Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen forslag til "kondisprogrammer"

 

 

Hvor gammel bør man være for å begynne og trene styrke?

7487539[/snapback]

Før trodde jeg at alder hadde noe å si, men etter mye research om det er konklusjonen min at man kan trene i alle aldere bare ikke hardt når man er ganske liten, som 15 åring tror jeg det ikke ville vært noe problem å trene styrke, jeg er 15 og trener på studio.

Lenke til kommentar

Noen som har noe bra erfaring med 5x5?

 

Vet ikke helt om jeg vil bli stor og sterk eller bare stor, lurer på om jeg skal ta 5x5 eller mellom 6-12 rep med 6 rep og 4 sett i benk osv med eget program.

 

Er jo litt dritt hvis jeg bygger feil muskler for kickboxingen, der skal man jo være se lett, sterk og fleksibil som mulig.

Lenke til kommentar

Da jeg skulle sette opp program i dag gikk alt perfekt utenom en ting.

Mine skuldere var veldig føkked up ifølge han kiropraktoren/trener som hjalp meg sette opp programmet.

 

Det begynnte da jeg skulle ta militærpress, han så fort at jeg løftet mye bedre på høyre side enn venstre så det ble skevt, så han trodde det var for mye vekt på så han tok ned på vekten, men likevel gikk det ikke.

Jeg prøve med manualer å ta dem til siden med hendene opp i skulderhøyde og han merket fort at jeg hadde utrolig mye mer muskler på høyre side enn venstre, vi prøvde ut mange øvelser uten manualer og han sa jeg skulle bruke de og ALDRI trene med manualer før jeg ble bra igjen i skulderene siden det var en ganske stor feil.

Jeg har merket at skulderen min på høyre side alltid har vært litt større, men fannt ut at den var utrolig mye større i dag.

Han spurte om jeg hadde skadet skulderen på venstre side men det hadde jeg ikke. Han sa det var enten med født eller et eller annet som gjorde det.

 

Så jeg må trene uten vekter og masse pissøvelser.

 

Noen idè hvorfor min skulder er sånn? :(

Lenke til kommentar
Antar du er høyrehendt? Om du bruker høyresiden av overkroppen mer i dagliglivet vil også musklene i den delen bli sterkere enn de på venstresiden.

7494492[/snapback]

Jo sant, men var ekstremt bedre på høyre siden enn venstre. Får vel prøve å bruke venstre hånden fremover nå ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar ;)

 

Men ingen vet hvordan man får sykt god kondis?

her har du noe å bryne deg på :)

http://www.marinejeger.no/treningsprogram/grunnleggende.html

 

 

____

 

noen som vet om noen bra måter å trene magen på for å få skikkelige magemuskler? tar crounches/situps men vet ikke om det tar på hele magen

7494776[/snapback]

Jeg er ikke ekspert på emnet, men du kan jo prøve og ligge på ryggen og løfte såvidt opp fra gulvet.. Det "virket" for meg...

 

 

Takk for kondistipset btw ;)

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar

Spørs jo hva du vil oppnå. Selv trener jeg 3x3 på knebøy og det funker kjempefint. Men, det funket bra når jeg trente 5x5 også. Bare det at jeg fikk mer masse når jeg trente med 5x5. Det går også kjempefint å trene etter sheiko systemet. Så det er litt vanskelig å si om det er bra eller ikke, da det blir en litt individuell sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...