Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra jobba, Patrick. Husker tilbake til mine første økter. Fy faen jeg er glad jeg fortsatte.

Syns det var temmelig gøy og det blir sikkert ennå bedre når teknikken sitter skikkelig så jeg kan begynne "på ordentlig". Skal bruke ukene på det og å jobbe meg oppover med vektene for å finne ut hvor jeg ligger.

Lenke til kommentar

har store problemer med å kjøre knebøy/frontbøy for tiden får sikkelig vondt på fremsiden av hofta rundt magen og smerten går ned i høyre fot. har trent en stund med dårlig teknikk, men tok en pause når det ble vondt på 1 uke + 1 uke høstferie helt uten aktivitet men det gjør fortsatt jævla vondt når jeg prøver meg på bøy (har retta opp teknikken og løfter veldig lett) er det noen som har noe tips om hvordan jeg bør angripe dette problemet?

Lenke til kommentar

Kjører Starting Strength for tiden, og tenkte å kombinere det med et chins-/pullups-program ettersom dette er en øvelse som alltid har blitt hengende etter.

Kjører denne varianten av SS, 3 ganger i uken:

Økt A:
Knebøy 3x5

Skulderpress 3x5

Markløft 1x5
Dips m/vekt 2-3 sett

Mage

Økt B:

Knebøy 3x5

Benkpress 3x5

Roing 3x5

Mage

Det er egentlig chins lagt til i økt B, men velger å skille den ut fra økten siden jeg vil kjøre et chinsprogram ved siden av. Har gått til innkjøp av et dørtrapes fra Casall, så chinstrening blir hjemme:

abilica_door_gym-22989044-frntl9.jpg

Hvilket chins-program og hvordan vil dere lagt det opp når det skal kombineres med SS? Med lite chinstrening de siste månedene og økt kroppsvekt fra bulking, klarer jeg bare 3-4 med god form per dags dato.

Kan også lage en tråd om dette ikke passer seg i DST.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Chins alle dager! Bare ta noen hver gang du går forbi. Ikke slit deg ut hver gang. Slutt når du kjenner at du kanskje ikke klarer neste.

Har lest tips som dette, men vil ha noe litt mer fast selv om det sikkert fungerer fint. Sett flere program (f.eks. fra fitnessbloggen), men usikker hvordan det blir å implementere det inn med SS.

@Priim: Haha, samme her. Hadde muligheten til å kjøpe en sånn teleskop-bar uten skruer som bare er fra dørkarm til dørkarm, men har sett nok youtube-klipp med folk som drar knærne mot magen for å få inn siste rep og faller på rompa/korsrygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...