Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får en slags rar følelse i det ene låret når jeg tar knebøy. Nøyaktig det som beskrives her:

https://pay.reddit.com/r/Fitness/comments/1j89bm/strange_feeling_in_thigh_during_squats_or/

Whenever I do squats or deadlifts now (I'm not sure how long probably a while) I get this weird feeling in my right thigh. The best way I can describe it is it sort of feels like I have a vein in my thigh that slips over something when I squat around 45 degrees or lower.

Run your thumb back and forth over the tendon in your wrist and imagine that in your thigh. That pretty much how it feels.

It's not painful just strange and it sometimes feels weird for several minutes after I'm done.

Poster det her siden personen ikke fikk noe særlig svar.

Det er en rar følelse, men den gjør ikke vondt.

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Ligg på magen med hendene over hodet.

Hvorfor skal han/hun gidde å legge på vekt når personen kun har nådd 1 minutt som i seg selv er ganske lite.

Bedre og heller da øve på utholdenhet for å styrke kjernen enn å kaste på masse vekter med dårlig utgangspunkt i starten.

Lenke til kommentar

Åpnet et nytt senter i Gjøvik i helgen. Bestemte meg for å sjekke det ut, og gikk for å trene der i dag. Ingen tredemøller, ingen sykler, ingen elipsemaskiner, bare masse racks, vektskiver, stenger og annet snacks. Jeg bruker ikke tredemølle osv., så det er flott med et senter der vektløfting er i fokus.

Fantastisk!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han/hun gidde å legge på vekt når personen kun har nådd 1 minutt som i seg selv er ganske lite.

Bedre og heller da øve på utholdenhet for å styrke kjernen enn å kaste på masse vekter med dårlig utgangspunkt i starten.

Tull. For å styrke kjernemusklaturen er det ikke utholdenhet det er snakk om, men styrke. Da legger man på ekstravekter. Gir ingen mening å stå i planken i flere minutter. Da kan du heller kjøre RKC og kjøre deg ut på 30 sek.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tull. For å styrke kjernemusklaturen er det ikke utholdenhet det er snakk om, men styrke. Da legger man på ekstravekter. Gir ingen mening å stå i planken i flere minutter. Da kan du heller kjøre RKC og kjøre deg ut på 30 sek.

Snakker av egen erfaring.

uke 1 tok 120kg i mark. Har så vidt trent mark, kunne kanskje greid 2,5-5kg til. 1RM

Tok planken 3x1minutt den uken.

uke 2 tok 100kg 5x5

uke 3 tok 110kg 5x5 og greide fint 3+ minutter i planken. Så derfor trekker jeg konklusjonen om at f.eks hvor lenge du greier og holde planken, så presterer du bedre i mark f.eks.

Lenke til kommentar

Snakker av egen erfaring.

uke 1 tok 120kg i mark. Har så vidt trent mark, kunne kanskje greid 2,5-5kg til. 1RM

Tok planken 3x1minutt den uken.

uke 2 tok 100kg 5x5

uke 3 tok 110kg 5x5 og greide fint 3+ minutter i planken. Så derfor trekker jeg konklusjonen om at f.eks hvor lenge du greier og holde planken, så presterer du bedre i mark f.eks.

Seriøst?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...