IcedInsanity Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Alltid trent uansett hvor syk jeg har vært. Ingen hindring det. Var akuratt om å skrive at da har du aldri vært skikkelig syk, men så leste eg innlegget ditt over her. Men du har rett i det du sier at trening mens du er syk går ann, men det lureste er bare å lytte til kroppen. Har du 39 i feber med halsbetennelse feks så trener du ikke, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Nå er ikke immunforsvaret mitt ræv, har faktisk ikke vært ordentlig syk på ca 10år. Og de gangene jeg har blitt forkjølet, litt hoste/vondt i halsen har jeg aldri hatt problemer med å spise, trene osv. Du ligger jo bare å slapper av, tror det er større sjangse for muskelsvinn ved å ikke bruke dem enn motsatt. Og hvis du er så syk at du er hjemme så kan du trene på ugunstige tider hvor det da er lite folk. Eh nei... Jeg er syk en gang i året, alltid rundt vinter eller jul. Jeg har da feber etc og immunforsvaret styrkes. Men når man har feber så er det bare dumt å trene. Det tror jeg også ekpertisen her inne kan bekrefte. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Eh nei... Jeg er syk en gang i året, alltid rundt vinter eller jul. Jeg har da feber etc og immunforsvaret styrkes. Men når man har feber så er det bare dumt å trene. Det tror jeg også ekpertisen her inne kan bekrefte. Delte bare min mening og erfaring jeg. Jeg gjør vel noe riktig om jeg ikke har vært syk på 10år. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) For å snu på det: ingenting kan da være verre enn å ikke trene? Edit: Det er vel implisert, men skal sykdom stoppe meg fra å trene, vel da skal jeg være veldig dårlig. Endret 14. oktober 2013 av Bjarnemann Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hva skal jeg gå over på når jeg har fullført ryp sitt grunnprogram ? Synes igrunn programmet er veldig ok, går ikke så lang tid, greie øvelser og 3 ggr i uka er nok mtp skole osv. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hva skal jeg gå over på når jeg har fullført ryp sitt grunnprogram ? Synes igrunn programmet er veldig ok, går ikke så lang tid, greie øvelser og 3 ggr i uka er nok mtp skole osv. Du kan kjøre det om igjen, evt. prøve delen av programmet som er for mer muskelvekst. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Sliter med smerter under skulderbladene (?) etter jeg har tatt markløft... Er i begynnerfasen og akkurat begynt med det... Noen tips til typiske begynnerfeil som kan forutsake dette? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Sliter med smerter under skulderbladene (?) etter jeg har tatt markløft... Er i begynnerfasen og akkurat begynt med det... Noen tips til typiske begynnerfeil som kan forutsake dette? Det er ikke bare sårhet da? Jeg blir fortsatt sår og vond i ryggen av tung markløft, men det går ganske fort over. Husk uansett å holde skuldrene i nøytral posisjon når du løfter. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Merker jeg er litt sår i skulderleddene.Vet ikke om det er fra benken eller skulderpress med manualer. Har merket at det klikker litt i skuldrene, spesielt på høyresiden når jeg tar skulderpress. Akkurat som det er noen sener som gnisser. Merker dette når jeg senker manualene ned såvidt under 90 graderEr dette vanlig eller noe som går over ?Har forsåvidt ikke trent så veldig mye skulderpress med manualer tidligere. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Merker jeg er litt sår i skulderleddene. Vet ikke om det er fra benken eller skulderpress med manualer. Har merket at det klikker litt i skuldrene, spesielt på høyresiden når jeg tar skulderpress. Akkurat som det er noen sener som gnisser. Merker dette når jeg senker manualene ned såvidt under 90 grader Er dette vanlig eller noe som går over ? Har forsåvidt ikke trent så veldig mye skulderpress med manualer tidligere. Ta oh-press med barbell. 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvordan er det folk gjør det med planken? Må nesten gjøre noe for å få det til å bli tyngre, 3x1 minutt går greit nok, så er neste steget da å bruke noen ekstra vekter på ryggen? Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det er ikke bare sårhet da? Jeg blir fortsatt sår og vond i ryggen av tung markløft, men det går ganske fort over. Husk uansett å holde skuldrene i nøytral posisjon når du løfter. Kan godt være.. merket det bare under utførelsen og et par minutter etter. Prøver å holde skuldrene ned og bak, litt slik som i benkpress. Er dette riktig? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Har ikke trent siden torsdag. Skal aldri ha så lang pause igjen, kroppen verker. Nå blir det annenhver dag styrke og løping fremover. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvordan er det folk gjør det med planken? Må nesten gjøre noe for å få det til å bli tyngre, 3x1 minutt går greit nok, så er neste steget da å bruke noen ekstra vekter på ryggen? Du kan øke intervallen til 1.5 minutt, en intervall med planke kan godt vare opptil 3 minutt. Så når du klarer 3x3 så kan man begynne med alternativ. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvordan er det folk gjør det med planken? Må nesten gjøre noe for å få det til å bli tyngre, 3x1 minutt går greit nok, så er neste steget da å bruke noen ekstra vekter på ryggen? Du kan alltids prøve RKC-planke, hvis det ikke er det du tar fra før av. Den brenner som faen. http://www.youtube.com/watch?v=6TKktamzq4o Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Ta oh-press med barbell. Dette. Lettere å skape dreiemoment og holde skuldrene i en god posisjon med stang. Hvordan er det folk gjør det med planken? Må nesten gjøre noe for å få det til å bli tyngre, 3x1 minutt går greit nok, så er neste steget da å bruke noen ekstra vekter på ryggen? Ekstravekt på ryggen eller slyngeøvelser. Å stå noe særlig over 20-30 sekunder er egentlig meningsløst. Du kan også flytte armene lenger opp (i.e. øke avstanden mellom kontaktflatene). Det vil gjøre øvelsen tyngre. Når du blir virkelig pro kan du stå planke med håndflatene nær bakken og hendene over hodet nesten helt utstrekt. Endret 15. oktober 2013 av wingeer Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Synes den øvelsen som tar mest på mage og kjernemuskulaturen er front rack holds. Veit ikke hva det heter på norsk, men du legger stanga på fremsiden av skuldrene som i frontbøy, og bare holder den der. Gjorde det forrige uke med 150 kg, tre sett av tredve sekunder. Hele meg rista etterpå. 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Kan godt være.. merket det bare under utførelsen og et par minutter etter. Prøver å holde skuldrene ned og bak, litt slik som i benkpress. Er dette riktig? Hold dem mer nøytrale. Ikke for mye bak. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Synes den øvelsen som tar mest på mage og kjernemuskulaturen er front rack holds. Veit ikke hva det heter på norsk, men du legger stanga på fremsiden av skuldrene som i frontbøy, og bare holder den der. Gjorde det forrige uke med 150 kg, tre sett av tredve sekunder. Hele meg rista etterpå. Bra tips! Skal prøve det ut i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 stå planke med håndflatene nær bakken og hendene over hodet nesten helt utstrekt. skjønte ikke det der, hvordan kan man ha håndflatene nær bakken og over hodet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå