Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo en stund siden du skrev dette, men hvordan gikk det?

 

Det gikk bedre enn fryktet. Han skjønte argumentet om at det virket i overkant helgardering i programmet, og vi ble enige om å modifisere noe. Samtidig har jeg sikkert godt av en litt annen profil på treningsprogrammet, så skal gi det en sjanse (om vi klarer å skrelle av noen øvelser... Er nok ikke nødvendig med både skråbenk, vanlig benk, smalbenk, franskpress og flyes, f. eks.).

Lenke til kommentar

Var en tur innom senteret idag og såg noe jeg lurer på om noen andre har noen erfaringer med.

 

Der var en kar som tok markløft, og løftet ganske heftig mye i markløft også, men det var teknikken hannes jeg la mest merke til.

 

Han sto med beina omtrent i skulder bredde, kanskje noen få cm bredere og tok ett smalt grep på stanga, alså med armene kanskje 20 cm i fra hverandre. Så med andre ord så var henda ganske nøyaktig klemt til penis på hver side av øvreløft (Bare for å illustrere)

 

Såg ut som han fikk god aktivering langt bak i ryggen, men er dette vanlig? Aldri sett det før.

Lenke til kommentar

Var en tur innom senteret idag og såg noe jeg lurer på om noen andre har noen erfaringer med.

 

Der var en kar som tok markløft, og løftet ganske heftig mye i markløft også, men det var teknikken hannes jeg la mest merke til.

 

Han sto med beina omtrent i skulder bredde, kanskje noen få cm bredere og tok ett smalt grep på stanga, alså med armene kanskje 20 cm i fra hverandre. Så med andre ord så var henda ganske nøyaktig klemt til penis på hver side av øvreløft (Bare for å illustrere)

 

Såg ut som han fikk god aktivering langt bak i ryggen, men er dette vanlig? Aldri sett det før.

Det er vel en modifisert sumo. Jeg står med beina litt bredere enn skuldrene, og har hendene kanskje 20 cm fra midten på stanga.

Lenke til kommentar

Det er vel en modifisert sumo. Jeg står med beina litt bredere enn skuldrene, og har hendene kanskje 20 cm fra midten på stanga.

 

Joda, var sumo jeg tenkte først også, men han sto med bena omtrent som i vanlig mark.

 

Jeg løfter det uansett tradisjonelt, teknikken ligger plantet i beinmargen. Men med den aktiveringen det der såg ut til å gi kunne jeg lett byttet sumo-mark, siden jeg føler det er en teit øvelse

Lenke til kommentar

Hehe, kan jo bli for mye og da. 900 kcal i overskudd er kanskje litt i overkant hvis man tenker å bulke over lang tid.

med andre ord har jeg en helsikes jobb å gjøre på nyåret, 17kg ekstra på 7 måneder er forholdvis mye, men har som du sier ligget opptil 1000kcal i overskudd, og det blir kanskje vel mye

Lenke til kommentar

Hei, har lyst betydelig ned i fettprosent. Men vil ikke ned i vekt, har noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette fortest mulig? Går det bra og trene styrke og cardio samme dag, feks 90 min styrke, 40 min cardio? Så må jeg vel ligge i 0 på underskudd og overskudd.

 

Fortest mulig er her et tidsperspektiv på resten av livet, dette er en livsstil ikke ett 2 ukers program.

 

Les førsteposten.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Mente det ikke sånn, har mye tid til overs og liker å trene. Vil ikke ha noe splitt 2 ganger i uken, vil heller ha et skikkelig program. Lurer derfor på tips til hvordan jeg bør spise og trene for og bli ripped før jeg dør, om det er bedre da.

StrongLifts 5×5 Workout A StrongLifts 5×5 Squat 5×5 Squat 5×5 Bench Press 5×5 Workout B Overhead Press 5×5 Barbell Rows 5×5 Deadlift 1×5

 

Det er ingen bedre program enn dette. Ingen.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mente det ikke sånn, har mye tid til overs og liker å trene. Vil ikke ha noe splitt 2 ganger i uken, vil heller ha et skikkelig program. Lurer derfor på tips til hvordan jeg bør spise og trene for og bli ripped før jeg dør, om det er bedre da.

Programmene i førstepost er skikkelige program. Vil gjerne vite hvorfor du mener at de ikke er det. Og viss du mener det med god geunn har du vel nok peil til å lage ditt eget program...?

 

http://www.exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html

Lenke til kommentar

Det har kommet en samleanalyse som tar for seg protein-anbefalinger ved diettreduksjon. Det som gjør dette ekstra interessant er det faktum at det er en systematisk review, den første som er meg bekjent som tar for seg dette for trente individer. (Styrkeløftere, Fitness, bodybuildere) Og denne kategorien er underrepresentert innenfor forskningen.

 

Eric Helms har konkudert med 2.3 gram <--> 3,1gram per fettfri masse. Avhengig av situasjoner (som kan variere utrolig). Denne er litt mer "sprekere konkludert" om man sammenligner med for eksempel Tipton som tror at det kan være holdepunkter i en begrenset periode (>2,5gram).

 

Her er sammendraget, kanskje den blir tilgjengelig som helhet når den blir lastet opp til pubmed. Men pubmed er jo rammet av budsjett-rotet i USA. Skal lese rapporten når jeg kommer hjem, men er spent på de forskjellige reaksjonene innenfor fagmiljøet. Er også spent på hvilke studier som er inkludert samt eksludert fra reviewen, i og med at det er data som ikke støtter den konklusjonen.

http://journals.humankinetics.com/ijsnem-in-press/ijsnem-in-press/a-systematic-review-of-dietary-protein-during-caloric-restriction-in-resistance-trained-lean-athletes-a-case-for-higher-intakes

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Det har kommet en samleanalyse som tar for seg protein-anbefalinger ved diettreduksjon. Det som gjør dette ekstra interessant er det faktum at det er en systematisk review, den første som er meg bekjent som tar for seg dette for trente individer. (Styrkeløftere, Fitness, bodybuildere) Og denne kategorien er underrepresentert innenfor forskningen.

 

Eric Helms har konkudert med 2.3 gram <--> 3,1gram per fettfri masse. Avhengig av situasjoner (som kan variere utrolig). Denne er litt mer "sprekere konkludert" om man sammenligner med for eksempel Tipton som tror at det kan være holdepunkter i en begrenset periode (>2,5gram).

 

Her er sammendraget, kanskje den blir tilgjengelig som helhet når den blir lastet opp til pubmed. Men pubmed er jo rammet av budsjett-rotet i USA. Skal lese rapporten når jeg kommer hjem, men er spent på de forskjellige reaksjonene innenfor fagmiljøet. Er også spent på hvilke studier som er inkludert samt eksludert fra reviewen, i og med at det er data som ikke støtter den konklusjonen.

 

http://journals.humankinetics.com/ijsnem-in-press/ijsnem-in-press/a-systematic-review-of-dietary-protein-during-caloric-restriction-in-resistance-trained-lean-athletes-a-case-for-higher-intakes

 

 

Når det kommer til proteiner og supplement så hører jeg at veldig mange av di 'store gutta' mener det er unødvendig og selv bruker jeg det ikke selv. Er dette en hemning? Både Elliot Hulse og Medhi omtaler det som bortkastet penger. Jeg brukte det tidligere men sluttet på grunn av at det virket lite hensiktsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...