Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en ting jeg lurer på etter å ha fulgt med på denne tråden i en god stund nå.

Hva er det med sjokolademelk og dere som bulker?

Selv har jeg gjennom hele livet blitt opplært til at sjokolademelk er usunt og blir på samme nivå som godteri.

Hva er så positivt med det?

Hel- og sjokomelk har fett som er veldig gunstig for muskelvekst. Proteinblandingen er veldig god, og det er bra med kalorier samtidig som det er enkelt å få ned.

 

Man kan ikke være redd for kalorier og matvarer som er oppfattet som usunne når man skal opp i vekt.

Lenke til kommentar

Hva er et skreddersydd program? Handler det om hvilke resultater man vil ha (for eksempel meter bred skuldre og kyllingbein, eller likt fordelt over hele kroppen). Og/eller det med å bruke øvelser man klarer å utføre / syns er "morsomme"?

Et program som er lagd etter hvilke resultater man vil oppnå. Hvilke øvelser som må velges mtp. skader og begrensninger er ganske viktig, selv om de aller fleste kan gjøre de samme øvelsene.

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du et program? Jeg har økt fleksibiliteten ved å strekke på hver trening. Hvis du vil ta det lenger kan du sjekke ut yoga.

 

Trenger i utgangspunktet ikke noe program, det handler vel heller om optimalisering. Tøyer og strekker etter trening allerede.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske skeptisk til neste time, rett og slett.

Er jo en stund siden du skrev dette, men hvordan gikk det?

 

Form check 107.5 kg knebøy. Buttwinker jeg som en gud, eller er det bare jeg som ser feil? Kritikk tas imot med takk. (Se bort ifra tight ass i video 2)

Ser ganske bra ut. Det så bedre ut på den andre videoen enn den første.

 

Andre som får en følelse av eufori etter treningsøkter? Etter en treningsøkt merker jeg at jeg driter i problemer jeg har liggende og jeg føler meg på topp. Må vel være en slags hormonmix som stures opp i kroppen?

Oh yes. Den beste tiden av dagen er den når jeg går hjem fra trening. Alt "stemmer" på en måte.

 

Noen her som kunne hjulpet meg litt? Det gjelder økning av vekter i benkpress. Klar over at spørsmålet høres veldig "standard" ut, men jeg forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt. Jeg øker vektene i alle andre øvelser, og føler jeg har relativt greie løft i skulderpress, mark- og knebøy. Men øker rett og slett ikke i benk.

 

Klar over at dette er en tråd ment for mer generell snakk rundt trening, så bare gi en liten heads up om du kanskje kan gi meg noen tips, så kontakter jeg deg på PM!

Er vel godt innenfor hva tråden er ment til dette, altså. Først og fremst teknikk. Deretter variasjon med frekvens, intensitet og volum. Hvor ofte trener du benk? Hvor mange sett på hvor høy intensitet? Bland det opp litt. Kjør litt 4x4, 6x6, 10x3, osv. Økning av 2 og 3RM vil ofte bety økning av 1RM.

 

Noen som kjenner til noe bra program for mobilitet/fleksibilitet ala Starting Strength?

Det blir i utgangspunktet ganske vanskelig da folk sliter med forskjellige ting, men linkene som ble postet her nå nettopp ser interessante ut.

Lenke til kommentar

65 min på tredemølla i dag. Det er noe dritt, men gir en god følelse etterpå. Tenkte i stad rett etter trening at det er jammen godt jeg er gift, for jezus så usexy jeg er når man er peonrød i ansiktet og svetter som en gris. ;)

 

Fire treninger denne uka og jeg har også gitt mitt aller beste. Meget fornøyd med det! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...