Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Både føler på kroppen, og ser på vektene at jeg ikke øker på en lang stund nå. Tror nok kosthold har mye med det å gjøre, så nå er det bare å gjøre seg ferdig til jul, og fokusere mye mer på kosthold og trening. Er bare et lite halvår til sommeren kommer når julen er over, så om det skal i det heletatt ligne noen sommerform må jeg nok kjøre ganske hardt på til våren. Ingen som kan komme med litt motivasjon da? :(

 

Kreatin, et par bøtter 90+ samt carbofuel står først på innkjøpslisten så fort pengene kommer inn, så da er det bare å dra seg i nakkeskinnet og kjøre på. :)

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor mener du han får bedre utbytte av det fra et fotballmessig perspektiv?

7422742[/snapback]

Hvilken nytte har man av å trene f.eks utholdende styrke for brystmusklene for et fotballmessig perspektiv da? Det man trenger på banen er å bli stor og sterk så man ikke blir veltet av hva som helst (selvsagt innen visse grenser, da man må tenkte hurtighet ++). Utholdene styrke på de fleste muskelgruppene han trener ser jeg utrolig få bruksområder ved.

7427242[/snapback]

 

Han bedriver primært en kondisjonsidrett og bør trene deretter. Jeg trente sammen med en på aldersbestemt landslag tidligere, og treningsopplegget han hadde fått av NFF besto av utelukkende utholdende styrke (dvs. 15 reps og 3-4 serier).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Både føler på kroppen, og ser på vektene at jeg ikke øker på en lang stund nå. Tror nok kosthold har mye med det å gjøre, så nå er det bare å gjøre seg ferdig til jul, og fokusere mye mer på kosthold og trening. Er bare et lite halvår til sommeren kommer når julen er over, så om det skal i det heletatt ligne noen sommerform må jeg nok kjøre ganske hardt på til våren. Ingen som kan komme med litt motivasjon da?  :(

 

Kreatin, et par bøtter 90+ samt carbofuel står først på innkjøpslisten så fort pengene kommer inn, så da er det bare å dra seg i nakkeskinnet og kjøre på. :)

7435058[/snapback]

Bare husk at det ikke er kosttilskuddet som gir deg fremgang. Det er det vanlige kostholdet du bør tenke mest på, og bruke kosttilskuddet som et supplement om du mener du ikke får i deg nok proteiner, karbohydrater eller andre næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan er det å trene når man er forkjølet?

7435112[/snapback]

 

Det går helt fint. Bare pass på at du verken fryser eller er for varm. Husk at du bryter ned immunforsvaret og du bør derfor holde deg unna områder som kan ha store bakteriefloraer.

Lenke til kommentar

"Jiipiiiii!" jeg kan ikke trene på 1-3 uker pga smerter i bakhodet når jeg løfter vekter, kan ikke stramme hodet da får jeg vondt, kan ikke ta hodet mitt nedover da får jeg vodt, han som jobber på Nimi fannt ikke ut hva det var og jeg vet heller ikke hva det er.

 

Har hatt så vondt siden jeg løftet knebøy på siste rep forige gang på studio og strammet hodet da jeg skulle løfte. :(

Lenke til kommentar
Gå til en naprapaut eller masør;) Høres ut som du har belastet\knute på en av nervene som går nedover nakken og ryggen. Dette løser de som oftest ganke greit ved å masere nervepunkt.

7442013[/snapback]

Takker for svar, will do ;) Men skal først sjekke det ut med fastlegen min for å være helt sikker.

Lenke til kommentar
Gå til en naprapaut eller masør;) Høres ut som du har belastet\knute på en av nervene som går nedover nakken og ryggen. Dette løser de som oftest ganke greit ved å masere nervepunkt.

7442013[/snapback]

Takker for svar, will do ;) Men skal først sjekke det ut med fastlegen min for å være helt sikker.

7442094[/snapback]

Jepp, det kan være greit å sjekke det opp der først, men setter en 10'er på at du blir sendt vidre;)

Lenke til kommentar
Gå til en naprapaut eller masør;) Høres ut som du har belastet\knute på en av nervene som går nedover nakken og ryggen. Dette løser de som oftest ganke greit ved å masere nervepunkt.

7442013[/snapback]

Takker for svar, will do ;) Men skal først sjekke det ut med fastlegen min for å være helt sikker.

7442094[/snapback]

Jepp, det kan være greit å sjekke det opp der først, men setter en 10'er på at du blir sendt vidre;)

7442153[/snapback]

Vel jeg har ikke noe vondt i nakken eller ryggen da bare i bakhodet på den lille "greien" som står ut og litt lengere rundt. Men kan det da være noe med nakken eller ryggen likevel?

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat som jeg noen ganger trener med, men på forrige treningsøkt så skulle man tro at han var mer humor-show enn treningspartner.

 

"Bruke en hel økt på rygg? Gjør du dét en gang i uka så kommer du til å bli Ringeren i Notre Dame"

 

"Tror du at du kan kjøre noen få øvelser ganske mye og enda bli godt trent du da, hahah. Du må jo isolere de fleste musklene under trening."

 

"Du trener jo ikke triceps når du kjører bryst da. Armene må man trene for seg. Skal du kjøre én tricepsøvelse etter en brysttrening for å 'spe på' så hjelper det ikke noe. Hhahahaa"

 

"Rygg bruker man aldri mye tid på. Sånn som bryst for eksempel, det er så mange øvelser at man bruker en hel økt. Sånn er det ikke når du trener rygg, da vettu. Kanskje rygg og mage og litt til på en økt.."

 

:D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg har en kamerat som jeg noen ganger trener med, men på forrige treningsøkt så skulle man tro at han var mer humor-show enn treningspartner.

 

"Bruke en hel økt på rygg? Gjør du dét en gang i uka så kommer du til å bli Ringeren i Notre Dame"

 

"Tror du at du kan kjøre noen få øvelser ganske mye og enda bli godt trent du da, hahah. Du må jo isolere de fleste musklene under trening."

 

"Du trener jo ikke triceps når du kjører bryst da. Armene må man trene for seg. Skal du kjøre én tricepsøvelse etter en brysttrening for å 'spe på' så hjelper det ikke noe. Hhahahaa"

 

"Rygg bruker man aldri mye tid på. Sånn som bryst for eksempel, det er så mange øvelser at man bruker en hel økt. Sånn er det ikke når du trener rygg, da vettu. Kanskje rygg og mage og litt til på en økt.."

 

:D

7443543[/snapback]

Artig :D

Treningsprogrammet treningssenteret til en kompis av meg hadde satt opp til han fikk meg også til å flire litt. Var omtrent som dette:

Nedtrekk: 3x8

Kabelroing: 3x8

Hantelcurl: 2x12 og 2x8

Scottcrul: 3x8

Stangcurl med omvendt grep: 3x7

 

Hva kreves det egentlig av en som er treningsveileder?

 

*Edit: Setninga fikk motsatt mening av det jeg mente, rettet opp.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Hadde en heftig beinøkt i dag. Gruer meg mildt sagt til i morgen. Fredag blir enda verre. Delayed muscle soreness *grøss*

7442987[/snapback]

Hihi, Ja... Den er morsom den. Har hatt ett par, "håper jeg kommer meg opp trappa i kveld, hvordan kommer jeg til å bli i mårra" prosjekt... Muskelsmerter er gøy, heldigvis så går det over for min del etter ca 2 uker inn i ett nytt program. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...