Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det problem å drikke 1L sjokomelk på rappen? Kunne sikkert drikki 2L uten problem. Eller, 2 liter hadde kanskje gjort meg litt småkvalm når jeg tenker meg om.

Er jo ikke noe problem, men du må jo trykke det ned, og det er ubehagelig. Dette var 1l på 9 sek. Om du klarer det dobbelte på under 20 sek må du gjerne vise meg :) Jeg hadde i hvert fall slitt.

Lenke til kommentar

Ligner druesukker og kreatin på hverandre? Formelen ser veldig lik ut..

Druesukker er heksose (seks-karbon) og er rett og slett glukose. De to navnene brukes om hverandre i litteraturen ; C6H12O6

Kreatin er en ntirogenholdig molekyl med fire karbon-atomer ; C4H9N3O2

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Har blitt flink til å trene igjen. Problemet mitt er at jeg synes trening er gørrkjedelig, unntakene er karate og dans. Men jeg pendler for mye til at jeg i grunn kan drive med det nå så lenge ingen av delene er i nærheten av der jeg bor. Men heldigvis har det åpnet et treningssenter rett i nærheten av her jeg bor nå, så det gir ihvertfall flere treningsmuligheter enn før. Håper å begynne på karaten igjen snart, men med ugunstige tider er det vanskelig å prioritere når det ender med at jeg er hjemme 23 om kvelden og må opp 06:00 dagen derpå.

 

Uansett, det ser ut som jeg har funnet en metode som endelig fungerer. Jeg trener nå annenhver dag. På den måten har jeg en "fridag" å se fram i mot dagen etter trening. Og det gir meg mye mer motivasjon enn da jeg prøvde å trene f.eks tre dager i uka etter hverandre. Ikke sjans.

 

Så ihvertfall, det blir annenhver gang kondis og styrke. Og styrke er egentlig veldig gøy, det er jo noe jeg alltid har følt at jeg har mestret, mye mer enn kondistrening ihvertfall.

 

Jeg er med andre ord litt stolt om dagen, at jeg har klart å holde det gående nå i noen uker og i grunn føler at jeg bare kan fortsette, at jeg ikke gir opp. Og med tanke på pendlingen gjør det meg ekstra stolt, for jeg blir jo ganske sliten om dagene pga det.

 

Vel vel, jeg måtte skryte litt. For å holde motivasjonen oppe. Regner med at dere tåler det. :)

Endret av yvonne2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har en generell tilnærming på hva man bør ligge på av karbo,protein,fett i % på bulk

Ser ved logging at de 2 siste dagene mine har vært sånne (jeg har bulket siden januar i fjor, og skal gjøre fortsette til jul)

Onsdag (50% karb, 33% fett, 17% protein)
126g fett

428g carbs

150g protein

 

3519 kcal

 

Torsdag: (34% karb, 43% fett, 23% protein)
178g fett

315g carbs

209g protein

 

4026 kcal

 

Veldig mye fett i går ser jeg, skylder på en tur på macen med 4 burgere.

 

Veier 94kg og er 185cm høy. Min BMR er rundt 3100kcal. Har som mål og nå 100kg til vinteren.

 

Dette kostholdet er forøvrig uten proteinshaker etc, da jeg er tom.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...