Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Okey, jeg skal mekke treningsdagbok. Men ingen barisbilder! :p

 

Fint at folk ikke er dømmende forøvrig. Tror jeg fornærmet ei av jentene på senteret med mitt åsyn i dag (hun var tydeligvis veldig seriøs i treningen sin). Det er vel ganske ille at man betaler for medlemskap og må tåle at det er ikke-perfekte folk der...

 

Jeg ser av og til på folk som trener i mellom mine egne sett, og ved øyekontakt så sier jeg det rett ut til dem

 

'Jeg ser på deg for å kunne ta lærdom for å bruke for min egen del, hvorfor? Fordi jeg ser at du trener godt'

 

Til nyere du er til mer tilatt er det, treningssenteret er ikke en plass der man nødvendigvis trenger å være flau over slikt, så lenge du ikke står og ser på dem slik

 

BERNIE_1sht_ONLINE_FIN.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peeps, jeg trenger forslag til noen øvelser. Jeg sliter om dagen med ryggprolaps, og må da trene ryggen forsiktig. Teknikken min i markløft er ikke god nok til at jeg tør å holde på med det før ryggen er bedre. Er det noen som har forslag til noen øvelser som er gode, men skånsomme for ryggen?

Frontbøy.

Lenke til kommentar

Det skal vell også siest at di fleste (vil si 90%) av di som trener er glad for å se at folk faktisk ønsker å komme i bedre form. Jeg blir alltid glad for å se nye ansikter på senteret der jeg trener.

Støttes!

 

Før sommerferien så jeg en slank gutt som en gang var feit da jeg begynte der i året før. Jeg måtte bare gå til ham og sa at det er stor respekt av ham å ha trent og fått flott framgang. Jeg lo ikke da jeg så ham for første gang, jeg tenkte bare at det var kult og modig av ham. Det rørte meg skikkelig å se forandring hos ham i et år etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi alt snakker om folk som vil gjøre noe med helsa.

Jeg var på tur ut av gymmen her om dagen (har hoppa på igjen ja... ) og det satt en tjukkas og pusta på en nedtrekksmaskin. Han så opp akkurat i det jeg gikk forbi og jeg nikka til hils. Han nikka forsiktig tilbake og så rett ned igjen. Måtte det motivere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden dukket akkurat opp i feeden min, det passet jo fint med tanke på at jeg etter 10 år med røyking og generell latskap begynte å trene denne uka.

 

Og nå skal jeg straks dra på trening før jeg skal til forelesning. :)

Ser ut til å være mye god info i førstepost, kjekt for en nybegynner.

slutta å røyke?

forresten litt nyttig link til å velge program: http://www.rohitnair.net/pp/

Lenke til kommentar

Folk dømmer deg ikke for å vær i dårlig form, det er en ærlig sak. Du får creeds for å ønske og komme i bedre form, ved en treningslogg er det mange kloke hoder her på forumet som kan hjelpe deg. ingen dømmer deg for hverken mangel på kunnskap, svake løft eller dårlig kosthold. Ingen dømmer deg for å være 150 høy og 170 kg tung heller. Ingen dømmer deg for å prøve.

 

this,

alle har vært noob en gang

Lenke til kommentar

slutta å røyke?

forresten litt nyttig link til å velge program: http://www.rohitnair.net/pp/

 

Jepp. La fra meg røyken for snart to uker siden, men det siste året har det knapt vært mer enn en om dagen, så det er ikke akkurat en enorm overgang. Merket bare at jeg ganske enkelt ikke hadde lyst på det lenger, så da bare slutta jeg med det. :p

Sammenfalt jo godt med dette. Håper på å få opp kondisjonen ganske drastisk utover høsten.

Lenke til kommentar

 

Jepp. La fra meg røyken for snart to uker siden, men det siste året har det knapt vært mer enn en om dagen, så det er ikke akkurat en enorm overgang. Merket bare at jeg ganske enkelt ikke hadde lyst på det lenger, så da bare slutta jeg med det. :p

Sammenfalt jo godt med dette. Håper på å få opp kondisjonen ganske drastisk utover høsten.

Det er latterlig bra! Det øyeblikket du ikke har lyst på røyk lengre så er du en fri mann. Det høres kanskje malerisk og femi ut, men det er en lettelse så stor at den er vanskelig å beskrive... :)

Lenke til kommentar

 

Jepp. La fra meg røyken for snart to uker siden, men det siste året har det knapt vært mer enn en om dagen, så det er ikke akkurat en enorm overgang. Merket bare at jeg ganske enkelt ikke hadde lyst på det lenger, så da bare slutta jeg med det. :p

Sammenfalt jo godt med dette. Håper på å få opp kondisjonen ganske drastisk utover høsten.

 

 

Røyking og kondisjon har en skremmende liten sammenheng, etter mine erfaringer.

 

Jeg røykte før jeg reiste i tjeneste, jeg røykte i tjeneste og jeg røyker enda. Dog pisset jeg kondisjonsmessig på mange av ikke-røykerene. Di som startet og røyke under tjeneste (overraskende mange) fikk heller ikke noe merkbar nedgang i kondisjon.

 

 

JEG FORSVARER IKKE RØYKING, men just sayin

 

 

Edit; Dog har jeg ikke allverdens kondisjon idag i forhold til da.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

Fjellturer i ulent terreng gir mye god trening til støtte muskelaturen, også en del av matteøvelsene gir en sterkere korsrygg, hyperextensions uten vekter trener opp selve korsryggen i tilegg til at jeg anbefaler at du starter med veldig veldig lett opptrening i form av baseøvelsene som til dømes markløft, men få noen til å se på teknikken, er veldig enig i tilnærnærmingen do it right or not at all

 

Matteøvelser? Verken vektorer, differensiallikninger eller annet har hjulpet meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er latterlig bra! Det øyeblikket du ikke har lyst på røyk lengre så er du en fri mann. Det høres kanskje malerisk og femi ut, men det er en lettelse så stor at den er vanskelig å beskrive... :)

 

Det er ikke så big deal for meg, egentlig. Jeg var røykfri i ett år tidligere, men begynte å røyke igjen i en veldig stressende periode. Da hadde jeg fortsatt lyst på røyk da, det har jeg ikke nå.

 

 

 

 

Røyking og kondisjon har en skremmende liten sammenheng, etter mine erfaringer.

 

Jeg røykte før jeg reiste i tjeneste, jeg røykte i tjeneste og jeg røyker enda. Dog pisset jeg kondisjonsmessig på mange av ikke-røykerene. Di som startet og røyke under tjeneste (overraskende mange) fikk heller ikke noe merkbar nedgang i kondisjon.

 

 

JEG FORSVARER IKKE RØYKING, men just sayin

 

 

Edit; Dog har jeg ikke allverdens kondisjon idag i forhold til da.

 

Kanskje ikke, men det burde bidra godt til lungekapasiteten min (som er ganske dårlig) og kan umulig skade. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...