Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Litt av en mentalitet. Men vi er vel forskjellige.

 

Det har du rett i, jeg bør bli litt tøffere. Men jeg er bare lat og ikke så glad å snakke med fremmede. Om noen ikke vet det, ja jeg er døv. Men selvfølgelig det er egentlig irrelevant, jeg kan likevel gå dit og si det. Det er jo bare at det jeg ikke gidder å avlese og dermed må konsentrere meg for å få med hva han svarer.

 

For meg treningsstudio er et fritt sted hvor der jeg får slappe av, pumpe skikkelig og få melkesyre :D

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden dukket akkurat opp i feeden min, det passet jo fint med tanke på at jeg etter 10 år med røyking og generell latskap begynte å trene denne uka.

 

Og nå skal jeg straks dra på trening før jeg skal til forelesning. :)

Ser ut til å være mye god info i førstepost, kjekt for en nybegynner.

Lenke til kommentar

Folk dømmer deg ikke for å vær i dårlig form, det er en ærlig sak. Du får creeds for å ønske og komme i bedre form, ved en treningslogg er det mange kloke hoder her på forumet som kan hjelpe deg. ingen dømmer deg for hverken mangel på kunnskap, svake løft eller dårlig kosthold. Ingen dømmer deg for å være 150 høy og 170 kg tung heller. Ingen dømmer deg for å prøve.

 

Men den dagen du gir opp :wallbash::no: da kommer pisken :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Peeps, jeg trenger forslag til noen øvelser. Jeg sliter om dagen med ryggprolaps, og må da trene ryggen forsiktig. Teknikken min i markløft er ikke god nok til at jeg tør å holde på med det før ryggen er bedre. Er det noen som har forslag til noen øvelser som er gode, men skånsomme for ryggen?

 

Fjellturer i ulent terreng gir mye god trening til støtte muskelaturen, også en del av matteøvelsene gir en sterkere korsrygg, hyperextensions uten vekter trener opp selve korsryggen i tilegg til at jeg anbefaler at du starter med veldig veldig lett opptrening i form av baseøvelsene som til dømes markløft, men få noen til å se på teknikken, er veldig enig i tilnærnærmingen do it right or not at all

Lenke til kommentar

 

Fjellturer i ulent terreng gir mye god trening til støtte muskelaturen, også en del av matteøvelsene gir en sterkere korsrygg, hyperextensions uten vekter trener opp selve korsryggen i tilegg til at jeg anbefaler at du starter med veldig veldig lett opptrening i form av baseøvelsene som til dømes markløft, men få noen til å se på teknikken, er veldig enig i tilnærnærmingen do it right or not at all

 

Jeg prøver å få til noen fjellturer i ny og ne her i byfjellene i Bergen, men det tar rett og slett litt for mye tid når man har jobb og eksamensperiode som jeg holder på med om dagen. Skal prøve meg på hyperextensions neste gang jeg er i styrkerommet. Takk for tipset.

Jeg har planer om å begynne med mark igjen, men jeg har mistet såpass mye muskelmasse i venstre ben kontra høyere, og blitt veldig mye stivere på den siden, så jeg må få løst det problemet før jeg kan begynne med mark.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg prøver å få til noen fjellturer i ny og ne her i byfjellene i Bergen, men det tar rett og slett litt for mye tid når man har jobb og eksamensperiode som jeg holder på med om dagen. Skal prøve meg på hyperextensions neste gang jeg er i styrkerommet. Takk for tipset.

Jeg har planer om å begynne med mark igjen, men jeg har mistet såpass mye muskelmasse i venstre ben kontra høyere, og blitt veldig mye stivere på den siden, så jeg må få løst det problemet før jeg kan begynne med mark.

 

 

 

Usymetrisk trening vil jeg si at jeg har mer erfaring med enn det jeg liker, jeg bygger en del på isolasjoner som støtte øvelser på di gruppene jeg vet er svakere, og hvordan? flere sett på den svake siden enn jeg har på den sterke, samme vekt men bare flere sett. For ryggen sin del anbefaler jeg også dips, chinups og den øvelsen der du ligger må en matte på magen og løfter armer og bein (kommer ikke på navnet)

Lenke til kommentar

Okey, jeg skal mekke treningsdagbok. Men ingen barisbilder! :p

 

Fint at folk ikke er dømmende forøvrig. Tror jeg fornærmet ei av jentene på senteret med mitt åsyn i dag (hun var tydeligvis veldig seriøs i treningen sin). Det er vel ganske ille at man betaler for medlemskap og må tåle at det er ikke-perfekte folk der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...