Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde PT-time forrige uke, og skal ha en til i morgen. Skal jobbe med øvelsesteknikk, og i samme slengen sette opp et nytt program med annen progresjonsmodell enn lineær, samt støtteøvelser i tillegg til de 5 øvelsene som er del av SL. Det naturlige er jo da at PTen ser på hva jeg trenger å jobbe med i baseøvelsene, og setter opp støtteøvelser ut fra det. Type, om du ikke bruker glutes riktig/har for svake glutes tar du glute bridges eller tilsvarende. Med andre ord: "Støtteøvelser" er i min verden øvelser som støtter opp om utviklingen i de viktige øvelsene.

 

Fikk program på e-post i går. Det inneholder 28 forskjellige øvelser fordelt på tre dager. Tre varianter av benk, bicepscurl, triceps-isolasjon osv. Vi har per i dag kun gjennomgått teknikk i benken, så hvordan han har valgt ut "støtteøvelser" for de andre hovedøvelsene er meg en gåte... Og det totale volumet er helt latterlig, 28 øvelser hvor alle unntatt de største skal tas 3*10 eller 4*10. Virker som et mer eller mindre 100% generisk bygge-program.

 

Jeg er ganske skeptisk til neste time, rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...