Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kan weighted pushups erstatte benkpress? Jeg sliter veldig med at jeg pådrar meg småskader i skulder og albue/forarm når jeg benker. Har fått mange til å se på teknikken min og ingen klarer å påsi noen store feil som kan være skylden. Det er mulig at det skylder mine unormalt lange armer som gjør at full ROM er veldig langt under parallell, derav lett pådrasbar skadning.

 

Jeg opplever at pushups er mer skånsomt for leddene mine og lurer på om jeg kan gjøre dette i stedet for. Hvis ikke, hva er det jeg ikke får trent v/ pushups vs. benk? hva kan jeg trene ekstra for å ta disse ekstra tingene? osv.

Det vil være jamngodt med benk ja, hvordan det er når det begynner å dra seg til med mye vekt skal jeg ikke si noe om siden jeg ikke vet det.

Kan du ta dips? Det er jo benkpress 2,0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan weighted pushups erstatte benkpress? Jeg sliter veldig med at jeg pådrar meg småskader i skulder og albue/forarm når jeg benker. Har fått mange til å se på teknikken min og ingen klarer å påsi noen store feil som kan være skylden. Det er mulig at det skylder mine unormalt lange armer som gjør at full ROM er veldig langt under parallell, derav lett pådrasbar skadning.

 

Jeg opplever at pushups er mer skånsomt for leddene mine og lurer på om jeg kan gjøre dette i stedet for. Hvis ikke, hva er det jeg ikke får trent v/ pushups vs. benk? hva kan jeg trene ekstra for å ta disse ekstra tingene? osv.

Det ville sannsynligvis hjulpet like mye om du lærte deg litt bedre benketeknikk. Bare det at du snakker om "full rom" som om det er et krav å kveste skuldrene dine i benken(mens det tydeligvis ikke er det i pushups?), viser jo at du har litt å gå på. Begynn med floor press og lær deg hvor parallell på din skadefrie benk faktisk er. Skaff en flaske/kloss, få stanga nedover på brystet, grepet innover, de skuldrene ned og bak og de albuene inn.

 

Jeg ville ikke anbefalt å bytte ut benk med armhevinger for styrke, folk flest har en egentlig ganske pussig armhevingsteknikk, med samme "brystet til bakken" og nitti graders albuer som de verste benkerne, men som ikke gjør noe skade fordi de heldigvis bare kjører med kroppsvekt. I motsetning til benk, der man maksimerer vekten og skadepotensialet fordi øvelsen tydeligvis er oppført som gymversjonen av "penisforlenger" i ordboka. Go 100kg or go home..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan gjør folk barbell rows her. Med stang

 

Ser mange gjør den laytes row (fra han boleren). Skrå rygg. Noen holder også på samme måte som i benk. Men var 99,9999% sikker på at innsiden av hånda skal være vent mot deg. Altså sånn som når man curler

 

Mens den rette måten er vist med vann rett rygg? Ka dere gjør

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål, sliter med kostholdet pga stress i år, føler jeg spiser alt for lite

Fks i dag

Frokost: Halvt grovt horn, ost og skinke

Lunsj: 400g salat ost skinke, pasta osv
Etter trening: 3 bananer , en sånn yt greie fra tine (300kcal)
Middag: Hjemmelagd pizza

 

Jeg ønsker å spise 100g havregryn hver dag, men jeg brekker meg av konsistens på det ;/ Om det er kokt eller bare blandet i melk. Ser at flere produsenter, har oats i shaker form, funker dette? Evt andre tips

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål, sliter med kostholdet pga stress i år, føler jeg spiser alt for lite

Fks i dag

Frokost: Halvt grovt horn, ost og skinke

Lunsj: 400g salat ost skinke, pasta osv

Etter trening: 3 bananer , en sånn yt greie fra tine (300kcal)

Middag: Hjemmelagd pizza

 

Jeg ønsker å spise 100g havregryn hver dag, men jeg brekker meg av konsistens på det ;/ Om det er kokt eller bare blandet i melk. Ser at flere produsenter, har oats i shaker form, funker dette? Evt andre tips

Haha, gi deg ! :p Havegryn er da ikke så ille. Bare ikke vær så sær, du venner deg fort til det.

Jeg blander med rosiner og melk. Verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...