Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Men hvor lenge bør jeg gå? Og jeg regner med at skog er bedre enn asfalt? Jeg har lett for å få noe lignende beinhinnebetennelse om jeg går raskt og hardt på asfalt.

7422039[/snapback]

Gå relativt raskt i 45min eller mer, helst mer. Går du før du har spist frokost får du enda mer ut av treninga siden kroppen må gå løs på fettreserver for energi. Da vil fettforbrenningen øke. Lurt å ikke hive seg mat etterpå, da får du enda mer utbytte av turen.

Lenke til kommentar
Man forbrenner mer desto raskere man springer.

7421945[/snapback]

Mulig at jeg misforstår deg, eller mulig at jeg er ute på viddene nå, men. Er det ikke slik at det er arbeidet man gjør som har noe særlig å si? ("Arbeid" tolket litt mer løselig enn i fysikken, dog.)

7421978[/snapback]

Jo, siden man holder en større fart vil man gjøre et større arbeid (siden man beveger seg lenger over et kortere tidsrom).

Lenke til kommentar
Har lest litt rundt omkring og funnet ut at det nok vil være smart å trene dynamisk, utholdende styrke (både fordi jeg er nybegynner, men også fordi dette er viktigst på fotballbanen).

7421737[/snapback]

Hvorfor utholdende styrke? Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt meg på et litt lavere repetisjonsantall.

 

 

7421831[/snapback]

 

Hvorfor mener du han får bedre utbytte av det fra et fotballmessig perspektiv?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Møtte Jan Einar Roven på SATS i dag. Fyren har 250 kg i benken og løfter i <110kg. 2.plass i NM. Sykt morsomt å se hvor lett han tok 210kg med 100% kontroll uten noen bak :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
En på studioet mitt veier ca 80-90 kg og tar 210-250 i knebøy uten drakt.

 

Hva er Norges rekorden i denne vektklassen?

7425355[/snapback]

Alt kommer jo an på. Kjører han ikke helt ned er han nok ikke i nærheten av Norgesrekorden :p

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du han får bedre utbytte av det fra et fotballmessig perspektiv?

7422742[/snapback]

Hvilken nytte har man av å trene f.eks utholdende styrke for brystmusklene for et fotballmessig perspektiv da? Det man trenger på banen er å bli stor og sterk så man ikke blir veltet av hva som helst (selvsagt innen visse grenser, da man må tenkte hurtighet ++). Utholdene styrke på de fleste muskelgruppene han trener ser jeg utrolig få bruksområder ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...