Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar helt sikkert feil - men jeg trodde 2000 kcal er veldig lite? Prøvde meg på en "kalori-kalkulator" på nettet og fikk ut at jeg burde ha omtrent 4000 kcal daglig. Er 1,89 cm og 88-89 kg, ønsker å få lavere fettprosent og mens jeg bygger muskler.

Jeg ligger i alle fall på 2000 og overlever fint. Er 190 og 116, ned fra 130 i juli.

Lenke til kommentar

2000 kalorier er i utgangspunktet ikke lite for personer med et større lag av endogene fettreserver, da 1 kg fettvev kan dekke rundt 70 kalorier per dag. Etter hvert så kan det for enkelte være av fordel å oppjustere i tråd med vektnedgangen, men dette er igjen individuelt. (Følger med på din progresjon Herr Brun)

For å spøke litt med seg selv; Ikke gå ned over 10 kg i ren muskelmasse i løpet av halvannet år ved å utfordre BMR-metabolismen. :)

Lenke til kommentar

Perfekt uttelling på trening denne uken, føler det er best med kardio først, bena gikk bra, armene/biceps ble litt tungt. Men får maks energi av ca 1 time kardio. Tror jeg trener kardio rygg og litt biceps og mer ankelpress på Søndag, kanskje jeg får tatt en runde kardio på Lørdag også.

Life is Good.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...