Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutta, jeg klarer ikke 200 kg i mark så jeg tror jeg dropper øvelsen. Er ikke noe god på det.

Foretrekker kabelroing eller kroc rows.

 

Edit: Ser det muligens var litt (for?) satt på spissen.

@Gouldfan: Sjekk ut noen chinsprogrammer og tren det strukturert for å se fremgang. God øvelse å ha i programmet og bare kunne gjøre generelt.

Endret av spinkeljaevel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tar ikke mark, har ikke ryggsøyle som tåler det, jeg trener andre ting for rygg istedenfor.

 

Chins er noe jeg klarer meg uten, nedtrekk og chinsapparat er å foretrekke for meg.

 

Det passer bedre mitt opplegg.

 

Dessuten er det ikke tema for andre hvordan eller hva jeg trener. Det har jeg utviklet igjennom mange, mange år.

 

Mange ting jeg tar som dere ikke tar også, jeg klager ikke på dere fordi dere ikke tar stående skulderpress foran bryst og bak ned til skuldrene.

 

Men synes det passer perfekt for skuldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bak nakken du tenker på? Kanskje ikke den beste øvelsen for rotatorcuffs mtp. skade, selv om det virker ekstra digg når alt strammer seg bak der.

 

Som jeg sa, forskjellige folk trener forskjellige ting. Jeg har tatt den skulderøvelsen med stang i alle år siden jeg ble tipset om den av en kamerat når jeg var ung. Har sett andre ta den øvelsen også men den er ikke utbredt blandt folk flest. Har aldri fått skade for dette.

 

Markløft blir jeg sykmeldt av, uansett hvor latterlig lite jeg løfter. Jeg vil holde meg frisk så jeg fokuserer på å ta øvelser som funker for meg og holder meg sunn.

 

Merket meg også det som Scooby nevnte med knebøy, Dersom man har dårlig rygg, eller noen i familien med dårlig rygg, ryggplager etc.. Unngå Knebøy, fordi det belaster ryggsøylen veldig mye. Jeg tror det samme gjelder mark. Bena kan man trene tungt også med benpress maskin, uten å sjangse med ryggsøylen, eller overbelaste knærne.

 

Jeg vet det er mange som liker knebøy og mark her inne, men jeg har nå prøvd, og det var risikosport for ryggsøylen. Sist jeg tok 3x10 40kg ? mark så lå jeg sykmeldt i 3 måneder etterpå og treningen stagnerte helt/ikke trena. Det vil jeg absolutt ikke risikere, så jeg tar heller lettere øvelser for ryggen, uten å belaste for mye.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Som jeg sa, forskjellige folk trener forskjellige ting. Jeg har tatt den skulderøvelsen med stang i alle år siden jeg ble tipset om den av en kamerat når jeg var ung. Har sett andre ta den øvelsen også men den er ikke utbredt blandt folk flest. Har aldri fått skade for dette.

 

 

 

 

 

Er det Klokov Press du tenker på?

Lenke til kommentar

 

Har sett det jeg også.. men fyren er jo verdens største provokasjon.

 

Den dokumentaren bekrefter jo det alle i denne tråden har sagt hele tiden; at han skyver problemet til side og skylder på alle andre. Han lyver til seg selv, sin egen familie og media.

Du kunne se fortvilelsen i øynene til Eyvind Hellstrøm når han løy han mitt i trynet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den dokumentaren bekrefter jo det alle i denne tråden har sagt hele tiden; at han skyver problemet til side og skylder på alle andre. Han lyver til seg selv, sin egen familie og media.

Du kunne se fortvilelsen i øynene til Eyvind Hellstrøm når han løy han mitt i trynet.

 

Fyren er patetisk, det er i di fleste tilfeller selvforskyldt at folk blir så bak i granskauen feite, tviler på at han er ett av untakene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har begynt å bli dreven på å beregne ca. hva jeg skal spise ila. en dag. Sitter og planlegger måltider, og endte opp 1 kcal under målet på første forsøk.

 

Dagen ser for øvrig slik ut:
Frokost: Omelett med tre egg, litt jarlsberg og serranoskinke (stekt i litt smør)

Lunch: En pakke røkt kalkunskinke (100g), en skyr (de små) og en wasa smurt knekkebrød (french herbs)

Middag: Toro velbekomme pasta bolognese

Kvelds: 300g ytrefilet (stekt i litt smør), amerikansk blanding som er kokt og vendt i pannen sammen med litt matfløte (ca. 1/2 dl). Dessuten en stor spiseskje (ca. 20ml) lakseolje.

 

Blir totalt 1999 kcal, 81g karbs, 105g fett og 176g protein. Kunne spist mindre ferdig-greier og mere grønt, men det er vanskelig å få til praktisk når jeg er borte 9-21 og ikke har hatt tid til å forberede meg i forkant (nesten ikke vært hjemme denne uka).

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Mulig å få kjøpt de i Oslo? Hvilke modeller er evt like i størrelsen?

 

Tror ikke de er å få kjøpt i Oslo, men Fighter (eller noe sånt) i Storgata har noen Adidas-modeller inne. Jeg gikk bare inn på XXL og prøvde noen forskjellige Nike-sko for å finne størrelsen min, og det funka bra.

 

Så da bra ut, men pass på å ikke få innoverknær

 

Jeg vet folk sier man skal unngå det, og jeg er ganske flink på å skyve knærne ut, men er det noen grunn til at du påpeker det til meg?

Lenke til kommentar

Har begynt å bli dreven på å beregne ca. hva jeg skal spise ila. en dag. Sitter og planlegger måltider, og endte opp 1 kcal under målet på første forsøk.

 

Dagen ser for øvrig slik ut: Frokost: Omelett med tre egg, litt jarlsberg og serranoskinke (stekt i litt smør)

Lunch: En pakke røkt kalkunskinke (100g), en skyr (de små) og en wasa smurt knekkebrød (french herbs)

Middag: Toro velbekomme pasta bolognese

Kvelds: 300g ytrefilet (stekt i litt smør), amerikansk blanding som er kokt og vendt i pannen sammen med litt matfløte (ca. 1/2 dl). Dessuten en stor spiseskje (ca. 20ml) lakseolje.

 

Blir totalt 1999 kcal, 81g karbs, 105g fett og 176g protein. Kunne spist mindre ferdig-greier og mere grønt, men det er vanskelig å få til praktisk når jeg er borte 9-21 og ikke har hatt tid til å forberede meg i forkant (nesten ikke vært hjemme denne uka).

 

Jeg tar helt sikkert feil - men jeg trodde 2000 kcal er veldig lite? Prøvde meg på en "kalori-kalkulator" på nettet og fikk ut at jeg burde ha omtrent 4000 kcal daglig. Er 1,89 cm og 88-89 kg, ønsker å få lavere fettprosent og mens jeg bygger muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...