Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Takk for fine tips wingeer :) Har ikke fått sagt takk nå pga stort trykk på jobb, så jeg har vært for sliten til å henge på diskusjon. Skal testes ut :)

Også vil jeg benytte anledningen til å rante litt nå, nå som jeg først er her inne: Var på restaurant i går med jobben, og skulle ha biff. Hva koster biffen? 290 spenn. Hvor stor er den? 180 gram. 290 kroner, for en fittebiff på 180 gram. Etter mye om og men fikk jeg forhandlet meg frem til 425 kr for en biff på 270 gram. Altså, jeg vet at det suger hardt å spise ute. Dyrt og smått. Men, en biff på 270 er jo mindre enn en fyrstikkeske! Og det kostet arbeidsplassen over 400 kroner! Det blir lenge til jeg spiser ute igjen.. Godt jeg hadde ett halvkilo laks liggende hjemme klar til steking etter denne tåpelige restauranten :p

På butikken får man jo kjøpt et helt OK stykke på rundt 300g til 60-70kr. Over 300kr for tilberedelse er litt i drøyeste laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På butikken får man jo kjøpt et helt OK stykke på rundt 300g til 60-70kr. Over 300kr for tilberedelse er litt i drøyeste laget.

Jeg vet, det er helt latterlig. Glemmer stadig at restaurantmat er for stillesittende kjerringer som synes det er nok med noen salatblader til middag. Biffen smakte ikke en dritt heller, sikkert stekt i vann. Nei, æsj..

På en lystigere side: Bånna to liter helmelk på under 20 sekk etter trening i dag. Noen bedre? :D

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sprintdistanse? Avhenger av hva du kan og er god på. Svømming krever god teknikk, så viktig å få innlært crawteknikken før konkurranse. Om det er snakk om sprintdistanse burde kondisjonen være god, så det kan være lurt å jobbe med den. 4x4 intervaller er isåfall knall. Trener selv til et triathlon, og selv om jeg ikke har kommet veldig godt i gang med annet enn styrketreningen har jeg lagt opp treningen med to styrkeøkter i uka, svømming, 4x4 og langdistanse. Satser på at litt spinning og skøyting i skisporet veier opp for manglende sykkeltrening. Kjører forøvrig en litt modifisert utgave av dette styrkeprogrammet:

http://www.youtube.com/watch?v=bmfz9h12r5k

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ettersom det bare er en drøy måned igjen av "løpesesongen" lader jeg nå opp til et rekordforsøk på 1 mile som det siste jeg gjør før jeg trapper ned og kjører SS gjennom vinteren. Akkurat nå er jeg fullstendig oversvømt med arbeid på jobb og privaten så jeg må vente litt til det har roet seg og jeg har bedre oversikt før jeg kan begynne med noe nytt.

Lenke til kommentar

Ettersom det bare er en drøy måned igjen av "løpesesongen" lader jeg nå opp til et rekordforsøk på 1 mile som det siste jeg gjør før jeg trapper ned og kjører SS gjennom vinteren. Akkurat nå er jeg fullstendig oversvømt med arbeid på jobb og privaten så jeg må vente litt til det har roet seg og jeg har bedre oversikt før jeg kan begynne med noe nytt.

Har du blitt større og tyngre i det siste forresten?
Lenke til kommentar

Spørsmål: Jeg trener som tidligere nevnt etter et helkroppsprogram. Kjører altså gjennom hele kroppen hver eneste trening. Greia er at "dagen derpå", så er jeg nesten aldri sliten i overkropp, mens jeg somregel er helt voldtatt i lår og skinke. Er dette normalt?

Etter bøying i går, så er jeg feks så støl i rumpa at jeg gråter litt inni meg bare jeg setter meg på ramma. Men overkroppen er nesten helt fin, og kjennes allerede nå klar for en ny treningsøkt.

Lenke til kommentar

Det kan nok til en viss grad stemme. Jeg pleier å ta det litt ekstra easy hastighetsmessig, da jeg veit at man fort kan ende opp med skader om man utfører bøy og mark feil. Når jeg i tillegg vet at teknikken min ennå har (for å si det mildt) forbedringspotensiale, så kjører jeg som oftest repetisjonene veldig sakte. Det gjør jeg ikke i nedtrekk, roing, osv. Men; i benken kjører jeg også ganske sakte (kjip skulderskade, må være litt forsiktig her), samme gjør jeg når jeg curler (skal utføres på en bestemt måte, etter kommando fra manuellterapaut.

Poenget ditt tar jeg, men burde ikke da samme grad av voldtatthet også (ihvertfall til en viss grad) også forekomme i bryst, triceps og biceps?

Lenke til kommentar

Ja, jeg koser meg med det jeg egentlig. Forskjellen gjør meg bare litt nysgjerrig.

For å svare på spørsmålet ditt, så er det litt både og. Har nå bokset i cirka 14 år, og boksing involverer jo mye overkropp. Samtidig så involverer det også langt mer bein enn de fleste er klar over. I tillegg at jeg pga nevnte boksing har løpt mye oppigjennom livet. Så, jeg tror nok at det er ganske gjevnt fordelt detta her.

Lenke til kommentar

Var ute å trente i stad, kondisjonstrening (intervaller osv.). Opplevde etterhvert å bli helt gåen, så stjerner, ble svimmel, øresus. Roa seg da jeg satte meg og fikk pulsen ned. Har ikke spist eller drukket noe særlig i dag, i tillegg så er jeg forkjølet. Noen som kan si om det bare var straff for akkurat det, eller om jeg bør være bekymret?

Lenke til kommentar

Ja ser den. Men det jeg reagerer på er det store antallet mennensker på gymmen som driver med det, folk i alle fasonger og størrelser. Prosentvis er det nok den mest populære øvelsen i frivektsavdelingen.

Det er fordi de ikke vet bedre. Curling er ikke godt for annet enn å trene biceps, og biceps er en veldig liten muskel som krever lite trening.

Edit. Man kan ikke finpusse muren før man har lagt alle mursteinene.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...