Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Artig diskusjon, dog meningløst er det ikke? Jo egentlig, jeg sa bare hva jeg trodde og så begynte kommentarene og storme inn med folk som er uenige, story of my life:) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nei kompisen din er ikke et bevis, og det blir poengtert av Bjarneman hvorfor dette ikke er tilfelle. Og her er det ikke mer å tilføye. At tidligere overvektige vil ha problemer med å holde en ny normalvekt derimot det er sant, men dette er sett i sammenheng med at hyperplasi av fettceller som ikke forsvinner ved vektnedgang og det faktum at fettvevet er et endokrint organ som spyr ut hormoner som igjen kan på virke dette. Ok det er greit du tror det, jeg orker ikke å krangle mer om dette, men jeg kan ikke tvinges til å skifte mening. Alle burde få lov til å ha en egen mening Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ha din egen mening og fortsett det livet du lever du. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nå kommer du bare med random anklager, jeg vet hva jeg tror er fakta og det gjør meg ikke til et trollDu kommer med idiotiske påstander og blir møtte med fakta og argumentasjon. Når du da bare svarer med "jeg står på ditt" så tyder det på at du bare ønsker å spre kvalme. Du tar feil, ferdig snakka. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Sammenligner du meg med gaddafi? det er helt galskap, jeg har aldri drept noen... Det har jeg heller aldri prøvd å implisere. Poenget mitt var at det ikke alltid er like lurt å "stå på sitt" Endret 30. august 2013 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Takk det samme når kan vi gå tiilbake til temaet i denne tråden Endret 30. august 2013 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 At tidligere overvektige vil ha problemer med å holde en ny normalvekt derimot det er sant, men dette er sett i sammenheng med at hyperplasi av fettceller som ikke forsvinner ved vektnedgang og det faktum at fettvevet er et endokrint organ som spyr ut hormoner som igjen kan på virke dette.Kunne du forklart dette med litt mindre fremmedord, evt. forklaring av dem? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Takk det samme når kan vi gå tiilbake til temaet i denne tråden Du vil gå ned i vekt, og påstår at det ikke går an? Wtf skal vi hjelpe deg med da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Du vil gå ned i vekt, og påstår at det ikke går an? Wtf skal vi hjelpe deg med da? Det går an vist jeg sier til meg selv at jeg klarer det Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det har jeg heller aldri prøvd å implisere. Poenget mitt var at det ikke alltid er like lurt å "stå på sitt" Ok Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Litt mer relatert til trådens tema: Prestasjonene mine i bøy står overhodet ikke i stil til hvordan jeg presterer i mark. Drar med letthet 140 i mark (kunne sikkert dratt mer, men jeg har ikke noe behov for å etablere 1rm pdd), mens jeg på en GOD dag, makser 90 i bøy. Altså en rep, og da er jeg klar for sykehuset omtrent. For det første så sliter jeg med knær som søker innover når jeg bøyer. For det andre, selv om jeg klarer å holde disse på plass, så er jeg rett og slett bare svak i bøy. Bøyen matcher overhodet ikke mine andre prestasjoner. Noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det går an vist jeg sier til meg selv at jeg klarer det Ok. For å hjelpe deg så last ned en app som du kan logge mat på. Jeg bruker myfitnesspal og er superfornøyd. Der legger du inn hvor mye du vil gå ned osv og den regner ut hva du maks bør spise i løpet av en dag. Skriv opp ALT du trøkker i kjeften inkludert væske som inneholder kalorier(mange glemmer at f.eks eplejuice er fullt av kalorier) Da får du opp øynene for hvor mye du egentlig spiser. Etter det så veier du deg maks 1 gang i uka og logger det i appen. Du kan også måle forskjellige kroppsdeler for å se fremgang. Takk oss senere. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvordan ser programmet ditt ut, Bjarnemann? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ok. For å hjelpe deg så last ned en app som du kan logge mat på. Jeg bruker myfitnesspal og er superfornøyd. Der legger du inn hvor mye du vil gå ned osv og den regner ut hva du maks bør spise i løpet av en dag. Skriv opp ALT du trøkker i kjeften inkludert væske som inneholder kalorier(mange glemmer at f.eks eplejuice er fullt av kalorier) Da får du opp øynene for hvor mye du egentlig spiser. Etter det så veier du deg maks 1 gang i uka og logger det i appen. Du kan også måle forskjellige kroppsdeler for å se fremgang. Takk oss senere. Ok takk skal gjøre det:) Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kunne du forklart dette med litt mindre fremmedord, evt. forklaring av dem? Når man legger på seg fett dannes det fettceller, men om man reduserer fettmengden på kroppen vil disse fettcellene bare tømmes, og ikke fjernes. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ok takk skal gjøre det:) Bare husk å fokuser på å få i deg nødvendig næring. Prøv å endre kosthold. Alt er ihvertfall lettere med matlogg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Bare husk å fokuser på å få i deg nødvendig næring. Prøv å endre kosthold. Alt er ihvertfall lettere med matlogg. Håper bare at med tid så vil jeg ikke være like hekta på godteri, vet ihvertfall en ting som man aldri skal gjøre når man slanker seg, å sulte seg, har hørt snakk om det på tv og folk jeg kjenner at det er det verste man kan gjøre:) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ok takk skal gjøre det:) Anbefaler appen myfitnesspal, for øvrig. Gjør det veldig mye lettere å logge. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvordan ser programmet ditt ut, Bjarnemann? At jeg trener etter SL (som jeg skrev tidligere) var en løgn, for å spare meg for noen ord. Det er en sterkt modifisert versjon; jeg gjør følgende: Bøy/mark Benk Nedtrekk Bøy/mark Foroverbøyd roing med knebøystanga (usikker på hva denne øvelsen heter) Planken Dumbbell deadstop rows Arnold (hvis skuldra mi tillater det, den er helt teit) Biceps curl (hater det, men er ironisk nok pålagt dette av fysioterapauten min ) Dette gjør jeg man, ons og fre. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Kunne du forklart dette med litt mindre fremmedord, evt. forklaring av dem? Tidligere trodde man at fettvevet ikke var biologisk aktivt og per definisjon "dødt vev". De siste årene har man derimot sett at fettvev er endokrinologisk aktivt og påvirker alt fra inflammasjon (Derfor metabolsk syndrom blir sett på som lavverdig betennelse-tilstand) til apetittregulering. En fettcelle vil ved perioder av overskudd vokse (hypertrofi) men denne kapasiteten som ved alt annet er begrenset og det vil skje hyperplasi (nye fettceller). Når man ved et underskudd over tid vil fettcellene logisk nok minske men man vil aldri få fjernet de nye fettcellene som ble dannet av overvekten i sin tid og disse vil fortsette å skille ut en rekke forskjellige hormoner hvor blant annet leptin kan være av betydning. Det er også høyere evidensgrad at tarmen "kommuniserer" med andre hormoner som kan påvirke appetittregulering. Det er antatt at disse vil fortsette å spytte ut hormoner som kan påvirke appetitten og en aktuell hypotese er "setling-point" http://www.psychology-lexicon.com/cms/glossary/glossary-s/2326-settling-point-theory.html hvor det spekuleres at denne endres og for personer som har gått ned i vekt vil ha en høyere sultfølelse over en lengre tid. Endret 30. august 2013 av Dukien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå