Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Dette kan da umulig stemme. Greit at behovet for mat øker når man trener, også vil man i tillegg legge på et lite overskudd osv, MEN SPISER MAN SÅ JÆVLA MYE (DRITT)MAT MÅ MAN JO BLI BÆLFEIT?!?! Matinntaket han skryter av må vel være minst 5-6k? Ikke mulig.

 

Landa en kilo biff til middag i går da ihvertfall, sammen med tre poteter, 800g grønntfor, tre poteter og en kartong H. Fornøyd med det :fun:

Det fins kropper som takler all form for usun mat og snop uten og legge seg på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Lurer på om det er noen som kan gi meg et tips angående programmet mitt, og da spesielt med tanke på biceps-delen. Er i min 5 uke på et program som jeg fikk av PT. Programmet er laget med tanke på muskelvekst samt styrke, og går over 4 økter med en basisøvelse for hver dag (i starten av hver økt). Et veldig generelt program for hele kroppen føler jeg med 5-8 øvelser i hver økt.

 

Har til nå hatt god progresjon føler jeg, og økt antall kg i de fleste øvelser, begynner også å kanskje merke litt forskjell på kroppen/ulike muskelgrupper. Med unntak av biceps.. Her har jeg hatt veldig liten økning og merker/ser ingen forskjell på kroppen heller. Er 5 uker for tidlig å se noe forskjell kanskje? Har et greit kosthold mener jeg, med 2 protein shakes på treningsdager, variert og sunt kosthold ellers med mye kylling, egg, ris, grønnsaker osv osv. I tillegg tar jeg kreatin, ZMA og PWO. Nå skal det sies at det har vært en del alkohol i helgene de siste 5 ukene også, noe jeg vet ødelegger en del.

 

Men av øvelser som går direkte på biceps i programmet mitt, har jeg kun:

 

Stående bicepscurls m/stang 3x10

Sittende bicepscurls m/manualer 2x15

 

Dette er på dag 1, altså mandager og det eneste som går direkte på biceps. Blir dette alt for lite/sjeldent hvis jeg ønsker å øke mer? Setter stor pris på litt hjelp! :)

Lenke til kommentar

Det fins kropper som takler all form for usun mat og snop uten og legge seg på

Sorry! Den kjøper jeg ikke.. Ser man til vitenskapen så ser man at det er ettertrykkelig bevist at hos normale friske mennesker så er det kun marginale svingninger i forbrenning. Makrosammensettning og når på dagen du spiser kan gjøre små utslag. Men det er nettopp det det gir. Små utslag. Er du uenig i dette kan jeg sikkert finne frem kilder til deg, men jeg vil helst slippe. Fordi jeg er lat.

 

Ved siden av vitenskapen kan jeg godt referere til meg selv, som et "anekdotisk bevis". Jeg har gjennom hele livet, helt inntil nylig, vært litt stor. Jeg har sett venner rundt meg som var langt tynnere dytte i seg junk og snop. Har derfor gått rundt og bannlyst verdenen, og min egen forbrenning. Alltid trodd at jeg legger lett på meg. Med en litt grundigere tilnærming til eget kosthold og aktivitet er jo sannheten at jeg har spist mye mer enn jeg har vært klar over. Jeg har tenkt at jeg spiste lite, og ikke fortjente å være tjukk, men sannheten var jo at jeg spiste langt mer enn jeg egentlig trengte. Slik er det ofte. Går du gjennom kostholdet til en tjukkas som klager over at han lett legger på seg så vil en ofte se at stakkaren får i seg langt flere kalorier enn han er klar over. Samme gjelder disse berømte spikerne som "aldri" legger på seg, uansett hva de spiser. Går man gjennom kostholdet deres vil en ofte se at de får i seg langt mindre kalorier enn de tror.

 

Selvfølgelig finnes det det individuelle variasjoner, noen legger litt lettere på seg enn andre. Noen bygger muskler litt raskere enn andre. Noen har litt vanskeligere for å legge på seg enn andre. Men, for å takle den kalorimengden som blir vist i videoen nytter det ikke å ha "høy" forbrenning. Da skal du søren klype også ha et meget høyt aktivitetsnivå.

 

:fun:

 

Edit: Annet anekdotisk bevis for å illustrere hva jeg mener: Jeg gjør tilsynelatende alt riktig med kosthold (mye proteiner, gode doser med fett, trege karbs, mye frukt og grønt) og trening (treningsprogrammet mitt ligger tett opptil SL). Likevel har jeg ikke helt fremgangen jeg ønsker. Hverken i muskelvekst eller styrke. Hva skyldes så dette? Gener sa jeg lenge til meg selv og andre. Sannheten? Undertegnede har et avsindig høyt alkoholforbruk. Langt værre enn denne klassiske helgefylla. Kan dette kanskje være en mer sannsynlig forklaring på manglende fremgang?

Endret av Bjarnemann
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meget bra post, War. Stikker til byen snart for å trene og har press idag, så posten passet godt! Dette med albuene må jeg ha oversett.

 

Sitter fast i vekt på denne øvelsen, tips til støtteøvelser som vil hjelpe? Å øke med 2,5 kg er noen prosent.

 

Du er ikke sterkere en det svakeste leddet i øvelsen, er det tungt nede eller oppe?

For å løfte så rett opp som mulig så tenk at du hever albuene i bgynnelsen av løftet.

Ryggen må være bunnsolid, tenk at du tar en lat spread i oppspennet.

 

 

Presspunktet i hånda er nede på grønne , legg stanga der når du griper rundt.

post-64596-0-13073200-1377860123_thumb.jpg

post-64596-0-95567400-1377860125.jpg

post-64596-0-47415100-1377860308_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sorry! Den kjøper jeg ikke.. Ser man til vitenskapen så ser man at det er ettertrykkelig bevist at hos normale friske mennesker så er det kun marginale svingninger i forbrenning. Makrosammensettning og når på dagen du spiser kan gjøre små utslag. Men det er nettopp det det gir. Små utslag. Er du uenig i dette kan jeg sikkert finne frem kilder til deg, men jeg vil helst slippe. Fordi jeg er lat.

 

Ved siden av vitenskapen kan jeg godt referere til meg selv, som et "anekdotisk bevis". Jeg har gjennom hele livet, helt inntil nylig, vært litt stor. Jeg har sett venner rundt meg som var langt tynnere dytte i seg junk og snop. Har derfor gått rundt og bannlyst verdenen, og min egen forbrenning. Alltid trodd at jeg legger lett på meg. Med en litt grundigere tilnærming til eget kosthold og aktivitet er jo sannheten at jeg har spist mye mer enn jeg har vært klar over. Jeg har tenkt at jeg spiste lite, og ikke fortjente å være tjukk, men sannheten var jo at jeg spiste langt mer enn jeg egentlig trengte. Slik er det ofte. Går du gjennom kostholdet til en tjukkas som klager over at han lett legger på seg så vil en ofte se at stakkaren får i seg langt flere kalorier enn han er klar over. Samme gjelder disse berømte spikerne som "aldri" legger på seg, uansett hva de spiser. Går man gjennom kostholdet deres vil en ofte se at de får i seg langt mindre kalorier enn de tror.

 

Selvfølgelig finnes det det individuelle variasjoner, noen legger litt lettere på seg enn andre. Noen bygger muskler litt raskere enn andre. Noen har litt vanskeligere for å legge på seg enn andre. Men, for å takle den kalorimengden som blir vist i videoen nytter det ikke å ha "høy" forbrenning. Da skal du søren klype også ha et meget høyt aktivitetsnivå.

 

:fun:

 

Edit: Annet anekdotisk bevis for å illustrere hva jeg mener: Jeg gjør tilsynelatende alt riktig med kosthold (mye proteiner, gode doser med fett, trege karbs, mye frukt og grønt) og trening (treningsprogrammet mitt ligger tett opptil SL). Likevel har jeg ikke helt fremgangen jeg ønsker. Hverken i muskelvekst eller styrke. Hva skyldes så dette? Gener sa jeg lenge til meg selv og andre. Sannheten? Undertegnede har et avsindig høyt alkoholforbruk. Langt værre enn denne klassiske helgefylla. Kan dette kanskje være en mer sannsynlig forklaring på manglende fremgang?

Det er ingenting å kjøpe, det fins mennesker som kan spise ka fanken dem vil uten å legge på seg, har en kompis selv som var veldig usunn en periode og drakk cola og spiste pizza i årevis uten å legge på seg så det er 100% sant :), noen går også raskere eller fortere opp eller ned i vekt. Fins mennesker som må holde seg på slankekur resten av livet for å ikke bli feit, vist de bare spiser som vanlige folk går de fort opp i vekt, så om det på tv en gang på en dokumentar og virket veldig kjipt for de som har det/:

Lenke til kommentar
Det er ingenting å kjøpe, det fins mennesker som kan spise ka fanken dem vil uten å legge på seg,

 

Det finnes nok ikke, da spiser han bare lite i forhold til hva han bruker.

Det kan hende det ser sånn ut, og utskeiing i helgene sammen vennene når de ser det kan taes igjen resten av uka også.

 

Det går ikke an å gå fortere opp i vekt en andre, du mener at de spiser mer en de har behov for.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det finnes nok ikke, da spiser han bare lite i forhold til hva han bruker.

Det kan hende det ser sånn ut, og utskeiing i helgene sammen vennene når de ser det kan taes igjen resten av uka også.

 

Det går ikke an å gå fortere opp i vekt en andre, du mener at de spiser mer en de har behov for.

Jeg kødder ikke det gjør det, leste du ikke hva jeg sa? jeg har en kompis som bevis på dette som var usunn en periode og spiste bare pizza og cola uten å legge seg på, vist du søker rundt på nettet finner du ut hvorfor noen aldri legger på seg

 

http://www.abc.net.au/science/articles/2012/05/14/3502487.htm

Man kan gå ned i vekt på potetgull..

Heter den slankegull?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det er ingenting å kjøpe, det fins mennesker som kan spise ka fanken dem vil uten å legge på seg, har en kompis selv som var veldig usunn en periode og drakk cola og spiste pizza i årevis uten å legge på seg så det er 100% sant :), noen går også raskere eller fortere opp eller ned i vekt. Fins mennesker som må holde seg på slankekur resten av livet for å ikke bli feit, vist de bare spiser som vanlige folk går de fort opp i vekt, så om det på tv en gang på en dokumentar og virket veldig kjipt for de som har det/:

 

Jeg fikk også beskjed av kamerater at jeg måtte ha en jævlig høy forbrenning. Dytta i meg drittmat og godsaker titt og ofte og gikk aldri opp i vekt. Hele greia var at jeg spiste jo aldri mye. Og hvis ingen lagde mat til meg så gadd jeg ikke å lage selv. Når jeg først spiste da, var jeg passe sulten og spiste mer enn de andre, men totale kalorier var jo langt under hva man bør ha i seg. Etter jeg begynte å logge maten har jeg begynt å gå opp i vekt. Og det var det INGEN som hadde spådd.

Veier vel mellom 15-18 kg mer enn når jeg begynte. Og jeg har gitt opp mange ganger før det.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Jeg var en av de typiske hardgainerene som alle mener spiser mye og aldri legger på seg. Sannheten var jo at jeg var i veldig mye aktivitet, og spiste kanskje 2500kcal i gjennomsnitt.

 

For å gå opp i vekt over tid måtte jeg bryte 3700, og etter hvert 4200. Nå må jeg over 4500kcal på enkelte dager.

Lenke til kommentar

Jeg kødder ikke det gjør det, leste du ikke hva jeg sa? jeg har en kompis som bevis på dette som var usunn en periode og spiste bare pizza og cola uten å legge seg på, vist du søker rundt på nettet finner du ut hvorfor noen aldri legger på seg

 

http://www.abc.net.au/science/articles/2012/05/14/3502487.htm

Heter den slankegull?

Anekdotiske bevis er søppel. Det var derfor jeg først og fremst henviste til vitenskapen. Jeg har også en kompis som er tynn som en spiker, og spiser tilsynelatende "alt". Jo mer, jo bedre. Syter alltid over at han ikke går opp i vekt, enda han er en godtegomp, med "sykt stor appetitt". Så gikk vi over Hardangervidda i sommer da, og vi fikke et godt bilde av hva hverandre spiste. Han som alltid har lagt lett på seg, og flisa som aldri la på seg. Sannheten var jo at mitt matinntak var langt større enn hans. Langt større.

 

Men igjen, anekdotiske bevis er søppel. Det finnes anekdotiske bevis for "alt". Derfor skal man se på vitenskapen, og i dette tilfellet er den helt klar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kødder ikke det gjør det, leste du ikke hva jeg sa? jeg har en kompis som bevis på dette som var usunn en periode og spiste bare pizza og cola uten å legge seg på, vist du søker rundt på nettet finner du ut hvorfor noen aldri legger på seg

 

http://www.abc.net.au/science/articles/2012/05/14/3502487.htm

Heter den slankegull?

Det er nok slik både War og Bjarneman er innpå. Videre å be personer Google dette på nettet er ikke et bra argument. Bevisbyrden er jo tross alt på deg som kommer med denne påstanden. Videre ; Hva definerer man som en god kilde? Hvordan velger man å tolke dette? Her vil de aller fleste prøve å Google ting ukritisk i et håp om å finne data som kan underbygge påstanden. Kilden du deler har heller ikke dette synspunktet. Den tar jo for seg hormonelle mekanismer for å hindre overvekt og tar utgangspunkt i hvorfor tynne personer ikke blir fete. Det har ingenting med å overvinne termodynamikkens første lov å gjøre.

At du har en kompis er rett og slett anekdotisk og kan ikke brukes som et argument i og med at selvrapportering har store begrensinger.

 

 

Endret av Dukien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og som vanlig kommer Dukien og dreper en artig diskusjon med fakta :shrug:

 

Edit: Siden jeg tross alt morer meg litt med dette: Jeg hadde nylig fadderuke( r ), og levde utelukkende på løkpølser (tilbud), øl, og sprit i to uker. Gikk ned 4 kilo. Skal vi da anbefale denne dietten til folk som sliter med å slanke seg?

Endret av Bjarnemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og som vanlig kommer Dukien og dreper en artig diskusjon med fakta :shrug:

 

 

Men!? =(

Jeg står fast på mitt :)

Så subjektiv erfaring er objektiv sannhet? Du har ingen vitenskapelige referanser å komme med men du falsifiserer enhver påstand som er uenig med deg? Dette er om noe temmelig arrogant, synes du ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Men!? =(

Så subjektiv erfaring er objektiv sannhet? Du har ingen vitenskapelige referanser å komme med men du falsifiserer enhver påstand som er uenig med deg? Dette er om noe temmelig arrogant, synes du ikke?

Kompisen min er bevis, og det med at det er mennesker som går fortere opp i vekt enn andre er sant, folk som må holde seg på slankekurs resten av livet sitt

Å ignorere fakta. Det er sånn man lærer ja.

Jeg vet det jeg sa er fakta så derfor står jeg på mitt :)

Lenke til kommentar

"Lavkarbogjengen" ser på det slik.

De trur de kan spise hva de vil så lenge det ikke er karb.

Sannheten er at fett og protein gjør deg raskt mett og man automatisk spiser mindre.

 

Da ser det jo ut som man kan spise hva man vil, men energiloven gjelder dessverre for de også.

Lenke til kommentar

Energiloven gjelder for alle og høy forbrenning finnes ikke.

Jeg kan strekke meg til at en godt trent person med masse på kroppen bruker mer energi i sofaen.

Resten er kun høyt forbruk.

 

Kroppen er heller ikke 100% effektiv så man blir ikke 1 kg feitere av å drikke 9000kcal olje etter dagens dose mat er inntatt.

Det kreves et kcal-overskudd over tid, så å skeie ut i helgene har minimal påvirkning.

Lenke til kommentar

Kompisen min er bevis, og det med at det er mennesker som går fortere opp i vekt enn andre er sant, folk som må holde seg på slankekurs resten av livet sitt

Jeg vet det jeg sa er fakta så derfor står jeg på mitt :)

Nei kompisen din er ikke et bevis, og det blir poengtert av Bjarneman hvorfor dette ikke er tilfelle.

Og her er det ikke mer å tilføye.

 

At tidligere overvektige vil ha problemer med å holde en ny normalvekt derimot det er sant, men dette er sett i sammenheng med at hyperplasi av fettceller som ikke forsvinner ved vektnedgang og det faktum at fettvevet er et endokrint organ som spyr ut hormoner som igjen kan på virke dette.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...