Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvordan er det for armene å trene slag med 6-10kg tunge manualer? Altså, man har en manual i hver hånd, står oppreist, og slår hardt i lufta, som om det skulle vært en boksesekk?

 

Jeg har flere venner, som faktisk kan mye om styrketrening, og som har trent lenge, men jeg begynner å tvile litt når de sier at man blir "dritgod" til å slå osv.

Det virker jo som om man slår leddene i stykker i lengden, og det virker ikke helt bra, men de er helt skråsikre. :roll:

7341751[/snapback]

 

Deler inntrykket ditt, dette kan umulig være bra for skulder og albueleddet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Artig at du tok opp det her! Jeg har testet ut en øvelse som ligner!

 

Ligg på ryggen, flatt, eller på en benk skrått og slå manualene ut fra kroppen. Slå gjerne mot håndflatene til en venn! Virket godt på meg, iallefall :)

7343937[/snapback]

Kan godt hende at du ble stiv osv. men kan umulig ha noen spesiell effekt bortsett fra at du muligens trener litt hurtighet.

Lenke til kommentar
Begynte med trening på høstferien, trener 2-3 ganger i uka. Da jeg starta veide jeg 59 kg og er nå oppe på 61. Men så sliter jeg med høy forbrenning, men det jeg lurer på er fremgangen, er det godt nok syns dere?

7347287[/snapback]

2kg er ikke så veldig mye, at du sliter med for høy forbrenning er ikke god nok undskylding :p Problemet litt i matveien, les litt rundt på andres profiler på treningsforumer og sett opp et treningsprog med mye kcal, proteiner, carbs og fett and stick to it ;)

Lenke til kommentar
Begynte med trening på høstferien, trener 2-3 ganger i uka. Da jeg starta veide jeg 59 kg og er nå oppe på 61. Men så sliter jeg med høy forbrenning, men det jeg lurer på er fremgangen, er det godt nok syns dere?

7347287[/snapback]

2kg er ikke så veldig mye, at du sliter med for høy forbrenning er ikke god nok undskylding :p Problemet litt i matveien, les litt rundt på andres profiler på treningsforumer og sett opp et treningsprog med mye kcal, proteiner, carbs og fett and stick to it ;)

7347313[/snapback]

 

Hehe, kanskje litt dum unnskyldning. Ja har lest et par poster om kosthold, har liksom ikke satt meg inn i det helt. Ellers så har jeg merka at jeg blir fortere sulten, og må spise mer enn før, for at jeg skal holde ut fra frokost til lunsj. Ellers så rumler magen heftig :p

Lenke til kommentar
Noen som kan si en bra treningsøvelser for hver av disse muskelgruppene:

Ryggmuskler:

Chins 3 set (omganger) x Max rep (antall press/løft per set)

T-stang roing 3 set x 10 rep

Markløft 3 set x 6 - 8 rep

Magemuskler:

Knebøy og markløft stimulerer egentlig magemusklene nok, men mange liker å legge på noen isolasjonsøvelser for magen også.

Som f.eks kabelcrunch 3 set x 15 rep

 

Armbøyere:

Hantelcurl. Bør helst utføres sittende, da unngår man juksing ved å vugge med kroppen osv. 3 set x 6-8 rep

Scottcurl med EZ-stang 3 set x 6-8 rep

 

Armstrekkere:

Dips 3 set (omganger) x 8-10 rep (antall press/løft per set)

Smal benkpress 3 set x 8-10 rep

 

Bein generelt:

Knebøy 3 set x 6 - 8 rep

Beinpress 3 set x 6-8 rep

 

7362834[/snapback]

 

Fokuser mye på teknikk i begynnelsen. Vekt er ikke et tema om man er ny innen gamet.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg trene nedre del av magen på en måte som er mest mulig skånsom for korsryggen?

7344405[/snapback]

ligge på en benk, holde deg fast i stanga og heise og senke beina, blir litt belastning men ikke mye så lenge du holder deg riktig fast

7344734[/snapback]

Prøvde det her om dagen, ble helt øm. Mulig jeg gjorde feil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
I følge foreldrene mine spiser jeg så mye at jeg kommer til å trille, dummeste jeg har hørt =/

7370147[/snapback]

De bør bare se det som positivt at du spiser som en gærning. Iallefall forelderene dine, du trener jo som en gærning :p ?

Lenke til kommentar
I følge foreldrene mine spiser jeg så mye at jeg kommer til å trille, dummeste jeg har hørt =/

7370147[/snapback]

De bør bare se det som positivt at du spiser som en gærning. Iallefall forelderene dine, du trener jo som en gærning :p ?

7370399[/snapback]

Trener mye og spiser mye ;) De ble bare litt forbauset da jeg spiste opp nesten all middagen (som vanlig) og proppet i meg 4 grove brødskiver, som i følge min far er like mye som 8 litt lyste brødskiver :hrm:

Lenke til kommentar
argh! treninga gikk ikke bra idag. har endelig begynt igjen etter 4 måneders pause. Prøvde makse 78kg, men det gikk bare halvveis og så klarte jeg bare å trene med 60kg 5reps 3sett =(

 

Det er et fall på over 9kg på maksløft og 10kg på treninga

7372432[/snapback]

 

Sånn går det når man er litt lat ;)

 

Hva er vanlig tid å bruke på å øke 10kg i benken? Vi snakker ikke høye tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...