Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ta tak i tauet og tra albuene ned til "startposisjonen" er den første delen, men mange trener kun øvelsen herifra og ned og da trener man ikke hele triceps.

Ser ingen grunn til å trene den øvelsen om man har benkpress med stang i programmet ( samme 2 hoder på triceps bare lav vekt i forhold) og som eneste tricepsøvelse er den dårlig.

Sleng 60 kg på en EZ-stang og kjør franskpress (alle 3 hoder) , så kjenner man forskjellen.

iform :dribble:

Ta albuene over hodet og dra de helt ned, det er siste muskel i triceps, er albuene relativt stille under en tricepsøvelse så trener du bare halve triceps :dremel:

Eneste jeg har å si om øvelsen er at man ikke må ha den på tricepsdagen og tru at man har trent triceps. Må isåfall være i tillegg til noe annet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hva vil du frem til, "gutt"? Jeg står for det jeg sa. I de fleste tilfeller når man isolerer triceps, så isolerer man hele. Klart jeg er klar over at det går an å isolere færre hoder.

Ingen har sagt at nedtrekk er en elendig øvelse.

Edit: for å presisere: den er helt ok til å isolere de to hodene, men til TRIceps er den dårlig. Om du må ha det inn med krydderskje er TRIceps TRE hoder.

Endret av Diskutant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva vil du frem til, "gutt"? Jeg står for det jeg sa. I de fleste tilfeller når man isolerer triceps, så isolerer man hele. Klart jeg er klar over at det går an å isolere færre hoder.

Ingen har sagt at nedtrekk er en elendig øvelse.

Edit: for å presisere: den er helt ok til å isolere de to hodene, men til TRIceps er den dårlig. Om du må ha det inn med krydderskje er TRIceps TRE hoder.

Om man har bare en øvelse på tricepsdagen må man selvsagt velge en annen øvelse som går på alle tre hodene, men jeg, som de fleste andre trener ikke bare en øvelse. Dips, smalbenk og pushdown så får triceps gjennomgått mer enn nok. Det er ikke uten grunn at overarmene mine er over 50cm.

Endret av Henholland1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...