Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jaa, genialt. Har klart å dra på meg skade i rotator cuff, samt sykdom. Jævlig bra!  :)

7301243[/snapback]

 

Fortsatt litt småsyk, og skulderskaden ekisterer i beste velgående enda. Gått ned 5 kg siden torsdag, og jeg har ikke fått i meg mer enn et par middagsposjoner på disse dagene. Blir sikkert kjempetøft å komme tilbake på trening etter skuldren er i orden! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaa, genialt. Har klart å dra på meg skade i rotator cuff, samt sykdom. Jævlig bra!  :)

7301243[/snapback]

 

Fortsatt litt småsyk, og skulderskaden ekisterer i beste velgående enda. Gått ned 5 kg siden torsdag, og jeg har ikke fått i meg mer enn et par middagsposjoner på disse dagene. Blir sikkert kjempetøft å komme tilbake på trening etter skuldren er i orden! :(

7315602[/snapback]

 

Det kommer seg, gikk selv ned 4 kg etter å ha ligget hjemme med feber og halsbetennelse uten å nesten spise. Trente som faen de neste dagene etter sykdommen , nå er jeg nesten der jeg lå før sykdommen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det kan du banne på, han har alltid vært den tynne i familien som aldri har trengt å gjøre noe for å få six pack. Før jeg skjønnte noe om trening så trodde jeg han var muskuløs fordi han hadde så markerte muskler osv, men nå så har jeg jo nesten dobbelt så stor biceps som han :p

7314348[/snapback]

Kult å være sterkere enn storebroren sin allerede i en alder av 15-16 år :p Blir vel ikke noe særlig av den hersinga jeg gjør med småbrødrene mine ...

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Det kan du banne på, han har alltid vært den tynne i familien som aldri har trengt å gjøre noe for å få six pack. Før jeg skjønnte noe om trening så trodde jeg han var muskuløs fordi han hadde så markerte muskler osv, men nå så har jeg jo nesten dobbelt så stor biceps som han :p

7314348[/snapback]

Kult å være sterkere enn storebroren sin allerede i en alder av 15-16 år :p Blir vel ikke noe særlig av den hersinga jeg gjør med småbrødrene mine ...

7324858[/snapback]

Er litt morro ja, pleier å terge han som F ved matbordet :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Er litt morro ja, pleier å terge han som F ved matbordet :D

7324887[/snapback]

Da blir vel ikke foreldra dine særlig blide? :p Det jeg pleier å gjøre er å dytte litt på dem osv. om de er frekke eller slemme mot meg eller lillesøstra mi.

Lenke til kommentar
Jaa, genialt. Har klart å dra på meg skade i rotator cuff, samt sykdom. Jævlig bra!  :)

7301243[/snapback]

 

Fortsatt litt småsyk, og skulderskaden ekisterer i beste velgående enda. Gått ned 5 kg siden torsdag, og jeg har ikke fått i meg mer enn et par middagsposjoner på disse dagene. Blir sikkert kjempetøft å komme tilbake på trening etter skuldren er i orden! :(

7315602[/snapback]

 

Det kommer seg, gikk selv ned 4 kg etter å ha ligget hjemme med feber og halsbetennelse uten å nesten spise. Trente som faen de neste dagene etter sykdommen , nå er jeg nesten der jeg lå før sykdommen.

7315617[/snapback]

 

Vil du virkelig ha framgang, bli større og sterkere så er det ikke til å skyve under en stol at du burde ta i bruk knebøy og mer frivekter. Jeg lover deg. Jeg holdt på slik som deg, den beinpressen. Mye viktig støttemuskulatur og sener som får kjenner det godt når du tar frivekter kontra de statiske maskinene med "låste" bevegelser. Bare et tips.

Lenke til kommentar
Hallå Chris, tidligere wow-mate  :cool:

 

Så du anbefaler mer frivekter og knebøy? Trener apparater og benk. Burde jeg kutte ut en av de dagene der jeg trener apparater til fordel for knebøy og div.=

7325543[/snapback]

Knebøy er et must imo. I nybegynner fasen er det bra med litt aperater men mest frivekter, noen mener det motsatte men det er min mening.

 

Edit: Noen som vet om det er nok karbs i 6 brødskiver, 150g havregryn og pasta/poteter/ris til middag hver dag for en som er 184cm høy og 73-74kg morgenvekt?

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ifølge min utregning så får jeg i meg 287g prot hver dag= Ca. 3.5g per kg kropsvekt. Vil noe av dette bli gjort om til fett da?

7338705[/snapback]

 

Sannsynligvis. Kopierer over det jeg siterte Christine Helle på i diskusjonstråden:

 

Protein brukes til oppbygging og vedlikehold av kroppens muskler og vev. Hvis du ikke får dekket energibehovet ditt, vil kroppen bruke protein som energikilde i tillegg til karbohydrat og fett. Dette betyr at musklene svekkes. Hvis proteininntaket derimot er større enn det som trengs til oppbygging og vedlikehold, vil overskuddet kunne benyttes som energikilde eller ommdannes til fett, dersom ditt totale energiinntak er høyere enn forbruket.

 

Proteinbehovet er avhengig av hvilken idrett du utøver, hvilken type trening du vektlegger og hvor stor treningsbelastning du har. De som trener mye styrke har behov for mer protein enn de som trener utholdenhet.

Lenke til kommentar
Edit: Noen som vet om det er nok karbs i 6 brødskiver, 150g havregryn og pasta/poteter/ris til middag hver dag for en som er 184cm høy og 73-74kg morgenvekt?

7325624[/snapback]

- 6 brødskiver, hvorav 15-25g karbohydrater per skive. 6x15/25 = 90/150g karbohydrater gjennom brødmat.

 

- Per 100g havregryn så har vi 61g karbohydrater. 61g/2x3 = 91,5g karbohydrater gjennom havregryn.

 

- Pasta varierer, men som regel så ligger inntaket mellom 50-125g karbohydrater gjennom pasta (per rett). Her har vi forksjellige typer; fossili, makaroni, taglitelli, spaghetti, gnocchi, skruer osv osv. Det sies at alt i alt så finnes det tilsammen ca. 250 forskjellige pasta-typer! :p

 

Jeg vil si du får i deg nok, ja. Så kan du også suplere med bananer også. :)

 

PS: Rekeost av typen magerost har null karbohydrater, og 16g proteiner per tube og lite fett. Genialt? Ja! :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
- Per 100g havregryn så har vi 61g karbohydrater. 61g/2x3 = 91,5g karbohydrater gjennom havregryn.

 

- Pasta varierer, men som regel så ligger inntaket mellom 50-125g karbohydrater gjennom pasta (per rett). Her har vi forksjellige typer; fossili, makaroni, taglitelli, spaghetti, gnocchi, skruer osv osv. Det sies at alt i alt så finnes det tilsammen ca. 250 forskjellige pasta-typer! :p

 

Jeg vil si du får i deg nok, ja. Så kan du også suplere med bananer også. :)

 

PS: Rekeost av typen magerost har null karbohydrater, og 16g proteiner per tube og lite fett. Genialt? Ja! :)

7338938[/snapback]

Glemte å legge til ca. 80g rosiner og en banan :p Men takk for utfyldene svar! Men akurat proteiner skal jeg ikke øke i, der skal jeg bittelitt ned ;)

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hvordan er det for armene å trene slag med 6-10kg tunge manualer? Altså, man har en manual i hver hånd, står oppreist, og slår hardt i lufta, som om det skulle vært en boksesekk?

 

Jeg har flere venner, som faktisk kan mye om styrketrening, og som har trent lenge, men jeg begynner å tvile litt når de sier at man blir "dritgod" til å slå osv.

Det virker jo som om man slår leddene i stykker i lengden, og det virker ikke helt bra, men de er helt skråsikre. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...