Diskutant Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Har tenkt å begynne å trene. Jeg er feit og dvask, og har ingen erfaring. Hvor skal jeg begynne? Du skal begynne med å lese førstepost og tråden "veiledning til nybegynnere". Lenke til kommentar
Bare Bank Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Les, les og les. Det er et hav av informasjon i stickyene rundt om på treningsforumet. De har hjulpet meg enormt. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Skjønner meg ikke på benkpressen lenger. Hadde en del fremgang i fjor, men i år har det stått helt stille, nada gainz! Har prøvd det meste... dropsets, 5x5, pyramidesets.. det neste blir vel dop 1 Lenke til kommentar
Bare Bank Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Bitt av parasitten, si. Kan kanskje trene på de involverte musklene individuelt, ikke vet jeg. Hvor mye løfter herrenmannen per i dag i benkpress? Lenke til kommentar
Berthelsen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Hei igjen. Har lest i førsteposten men vet fortsatt ikke hvor jeg skal begynne. Tenker å søke etter treningstudio og å sette opp treningsprogram etterhvert. Tar gjerne imot forslag til program. Endret 8. august 2013 av Berthelsen Lenke til kommentar
trikken Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 hei, kan også være intresert i treningsprogram. takk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Hei igjen. Har lest i førsteposten men vet fortsatt ikke hvor jeg skal begynne. Tenker å søke etter treningstudio og å sette opp treningsprogram etterhvert. Tar gjerne imot forslag til program. Jeg nekter å tro at du har lest det første innlegget. For da ville du sett dette: Treningsprogram, linker, apps og andre tips Treningsprogram Stronglifts 5x5 TN RYP Grunnstyrke med Starting Strength, enten med Rippetoe sin versjon, eller med Gunnar fra Kaliber Gym sin versjon Sterkere i chins PHAT Styrketreningsprogram for fyrstikker 5/3/1 Annet BMR-kalkulator Utregning BMR "manuelt" TN øvelsesguide Diett.no - kostholdsdagbok, regner enkelt ut næringsinntaket ditt Dynamisk oppvarming før styrketrening Omtrentlig kalkulator for utregning av 1RM ut fra dine reps og kg Annen kalkulator for utregning av 1RM Øvelsesguide for hver enkelt muskel/-gruppe: exrx App for logging av kosthold: MyFitnessPal Jeg foreslår at du velger ditt neste spørsmål med omhu, for alt du lurer på er antakelig svart på titusenvis av ganger før og enkelte dager kan det renne litt over med testosteron i denne tråden. Endret 8. august 2013 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Berthelsen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Lurer på hva som er forskjellen mellom ryp og grunnstyrke med starting strength. De ser jo helt like ut, det er så vanskelig å velge. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Ta første perioden med stronglift, anbefaler vertfall jeg Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Nå håpte jeg du hadde sitert meg for å snakke med meg eller for å si noe til meg, og ble litt glad. Så har du bare sitert førsteposten.... sukk 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Beklager, det var ikke meningen å få deg til å føle deg avvist eller oversett. Vi kan jo så klart snakke sammen, vi. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hei alle sammen. Siden jeg er i godt humør skal jeg anbefale treningsprogram. Det heter Stronglifts 5x5, og du finner det på Google. 4 Lenke til kommentar
trikken Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 takk jeg prøver meg på stronglists i første omgang. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Lurer på hva som er forskjellen mellom ryp og grunnstyrke med starting strength. De ser jo helt like ut, det er så vanskelig å velge. Det finnes ikke noe magisk program som passer best for alle. Alle programmene som er nevnt i sitatet mitt er anerkjente program som har vist seg å fungere bra for mange. Bare velg det programmet som du tror at passer deg best. Så vidt jeg husker, er både RYP og SS programmer som sikter på å bygge grunnstyrke med tre økter i uka. Så velg det programmet med de øvelsene du liker best eller noe slik. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Lurer på hva som er forskjellen mellom ryp og grunnstyrke med starting strength. De ser jo helt like ut, det er så vanskelig å velge. Les om de forskjellige på nettsidene og velg det som passer tiø dott behov. Som Zarac sier er det umulig for oss å svare hva som passer deg best. Prøv deg fram. Eller spør Corey. Han har erfaring med å bytte program ofte 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Skjønner meg ikke på benkpressen lenger. Hadde en del fremgang i fjor, men i år har det stått helt stille, nada gainz! Har prøvd det meste... dropsets, 5x5, pyramidesets.. det neste blir vel dop Vel, trener du for og vise hvor sterk du er, eller trener du faktisk for og bli sterkere da? Sterk i benk avhenger ikke bare av benk, men styrken i de motsatte musklene som f.eks ryggen, økt mengde trening på ryggen har satt stort fart i benk styrken min. Lenke til kommentar
Berthelsen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Det finnes ikke noe magisk program som passer best for alle. Alle programmene som er nevnt i sitatet mitt er anerkjente program som har vist seg å fungere bra for mange. Bare velg det programmet som du tror at passer deg best. Så vidt jeg husker, er både RYP og SS programmer som sikter på å bygge grunnstyrke med tre økter i uka. Så velg det programmet med de øvelsene du liker best eller noe slik. Men jeg er nybegynner. Kan ikke du velge for meg da?? Det er så vanskelig å velge. Jeg er litt feit også. Veier nesten 90kg, mye av det i rent flesk. Lurer også i den forbindelse på hva jeg burde spise under treningen, et kostholdsprogram av noe slags. Huff, ble mye dette. Kanskje jeg burde opprette egen tråd til å sette opp disse programmene. Lenke til kommentar
Berthelsen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Les om de forskjellige på nettsidene og velg det som passer tiø dott behov. Som Zarac sier er det umulig for oss å svare hva som passer deg best. Prøv deg fram. Eller spør Corey. Han har erfaring med å bytte program ofte Takk, men jeg ser ingen forskjell på programmene... De har jo stort sett de samme øvelsene men litt variasjon også mellom antall sets reps og sånt. Hvor er Corey. Kanskje jeg kan spørre Corey... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Men jeg er nybegynner. Kan ikke du velge for meg da?? Det er så vanskelig å velge. Jeg er litt feit også. Veier nesten 90kg, mye av det i rent flesk. Lurer også i den forbindelse på hva jeg burde spise under treningen, et kostholdsprogram av noe slags. Huff, ble mye dette. Kanskje jeg burde opprette egen tråd til å sette opp disse programmene. Hovedforskjellen mellom treningsprogram er treningsfrekvens og hvordan øvelsene er delt opp. Her må man selv erfare hva som passer best for seg selv. De fleste er vel ganske enige om at helkroppsøkter er best i starten da man får trent hele kroppen tre ganger i uka. Sånn sett er RYP veldig greit. Lenke til kommentar
Berthelsen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Det ble veldig mye på en gang jeg må ta det til etteretning å se an på treningsprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå