Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

På tide med et nytt program, har kjørt 5x5 i 12 uker snart og kjenner jeg må ha noe nytt snart.

 

Tenker 3-4 dager i uken høy reps, men har ikke funnet så mange programmer. Phat har jeg prøvd men orket rett og slett ikke 5 dager i uken.

 

Hva synes dere om https://www.nordicpo.../info.php?id=81 ? Det mangler mark ellers synes jeg det så ok ut. Kanskje justere litt på enkelte reps fra 15 til 10-12.

 

Og stusser litt på bein på dag 1 og 2.

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dips! Putter jeg vekter på knekker det godt i skuldrene, kan alltids bare ta de ned til jeg har 90 grader i armene. Men da får jeg jo ikke "full range of motion"! Går dere langt ned med ekstra vekt uten å havne i SNAP CITY?

 

Ikke gå lengre ned enn 90 :-)

Jeg går aldri lavere enn det heller.

Lenke til kommentar

Hva er fordelene med det ene ovenfor det andre?

Med tresplit får du isolert hver kroppsdel, og da virkelig slitt ut hver kroppsdel en gang i uka. Med helkropp får du trent hele kroppen tre ganger i uka uten av hver kroppsdel nødvendigvis blir kjørt 100% hver gang.

 

Du får nok mest ut av et helkroppsprogram hvis du er nybegynner.

Lenke til kommentar

På tide med et nytt program, har kjørt 5x5 i 12 uker snart og kjenner jeg må ha noe nytt snart.

 

Tenker 3-4 dager i uken høy reps, men har ikke funnet så mange programmer. Phat har jeg prøvd men orket rett og slett ikke 5 dager i uken.

 

Hva synes dere om https://www.nordicpo.../info.php?id=81 ? Det mangler mark ellers synes jeg det så ok ut. Kanskje justere litt på enkelte reps fra 15 til 10-12.

 

Og stusser litt på bein på dag 1 og 2.

 

5/3/1 er jo lave reps på hovedløfta, men det finnes jo mange varianter av programmet hvor det legges til reps og øvelser av forskjellige typer.

 

http://www.strstd.com

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg helkropp best. Squat every day! Proteinsyntesen i muskulaturen vedvarerer ikke så altfor lenge, 24-72 timer alt etter mange ting, la oss si omtrentlig to døgn, og dersom det da er fem dager til neste gang muskulaturen trenes går du glipp av mye gainz.

Lenke til kommentar

Ja, tror det da du vill opprettholde forbrenning av regelmessing inntak.

 

Noen som har de bilde av muskel styrk/masse etter reps som ble linket endel sider tilbake?

 

Mye proteiner burde du få i kroppen per kg vær dag?

 

Takk

 

Bildet ligger i førstepost under "relaterte bilder"

Dersom du vil opp i vekt, trener styrke: 1,5-1,9g/fettfri kg kroppsmasse. Ish.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Myte.

 

Syns det virker logisk jeg, vis du spiser veldig ofte så stopper magen aldri å jobbe, du bruker energi og forbrenner det. Stopper du å spise, magen fordøyer ferdig også hva skjer da? Logisk tenkning ville vært at ingenting er svaret. Altså du stopper å forbruke energi og da trenger du ikke energi heller så du forbrenner ikke noe?

Lenke til kommentar

Syns det virker logisk jeg, vis du spiser veldig ofte så stopper magen aldri å jobbe, du bruker energi og forbrenner det. Stopper du å spise, magen fordøyer ferdig også hva skjer da? Logisk tenkning ville vært at ingenting er svaret. Altså du stopper å forbruke energi og da trenger du ikke energi heller så du forbrenner ikke noe?

hahahahahahhahahahahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarkkkkkk

 

 

Såååååååååå......

 

 

De som sliter med å gå opp i vekt kan da bare la vær å spise????????

 

 

:lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Satan... Jeg flirer enda... R3pulsive: du gjorde kvelden lysere :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...