Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Om førsteposten skal bli oppdatert angående vektnedgang, så har jeg et personlig ønske å si at all råd skal tas på et generelt basis og få fram viktigheten at rådene akkurat blir gitt ut på denne generelle basisen og på ingen måte er en fasit.

 

Spent på å se svaret hans nå. Har enda ikke fått sett noen steder der det står at broteinpulver går rett gjennom og ut baksiden.

Nå har jeg som sagt bare skumlest og om påstanden hans er at absorberingen av raffinert proteiner ikke er fullstendig så er det jo en uheldig uttalelse. Du kan ha lekkasje av både glukose og proteiner i urinen, eller malabsorpsjon via feces, men da er det gjerne jo en underliggende sykdom som er grunnen.

 

Kanskje han blander dette med at vi ikke klarer å nyttiggjøre oss av all energien fra proteiner, hvor rundt 55% av energien går til å erstatte ATP. Den fysikalske forbrenningsvarmen for proteiner er rundt 5.6 kalorier per gram mens den fysiologiske som vi klarer å nyttiggjøre oss via metabolisme er på 4 kalorier per gram. Dette skyldes jo at vi ikke kan nyttiggjøre oss av den energien som er koblet til nitrogen. Fra proteiner så er tallet 92% i forhold til å utnytte energien som ligger i atomene.

 

Dette er det eneste jeg kan tenke meg som han muligens har blandet med, om påstanden hans er slik den er.

Hvordan vet man at man er nonresponder på kreatin? Har brukt kreatin litt av og på, men aldri følt det har gitt meg noe så siste året har jeg egentlig ikke brukt noe kreatin. Samtidig så merker vel folk fint lite gains på det da det er få prosenter det er snakk om i økning. Skal prøve å kjøre en runde til med kreatin nå bare for å se

Prøv rett og slett, om du ikke går opp 1-2 kg i en akuttfase så kan du hylle at kroppen din har en nok egenproduksjon samt at det obligatoriske tapet du har blir dekket via et eventuelt kjøttinntak. For øvrig så må du ikke binde væske for å respondere, men slik jeg tolker litteraturen så vil en større "swhooool" være en indikasjon på at du er en større responder. Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H-melk ser også ut til å ha en høyere andel bioaktive komponenter som stimulerer til en høyere proteinsyntese og trenden innenfor idrettsernæring i 2013 er at melk, muligens med melkefettet samt meieriprodukter er den perfekte sportsdrikken til personer som ønsker høyest andel muskelvekst.

 

Hva det er i helmelk og mest sannsynlig melkefettet, som stimulerte til et høyere proteinsyntese sammenlignet mot skummet melk i studier kan forhåpentligvis fremtiden gi svar på.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker på ting som er najs å putte i seg før trening så tenker jeg på ting som inneholder lite fett... kylling og fisk.. uten å klikke mongo med hamburger dressing. Hvis jeg skulle falle for fristelsen å stappe i meg en grandis før trening som jeg er ferdig før jeg har fått varmet opp.. tror seriøst de har ulike former for dop i grandisen. Men dere drikker kanskje h-melk etter trening istedet for proteinpulver. Poenget mitt er, uansett hvor mye produkter og drit man skaffer seg så hjelper det nada, om man ikke kommer seg på trening uke etter uke i et visst mønster :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet man at man er nonresponder på kreatin? Har brukt kreatin litt av og på, men aldri følt det har gitt meg noe så siste året har jeg egentlig ikke brukt noe kreatin. Samtidig så merker vel folk fint lite gains på det da det er få prosenter det er snakk om i økning. Skal prøve å kjøre en runde til med kreatin nå bare for å se

 

Jeg vil anta at jeg er en av de som ikke responderer positivt på kreatin. (Dog kan den ha den negative effekten at jeg pisser ut av ræva.) Jeg har prøvd å gå av og på over flere uker flere ganger. Kreatinen har aldri gitt meg noen merkbar vektøkning eller styrke eller utholdenhet.

Lenke til kommentar

Whaaat. Den klassiske jævelen? Det er ikke å anbefale :p

Går jo etter formen, har man masse energi og kan sette pr'er i hytt og pine så kan man fortsette med det man gjør, er man slapp og går rundt å gulper mellom settene må man forandre litt på rutinene.

 

Nekter dog å betale de 40+ kronene de forlanger for klassikeren, da kjøper jeg heller biff&løk som samtlige butikker i nærområdet har til 30,- for tiden :p (og som er bedre i tillegg)

Lenke til kommentar

Hei, litt flaut men er vel bare å hive seg ut i det og spørre.

 

Jeg er en kraftig kar av 3xl typen som jobber med å gå ned i vekt.

Enn så lenge stolt av det jeg har klart til nå som er brusfri siden november og holdt meg til vann siden januar, ikke spist noen form for snop siden mars og siden da tropped ned på posjoner og erstattet deler av måltidet med mer grønt.

 

Nylig blitt bitt av aktivitets basillen og har da gått mye i skauen, her jeg bor så er jeg velsignet med mer enn nok av natur og fjell så jeg har en topp jeg liker å gå opp til, tungt som fy men har mer enn nok viljestyrke til å presse meg opp dit, det jeg sliter med er nedoverbakkene etterpå, jeg får ikke direkte vondt men kjenner i beina at de ikke er glad i nedoverturen å må stoppe opp en god del.

 

Det jeg er redd for er jo å få meg en belastnings skade av det så burde jeg holde meg unna fjelltoppene inntil videre til jeg går ned mer i vekt? eller er det noen muskler jeg burde trene som kan hjelpe på? er så å si det som stopper meg fra å ta en tur opp dit hver dag.

 

Fra før av så er jeg ekstremt dårlig trent, 2 år med wow for noen år siden hjalp ikke på formen og var ikke direkte så aktiv i tiden etter jeg slutta med spillet.

Burde vel nevnes at jeg er for tiden arbeidsledig så treningsstudio har jeg ikke råd til i budsjettet for øyeblikket.

 

Er komplett nybegynner på denne fronten så alle tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Hei, litt flaut men er vel bare å hive seg ut i det og spørre.

 

Jeg er en kraftig kar av 3xl typen som jobber med å gå ned i vekt.

Enn så lenge stolt av det jeg har klart til nå som er brusfri siden november og holdt meg til vann siden januar, ikke spist noen form for snop siden mars og siden da tropped ned på posjoner og erstattet deler av måltidet med mer grønt.

 

Nylig blitt bitt av aktivitets basillen og har da gått mye i skauen, her jeg bor så er jeg velsignet med mer enn nok av natur og fjell så jeg har en topp jeg liker å gå opp til, tungt som fy men har mer enn nok viljestyrke til å presse meg opp dit, det jeg sliter med er nedoverbakkene etterpå, jeg får ikke direkte vondt men kjenner i beina at de ikke er glad i nedoverturen å må stoppe opp en god del.

 

Det jeg er redd for er jo å få meg en belastnings skade av det så burde jeg holde meg unna fjelltoppene inntil videre til jeg går ned mer i vekt? eller er det noen muskler jeg burde trene som kan hjelpe på? er så å si det som stopper meg fra å ta en tur opp dit hver dag.

 

Fra før av så er jeg ekstremt dårlig trent, 2 år med wow for noen år siden hjalp ikke på formen og var ikke direkte så aktiv i tiden etter jeg slutta med spillet.

Burde vel nevnes at jeg er for tiden arbeidsledig så treningsstudio har jeg ikke råd til i budsjettet for øyeblikket.

 

Er komplett nybegynner på denne fronten så alle tips mottas med stor takk.

Når du er såpass stor er kanskje det beste lavbelastende kardiotrening evt. styrketrening. Svømming, rask gåing, sykling og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...