Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan prøve deg på dette programmet: http://www.iform.no/pub/art.php?id=578

7292641[/snapback]

Jepp + at du i tillegg bruker Superfat-blaster Booster 2000TX!

Nei, altså. Vil du ha en bra six-pack ville jeg ikke bare trent mage. Da blir den ikke noe bra heller, hvis du er liten ellers? Det passer bare ikke helt inn, liskom.

Og, til slutt er det ikke musklene som avgjør hvorvidt du har six-pack eller ikke, men din fettprosent.

Lenke til kommentar
Og jeg gjør ..... for å få en lavere fettprosent? Spise sundt og jogge?

7292716[/snapback]

Ja. Du må ligge i et kaloriunderskudd, mao. forbruke flere kalorier enn du spiser. Du kan f. eks begynne med et kaloriuverskudd på 300 kcal.

Morgenturer før frokost er også bra. Da er kroppen i en tilstand hvor den lett brenner fett. Ellers som du sier, jogge.

Lenke til kommentar

I løpet at en dag spiser jeg sånn ca: En brødskive til frokost, 2-3 skiver til lunch, middag (vandeligvis Fisk,poteter med smør og posegrønnsaker, eller så har vi karonader o.l) Og 4 skiver til kvelden. Evt. lit godteri i ny og ne.

Har 9 treningsøkter i uka, 4 på skolen, 2 h.ball treningen og 3 ganger i studio.

Noen som har noen innspill på hva jeg kan forbedre?

EDIT:

Vil du ha en bra six-pack ville jeg ikke bare trent mage. Da blir den ikke noe bra heller, hvis du er liten ellers?

I'll let you decide. 182cm høy, veier rundt 70kg, er ikke feit.

Eller hva mente du med liten?

Endret av aleks tho
Lenke til kommentar
I løpet at en dag spiser jeg sånn ca: En brødskive til frokost, 2-3 skiver til lunch, middag (vandeligvis Fisk,poteter med smør og posegrønnsaker, eller så har vi karonader o.l) Og 4 skiver til kvelden. Evt. lit godteri i ny og ne.

Har 9 treningsøkter i uka, 4 på skolen, 2 h.ball treningen og 3 ganger i studio.

Noen som har noen innspill på hva jeg kan forbedre?

7292895[/snapback]

Bytt ut ei brødskive (eller helst fler) med en frukt, og prøv gjerne å ta et ekstra måltid i løpet av dagen (kan kutte ned litt på middag og de andre). Jeg ville også prøvd å få i meg litt mindre karbohydrater og litt mer fett/protein, forholdsmessig. Egg og bacon til frokost f.eks.? Kyllingsalat/Tunfisksalat til kvelds?

Ellers virker det ikke som om du har noe fryktelig dårlig kosthold.

9 treningsøkter i uka virker veldig mye, hva trener du i de forskjellige øktene? Pass på at musklene må få tid til å restituere seg, og at hjertet også teller som en muskel (har jeg lært på vgs, har ikke kilder).

Lenke til kommentar
Bytt ut ei brødskive (eller helst fler) med en frukt, og prøv gjerne å ta et ekstra måltid i løpet av dagen (kan kutte ned litt på middag og de andre). Jeg ville også prøvd å få i meg litt mindre karbohydrater og litt mer fett/protein, forholdsmessig. Egg og bacon til frokost f.eks.? Kyllingsalat/Tunfisksalat til kvelds?

Ellers virker det ikke som om du har noe fryktelig dårlig kosthold.

9 treningsøkter i uka virker veldig mye, hva trener du i de forskjellige øktene? Pass på at musklene må få tid til å restituere seg, og at hjertet også teller som en muskel (har jeg lært på vgs, har ikke kilder).

Fullstendig klar over at jeg spiser alt for lite/dårlig. Må spiste mer/bedre i forhold til hvor mye jeg trener. (jeg synes i hvertfall det er en del)

Mandag: Toppidrett fotball, mest teknisk trening (60min). Håndballtrening på kvelden(90min)

Tirsdag: Svømming på skolen(60min). Treningsstudio på kvelden. (60-90min)

Onsdag: Gym på skolen, mye intervaler, jogging.

Torsdag: Topidrett fotball (90min). Treningsstudio.

Fredag: Håndball trening

Lørdag: Stortsett Hånballkamper (1-2) Mulig at noen av kampene også spiller på fredag.

Søndag: Treningsstdio.

Det er vel en gjenomsnittsuke for meg. Noen forandringer blir det jo innimellom.

Men som du sier, er det fettprosenten som må ned. (jeg har alt for dårlig kunnskap om kosthold i forhold til trening) Åssen mat er det da lurt å spise?

Lenke til kommentar
6km er mye for en nerd som meg :p hehe

hjelper det mye å spise god frokost + hva bør jeg spise før?

7293277[/snapback]

Det hjelper å spise en bra frokost ja. F.eks 100-150g bjørns havregryn smaker dritgodt :love:

7293343[/snapback]

Joda, hvis du liker hvetemel, så liker du havregryn :D

Havregryn er som med tunfisk, det går ned, men det er definitivt ikke godt er mitt synspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...