Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvor trygt er det å bruke to benker som knebøyrack? Jeg har ikke tilgang på rack, så jeg tenkte jeg kunne bruke det jeg har.

 

Det går fint an, det, avhengig av hvordan benkene er formet. Er det flate benker, skal du ikke se bort ifra at stanga ruller avgårde etter du har slengt den ifra deg. Utenom det bør det ikke være et problem om du legger den ifra deg i stedet for å slippe den rett ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir ikke sterkere av å ha noe/noen til å ta imot når du faller. Du må kjenne risikoen på kroppen. "Løft eller dø," er en holdning som vil ta deg mye lengre.

Faktisk enig her, når man plutselig ikke lenger har alternativet "å mislykke" så tvinger man seg selv til å fokusere hardere å bli sterkere.

 

Sånn som de der piratene som alltid kvittet seg med alle livbåtene sine før de dro på tokt.

Lenke til kommentar

Er redd for å falle forrover, og da har jeg støtte som kan ta imot stanga.

 

Falle forover? Det skal ikke være mulig å falle forover under en knebøy, da gjør du noe forferdelig galt. Haka di skal være parallell med bakken hele veien; det vil gjøre slik at du ikke kan bøye ryggen så mye som du antakeligvis gjør per i dag. Anbefaler deg sterkt å se flere videoer av knebøy og evt. laste opp en video så folk her kan rette opp i formen din. Du kommer til å angre sterkt om du løfter feil over lengre tid, SPESIELT knebøy.

Lenke til kommentar

Falle forover? Det skal ikke være mulig å falle forover under en knebøy, da gjør du noe forferdelig galt. Haka di skal være parallell med bakken hele veien; det vil gjøre slik at du ikke kan bøye ryggen så mye som du antakeligvis gjør per i dag. Anbefaler deg sterkt å se flere videoer av knebøy og evt. laste opp en video så folk her kan rette opp i formen din. Du kommer til å angre sterkt om du løfter feil over lengre tid, SPESIELT knebøy.

Har opplevd å miste balansen en gang, og er redd for at det skal skje igjen. Jeg har sett på mange videoer og instruksjoner, og jeg tror jeg gjør det riktig.

 

Er det noen her som har skadet seg ved å miste vektene eller å ha falt?

Lenke til kommentar

Har opplevd å miste balansen en gang, og er redd for at det skal skje igjen. Jeg har sett på mange videoer og instruksjoner, og jeg tror jeg gjør det riktig.

 

Er det noen her som har skadet seg ved å miste vektene eller å ha falt?

 

Jeg er for sterk til å falle. Og viss jeg hadde falt hadde gulvet knust av de knallharde musklene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har opplevd å miste balansen en gang, og er redd for at det skal skje igjen. Jeg har sett på mange videoer og instruksjoner, og jeg tror jeg gjør det riktig.

 

Er det noen her som har skadet seg ved å miste vektene eller å ha falt?

 

Om du faller forover tyder det på at du har tyngdepunktet ditt i tærne, som igjen leder til mer stress på kneleddet. Du vil erfare langt mer stødighet og sannsyligvis økt styrke om du får din center of gravity til å ligge i hælene. Du skal nesten kunne løfte tærne dine til enhver tid i løftet. Forøvrig skal knærne helst ikke lenger frem enn tærne dine er, med mindre du er veldig høy. Prøv med bredere fotstilling.

 

Har aldri falt i noen øvelser. Har mistet en manual bakover i skulderpress, og da gikk skuldra på en smell, men det var ingen varige skader av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du? Gulvet blir ikke sterkere av å slippe vekter på det?

 

Ja, synes det er utrolig harry med folk som "kaster fra seg vekter" for å vise hvor rå de er og hvor høyt det smeller. Gjerne roper de når de snakker og er fulle av bol.

 

Fett ass...

 

Greit å droppe vektene like over gulvet, men faen ikke kast fra deg vektene i armhøyde da. Vis litt vett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...