Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, løping og tinderangling :)

 

Er bare det at jeg har ingen å trene sammens med som er noenlunde konkurranseorienterte/motiverende. trente sammens med en fra jobb, men viste seg å bare være et "komme i form til sommeren" opplegg.

Jeg er ute etter et mer stabilt opplegg som ikke er preget av hast men mer en kontinuerlig utviklende plan om forbredring av alt man gjør.

Lenke til kommentar

Joda, løping og tinderangling :)

 

Er bare det at jeg har ingen å trene sammens med som er noenlunde konkurranseorienterte/motiverende. trente sammens med en fra jobb, men viste seg å bare være et "komme i form til sommeren" opplegg.

Jeg er ute etter et mer stabilt opplegg som ikke er preget av hast men mer en kontinuerlig utviklende plan om forbredring av alt man gjør.

 

Leter litt etter noen å trene med selv, men dedikasjonen svikter som regel når dem ikke ser progresjon etter 40 minutter.

Lenke til kommentar

Når folk har down-perioder, hva bruker dere til å motivere dere selv?

 

Enklere vei opp fjellet når jeg skal på topptur til vinteren, mindre kramper på vei ned igjen. Og mindre pump i armene når jeg henger 30 meter opp i en fjellvegg. Enkelt å motivere seg når man har noe man trener for

Lenke til kommentar

Når folk har down-perioder, hva bruker dere til å motivere dere selv?

 

Har aldri opplevd det før. Trening er bare noe jeg MÅ gjøre, det er liksom noe jeg begynte med, og kommer aldri ut av det. Så på den måten klarer jeg ikke og de-motivere meg fra og være motivert til og trene. Det som øker motivasjonen min enda mer er og slå en pers på trening, og det får jeg ikke av og droppe treningen :p

Lenke til kommentar

Jeg har slitt veldig mye med depresjon de senere årene og styrketreningen har vært hovednøkkelen til å komme ut av dritten. Så det er min motivasjon. Jeg blir urolig og føler meg ikke vel(til en viss grad da) viss jeg ikke får trent et par ganger i løpet av uka.

 

Litt irriterende at jeg ikke gjorde dette for flere år siden, men prøver å fokusere på at jeg tross alt trener nå og opplever god fremgang både psykisk og fysisk.

 

Joda jeg har prøvd å trene tidligere, for jeg har alltid hørt hvor bra det er for psyken, men det var jogging\løping og fotball. Det hadde langt ifra samme effekt for min del.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Paradoksalt nok så har denne perioden uten trening vært bedre enn når jeg trente på mange områder.

Jeg sover bedre, puster lettere (astma), går enda ned i fettprosent uten muskeltap ( :huh: ) og er lettere til sinns.

 

Mulig jeg har trent og spist helt feil før, hva vet vel jeg? Føler det som at jo mer jeg leser og erfarer om trening og kosthold jo mindre kan jeg. Begynner jeg å bli OLD? :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...