Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Pga han ikke har oppdatert twitteren sin på fire dager?, har du noen kilder på ryktene iallefall? :p

 

Nei.. Har ikke sjekket twitter jeg. Postet her for å sjekke om noen hadde noe mer på dette? Men sikkert "fake" iom at artikkelen ble tatt ned og har ikke lest noe om dette på noen andre sider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke bra å drikke for mye vann heller når man trener.pga vann binder fett. Men heller ikke bra å drikke for lite å bli dehydrert. En halvliter vann s mange drikker er litt mye for de fleste, en halv halvliter er optimalt. Gjelder ikke for de som vil vokse mye i masse.

Hvordan skal vann binde fett? Grunnen til at man ikke skal dytte i seg for mye væske er en økende risiko for hyponatremi, men dette skal mye til og er ikke relevant for de fleste som trener. Isotoniske drikker er jo utarbeidet for akkurat denne hensikten.
Lenke til kommentar

Er ikke bra å drikke for mye vann heller når man trener.pga vann binder fett. Men heller ikke bra å drikke for lite å bli dehydrert. En halvliter vann s mange drikker er litt mye for de fleste, en halv halvliter er optimalt. Gjelder ikke for de som vil vokse mye i masse.

 

3ocjg7.jpg

Lenke til kommentar

Ok leste det i en bodybuilderbok av Ove Rytter. Men kan litt fysikk/naturfag også. Jeg er rimelig sikker på at vann binder fett. Eller er det fett som binder vann? Usikker nå. Ikke bælm vann om du vil ned i vekt iaf. Men klart styrter man cola så er det bedre med vann.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fra et evolusjonsmessig ståsted så ville det ikke gitt mening hvorfor fett binder særlig med væske. Tips 1 er å se på det kjemiske sammensetningen og da sammenligne med karbohydrat, som er vel det du tenker på. Grunnen til at fett er vår bufferlager, er dens hydrofobe egenskaper, dvs inneholder mer energi per masse og dette er genialt i forhold til våre sjanser til å overleve. Har du hatt naturskap så klarer du å gjette hvordan såpe fungerer.

Lenke til kommentar

 

 

Vann skiller seg jo i fett så da kan det vel ikke binde det?

 

Altså endel av fett er jo som regel vann? Jeg mener at fett trekker endel vann til seg.

 

Leste dette om trening i boka til Rytter, han var jo profesjonell då skulle tro at det stemte.

 

Vann er Sef sunneste du kan drikke, men moderer vanninntaket som alt annet. Man må nødvendigvis ikke bælme vann om man er litt tørst. Jeg har vendt meg til å ta en-to slurker før og etter ca 45min cardio.

 

Jeg vet med sikkerhet at alt vann vi drikker ikke kommer ut igjen i urin og svette. Noe ligger igjen i kroppen.

 

Det finnes som sagt mellomting mellom å bælme en liter og ta et par slurker for å unngå dehydr.

 

 

Dersom dere finner linker som benekter det jeg har lest så skal jeg Sef gi meg og innse at Rytter var feilinformert.

Lenke til kommentar

Fra et evolusjonsmessig ståsted så ville det ikke gitt mening hvorfor fett binder særlig med væske. Tips 1 er å se på det kjemiske sammensetningen og da sammenligne med karbohydrat, som er vel det du tenker på. Grunnen til at fett er vår bufferlager, er dens hydrofobe egenskaper, dvs inneholder mer energi per masse og dette er genialt i forhold til våre sjanser til å overleve. Har du hatt naturskap så klarer du å gjette hvordan såpe fungerer.

nå synser du jo. Skulle gjerne hatt noe mer håndfast. Men mulig at Rytter tok feil Sef. Jeg har aldri vært ekspert på biologi eller fysikk.

 

Jeg vet at kroppen inneholder mye vann, jo mer fett jo mer vann.

 

Men jeg er usikker. Rart om en som var proff internasjonalt så mange år tar såpass feil?

Lenke til kommentar

Herregud - jeg er på ferie og koser meg med polsk pils ute. Noen andre her kan ta på seg den utakknemlige rollen og forklare grunnleggende biologi. Men be warned - a wild troll haz appeared!

skal se om jeg finner fram i boka til Rytter når jeg kommer hjem fra trening. Har jo sagt at mulig Ove Rytter hadde feil, og om det ikke stemmer så gir jeg meg. Er vel ikke å trolle det? Er vel lov å være feilinformert.

 

Min mening var alt med måte, men skal man miste fett så mister man også endel vann. Eller et dette helt feil? Eller feil forstått?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...