Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MGS3:

- Det programmet der ligner veldig på et grunnprogram.

Jeg vil anbefale at du leser Release Your Potential fra TN.no. Du kan bare laste ned vedlagt fil, det er den fra TN.no.

7279949[/snapback]

syns du de modifikasjonene jeg lagde er grunnprogram eller det jeg fikk originalt? Hvis du fatter.. :p

btw, vurderer å begynne på ryp hvis jeg ikke finner noe andre alternativ etter nyttår

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Har kommet opp på videregående nivå på Musical Forms allerede etter 2 treninger og 1 seminar =/ Og da er treningene mandag og onsdag (må helt til Oslo =/ ) + at jeg har vanlig kickboxing tirsdag og torsdag. Er det veldig dumt av meg å trene fredag, lørdag og søndag på fullkrops programmet mitt som sagt 3 dager på rad?

Er bare 1 uke jeg må gjøre det pga jeg skal snart over til splitt program.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det bare er meg men jeg har alltid sett på det som naturlig å kjøre bryst/triceps sammen

7280862[/snapback]

Jeg tar også bryst og triceps sammen, men det er flere som sier at det fungerer greit med rygg/tricpes og bryst/biceps. Problemet når man kjører de sammen, så blir man ofte sliten i triceps og klarer ikke å yte maks, fordi man har tatt bryst.

På en annen side, hvis man f.eks tar rygg dagen etter bryst, så får man jo triceps trent først på brystdagen, og dagen etter, og omvendt.

Ville aldri selv ha trent samme muskelgruppe uten en dag mellom.
Enig.

Redigert: Det er vel ikke bra for kroppen å trene bryst/rygg/bein etc annenhver dag, hele tiden heller? Selv om det er rundt 48 timer man trenger til restitusjon, så må vel musklene få litt mer hvile av og til?

Endret av Redline
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det bare er meg men jeg har alltid sett på det som naturlig å kjøre bryst/triceps sammen, og rygg/biceps eller rygg/skuldre sammen. Det er vel egentlig en smakssak, men det er et greit alternativ å vurdere siden man da vil bruke de samme muskelgruppene gjennom flere av øvelsene på ei økt.

Og korsrygg hver økt, bare pass på at du ikke trener den for hardt. Ta det hvertfall rolig og lytt til kroppen.

7280862[/snapback]

Tar det med ro med korsryggen, er bare snakk om et par-tre sett med kropshevninger.

Slik jeg har satt opp programmet får jeg trent hver muskel to ganger i løpet av en runde med alle splittene (grovt sett). eksempel; Bicepc blir trent den dagen jeg trener bicepc og den dagen jeg trener rygg, selvfølgelig blir den ene g en mer effektiv økt for bicepsen. Er jeg helt på jordet med denne teorien, eller burde det funke ok? Føler egentlig det funker ganske bra selv, selv om jeg ikke har fått trent på denne måten over lengre perioder. (sommerferie, skolestart, slapphet osv.)

Lenke til kommentar

Jeg har søkt litt men ikke funnet noe, så jeg må beklage om det er nevnt fra før.

Jeg har hørt fra enkelte at det ikke er mulig å legge på seg mer enn 2kg muskelmasse på et år med optima trening og et stort men vanlig matinntak (altså ikke alle mulige pulver-typer og andre skumle saker).

Er det slik det henger sammen? Hvis jeg trener meg opp 10 kg på et år så er det kun 2 kg muskler og 8 kg med 'andre saker' :p

Lenke til kommentar
Jeg har søkt litt men ikke funnet noe, så jeg må beklage om det er nevnt fra før.

Jeg har hørt fra enkelte at det ikke er mulig å legge på seg mer enn 2kg muskelmasse på et år med optima trening og et stort men vanlig matinntak (altså ikke alle mulige pulver-typer og andre skumle saker).

Er det slik det henger sammen? Hvis jeg trener meg opp 10 kg på et år så er det kun 2 kg muskler og 8 kg med 'andre saker' :p

7287552[/snapback]

Slikt er selvfølgelig helt individuelt, og avhenger av flere faktorer. F.eks. gener og den "naturlige" kroppsveksten. F.eks vil man ha mye lettere for å legge på seg i puberteten.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Slik jeg har satt opp programmet får jeg trent hver muskel to ganger i løpet av en runde med alle splittene (grovt sett). eksempel; (...) Er jeg helt på jordet med denne teorien, eller burde det funke ok?

7287148[/snapback]

Jeg tror neppe den teorien er helt på jordet, det er godt mulig at det fungerer bedre enn mye annet.
Lenke til kommentar
Jeg har hørt fra enkelte at det ikke er mulig å legge på seg mer enn 2kg muskelmasse på et år med optima trening og et stort men vanlig matinntak

7287552[/snapback]

Var det ike Olympiatoppen (eller noe lignende) som sa det? Tror de kan friidrett litt bedre enn styrketrening.

Det er fullt mulig å legge på seg over 2kg muskler i året.

Endret av Redline
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Olympiatoppen er veldig flinke på idrett, og da idrett hvor det er viktig at kroppen fungerer optimalt mtp. styrke, fleksibilitet, hurtighet osv. Det sier seg jo selv at en "boler" (les: en stor og kraftig person) ikke har like god bevegelighet som en mindre.

7290042[/snapback]

Men du kan ikke påstå at profesjonelle bodybuildere ikke har god bevegelighet. Går i spagaten alle som en.

Lenke til kommentar
Olympiatoppen er veldig flinke på idrett, og da idrett hvor det er viktig at kroppen fungerer optimalt mtp. styrke, fleksibilitet, hurtighet osv. Det sier seg jo selv at en "boler" (les: en stor og kraftig person) ikke har like god bevegelighet som en mindre.

7290042[/snapback]

Men du kan ikke påstå at profesjonelle bodybuildere ikke har god bevegelighet. Går i spagaten alle som en.

7290111[/snapback]

Seriøst?

Hva tenker forresten folket om treningshansker? Vurderer å skaffe meg det, er direkte smertefullt i hendene når jeg tar markløft.

Lenke til kommentar
Hva tenker forresten folket om treningshansker? Vurderer å skaffe meg det, er direkte smertefullt i hendene når jeg tar markløft.

7290558[/snapback]

Pingle. :D

Bruk heller drareimer når det begynner å bli tungt. Hvis det er for tungt bør du trene grep, noe du kan gjøre to ganger i uken f. eks.

Forresten:

Tommy Thorvilson tar backflip på scenen. (1.47 inn i filmen)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...