Kenny000 Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Tror jeg skal teste Basic Jordbær neste gang jeg kjøper proteinpulver. Det er sikkert bra med litt variasjon fra Protein Isolate (sjoko) Har 2,25 kg pulver jeg må spise først! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Har 2,25 kg pulver jeg må spise først! Går unna det. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 RYPLes denne, jeg garanterer at det står noe du ikke visste der. Har nok lest den før Var snakk om skolegym, men er ikke så vktig. Kjører vel litt jogging og en form for lek eller ballspill. Voilá. Så slipper jeg å drepe klassen Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Hei! hør på meg da, om dere skal spare peng. Besøk www.ej-shop.no Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Hei! hør på meg da, om dere skal spare peng. Besøk www.ej-shop.no Vel, på de største treningsforumene jeg har vært innpå så har det ikke stått et døyt om ej-shop. Holder meg til tn og pf, de vet jeg levere kvalitetsvarer. Har ikke prøvd ej-shop. men om noen her har prøvd den og de andre, så hadde det vært fin om den personen kunne skrivd opp en sammenliging osv.. get my point Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 For dere som må ha god smak på protein ++ kan jeg anbefale scitec nutrition sin "protein delite".... Smaker bra å er billigere for kg enn PF. Spiste Pf whey tech før å hadde ingen problemer med det hvis jeg blandet det halvt om halvt med melk/vann. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Syns Whey Tech'n til PF er digg jeg, den med jordbær. PF sin Carbo Fuel får deg til å pisse såå mye ass. Men den er skikkelig god, den med citrus smak Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Da har jeg hatt et siste innkjøp. 3 kg CarboFuel fra PF, 1 stk. MultiMivi fra TN og 1 annen multivitamin eske fra Ultimate Nutrition. Ultimate Nutrition sin "Daily Complete Formula" hadde store kapsler, dessuten skulle man ta 6 hver dag! Tech-Nutrition sin skulle man bare ta 1 av hver dag, den hadde i tillegg mindre kapsler. Skulle nesten skrevet opp innholdet i begge og sammenlignet.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Ultimate Nutrition: Vitamin A Vitamin C Vitamin D3 Vitamin E Thiamine Riboflavin Niacin Vitamin B6 Folic Acid Vitamin B12 Biotin Pantothenic Acid Calcium Iron Iodine Magnesium Zinc Selenium Copper Manganese Chromium Potassium Bioflavonoids Glutamin Acid Betaine HCI Choline Inositol Rutin Para Amino Benzoic Acid Rose Hips Powder Hesperidin Acerola Cherry Boron Tech-Nutrition: Vitaminer: Vitamin A Vitamin D Vitamin E Vitamin K1 Vitamin B1 Vitamin B2 Niacin Vitamin B6 Folic Acid Folat Vitamin B12 Pantoten Syre Biotin Vitamin CMineraler: Kalium Calsium Fosfor Magnesum Jern Zink Jod Kopper Mangan Krom Selen Molybdenum Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 hehe, hadde den engelskboka jeg å Tok du carbo fuel med citrus smaken? Hvis så, ikke bland den med melk, ta ca 3 dl kald vann, og 2 scooper. blir dritdigg, men du pisser som en jævel da.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Tror seriøst jeg må se å få meg noe kosttilskudd snart. Men idag følte jeg meg som en skikkelig vektløfter. 12 reps 2 set 20kg (stanga) i knebøy. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 jeg føler meg som en skikkelig styrkeløfter når jeg trener med lavere vekter i mark enn benk Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2005 Den beste treningsmetoden er kun negative rep dvs senke vekten i benkpress ikke løfte den. Men det kreves at noen andre løfrer den for deg og siden man ikke løfter opp orker man mye mye mer nedsenking noe som fører til overtrening. Så beste metode er fort opp 1-2sek og sakte ned 3-4 sek i alle øvelser, det er på senking muskelfibrene rakkner. i tillegg brenner det mer i muskelaturen ved sånn type trening som tømmer glykogenlagrene i muskelaturen fortere. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2005 Den beste treningsmetoden er kun negative rep dvs senke vekten i benkpress ikke løfte den. Men det kreves at noen andre løfrer den for deg og siden man ikke løfter opp orker man mye mye mer nedsenking noe som fører til overtrening. Så beste metode er fort opp 1-2sek og sakte ned 3-4 sek i alle øvelser, det er på senking muskelfibrene rakkner. i tillegg brenner det mer i muskelaturen ved sånn type trening som tømmer glykogenlagrene i muskelaturen fortere. Det er veldig god trening i negativtrening ja, men man bør ikke kjøre negativ mer enn 1-2ganger i mnd pga det sliter voldsomt på musklene. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Det er veldig god trening i negativtrening ja, men man bør ikke kjøre negativ mer enn 1-2ganger i mnd pga det sliter voldsomt på musklene. Det er derfor det er stor fare for overtrening og det er derfor man ikke trener sånn men heller løfter vanlig og senker sakte Forskning har vist belastningsområdet for hypertrofi er fra ca 50-60% av 1Rep Max etter SN (ei vekt de fleste klarer 20 reps med) opp til 120% av 1RM. Men hvordan kan du løfte ei vekt som er høyere enn din 1RM? Svaret er eksentriske, eller negative repetisjoner. Du er i stand til å senke/holde igjen ei mye tyngre vekt enn du er i stand til å løfte, og du kan fortsette den progressive belastningen ved å få noen til å løfte stanga for deg mens du selv senker den kontrollert. Et snedig fenomen oppstår ved eksentriske repetisjoner - færre muskelfibre aktiveres samtidig, mens spenningen i disse er mye høyere enn ved konsentriske repetisjoner. Det induseres mer mikrotrauma som resulterer i mer hypertrofi, i tillegg til økningen av de viktige signalproteinene Det er også en myte at du må tilpasse treningen etter hvilke fiber-typer musklene dine består av. Selv om sammensetningen av "raske" og "langsomme" muskelfibre er forskjellig fra person til person, er det en misforståelse av den underliggende fysiologien når noen påstår at du kan fokusere på den ene over den andre typen. Ved ganske lave belastninger aktiveres alle de "langsomme" fibrene, etterfulgt av progressivt flere "raske" fibre etterhvert som belastningen øker. 5 reps og 1 rep er identisk med tanke på muskelfiberrekruttering. Ei vekt du kan løfte 5 reps med (som for de fleste er ca 85% av 1RM), vil aktivere alle muskelfibrene i en muskel - og noen studier tyder på at dette skjer i noen muskelgrupper allerede ved 50% av 1RM. Tyngre vekter opp mot 1RM løftes ved spesielle nervesystemtilpasninger - blant annet ved at nerveimpulsene overlapper hverandre eller synkroniseres. Det er altså tilrådelig å skifte til flere eller utelukkende eksentriske/negative repetisjoner for å unngå overbelastning av CNS når du løfter vekter over din 5RM. Derfor er det lagt inn en valgfri 2-ukersfase helt til slutt i en HST-syklus, der du fortsetter progresjonen fra din 5RM, og istedet utfører 5 eksentriske repetisjoner opptil 2RM vekter (eller 1-2 konsentriske+3-4 eksentriske). Eventuelt kan du fortsette 2 uker til med din 5RM hvis du av en eller annen grunn ikke kan eller vil kjøre negative. Den eksentriske repetisjonhastigheten ser også ut til å ha stor betydning for effekten - 2-4 sekunder er det optimale området. Senker du vekta for fort vil det ikke oppnås tilstrekkelig spenning i muskelfibrene, og løfter du for sakte vil den fysiologiske responsen være som ved isometriske repetisjoner. Den konsentriske fasen er nesten utelukkende for å få vekta opp slik at du igjen kan påføre muskelen den produktive eksentriske fasen - altså bør du løfte hurtig, men kontrollert. På ekstremt tunge vekter kan du "trykke" med alt du har, vekta vil uansett bevege seg ganske sakte. På 15 rep fasen kan du gjerne sakke ned repetisjonshastigheten, det skal jo helst brenne og svi litt i musklene av all melkesyren som er hovedfokus da. Endret 20. januar 2005 av War Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 20. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2005 Pokker ass, hører at folk gjør alt for å bli kvitt litt kroppsfett, jeg gjør alt for å få litt og jeg klarer ikke. Legger i grunn bare på meg muskler, men vil ha littegranne fett å.. jeje, samma, det som skjer det skjer. Trente bryst\triceps i går, er så støl nå, klarer såvidt å bege armene uten at det gjør vondt i brystet! Jeg kom på en ting plutselig, vet quoten er litt gammel, men men.. I høst så jeg en gang på Extreme makeover hvor en gutt i tillegg til plastisk kirurgi skulle bygge litt muskler. Han hadde ekstrem lav forbrenning og klarte ikke å legge på seg eller bli sterker. Da var det en profesjonell trener (trente visst endel kjendiser i hollywood) som sa at han skulle spise alt han ville! Vi så da klipp når han spiste masse kjøtt osv, men i tillegg spiste han de største isbombene jeg har sett... (nam) På noen uker (tror det var 6-8) hadde han lagt på seg 8kg muskler! Sikkert et bra tips til deg da. Spis is! Noen andre som har formeninger om dette? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Ja, jeg synes man ikke bør spise for mye grisemat.Er bedre å legge på seg på den sunne måten. Det anbefales i alle fall av flere. Et variert og sunt kosthold er å anbefale. For å legge på seg er det jo som War sier, anbefalt å spise 44 kalorier per kroppsvekt hver dag. De deler det gjerne opp i 6 store måltider hver dag. Det er kanskje vanskelig å få i seg så mye på en dag, men det er jo derfor vi har kosttilskudd. Får du i deg 6 gode måltider hver dag + tilskudd skal jeg love deg du går bra opp i vekt. "5 om dagen" prinsippet er også noe å holde seg til. Endret 20. januar 2005 av Chris88 Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) jepp, skal du opp i vekt spis hva du vil bare få i deg nok protein, spis is meningen er å få i seg 44kalorier pr kg kroppsvekt eneste negative er om man spiser mye mettet fett. Ellers spis til du sprekker, det er lurt å fordele måltidene til 6-7 om dagen. i hvert måltid må det være nok protein dvs 2,5 ganger kroppsvekten delt på 6-7 ,evt 8 inkl treningen. Men det er jo seff anbefalt å spise sunn mat , med tanke på GI ,overskudd av energi , karbohydrathastighet og blodsukker stigninger. Men i teorien spis og vær glad Tips, 1 spiseskje olivenolje til 3 av måltidene så har du 300kcal gratis. Endret 20. januar 2005 av War Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 20. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg blir sterkere, kjenner at jeg løfterer tyngre og tyngre, men sliter med volum, kanskje jeg har overtrent meg selv.. hmm.. armene mine er ikke no spesielt store, men trener med 24*8*3 i sittende bicepscurl.. frankspressen trener jeg med 35, klarer 40 uten problemer Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2005 Samme her, er mye sterkere enn mange som er monstermye større enn meg. Rart egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå