Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kjapt men teit spørsmål:

 

på www.næringsinnhold.no er det kcal innhold pr. 100 gram, eller per enhet?

 

Edit: fant da!

 

All informasjon om matvarer på denne siden er hentet fra Matvaretabellen 2006 (MVT-06). Tabellverdier gjelder 100 g. spiselig matvare.

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eloquent; er det deg på avataren din?

 

Alle andre; er det normalt å føle at man "stopper opp" under en deffing? Har holdt jevnt kaloriunderskudd lenge og gått ned en del fettprosent, men føler at jeg har stått fast både i vekt og fettprosent et par uker nå. Har også trent så og si hver dag. Jeg passer også på å få i meg nok proteiner og vitaminer. Håper dette bare er en kneik jeg må over...

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Eloquent; er det deg på avataren din?

 

Alle andre; er det normalt å føle at man "stopper opp" under en deffing? Har holdt jevnt kaloriunderskudd lenge og gått ned en del fettprosent, men føler at jeg har stått fast både i vekt og fettprosent et par uker nå. Har også trent så og si hver dag. Jeg passer også på å få i meg nok proteiner og vitaminer. Håper dette bare er en kneik jeg må over...

 

I wish... Avataren min er av Pham Woodbridge.

 

248054_10151414396141762_1765992138_n.jpg

 

Grunnen til at du stagnerer kan være flere ting:

 

1) Du har ikke nok underskudd. Husk at når kiloene går ned, går kaloribehovet også ned.

2) Du har ikke hatt carb refeeds.

3) Du gjør ikke nok kardio (noen kan slippe unna helt, men etter et visst punkt må du nok sette i med litt aktiv kaloriforbrenning)

Lenke til kommentar

Eloquent; er det deg på avataren din?

 

Alle andre; er det normalt å føle at man "stopper opp" under en deffing? Har holdt jevnt kaloriunderskudd lenge og gått ned en del fettprosent, men føler at jeg har stått fast både i vekt og fettprosent et par uker nå. Har også trent så og si hver dag. Jeg passer også på å få i meg nok proteiner og vitaminer. Håper dette bare er en kneik jeg må over...

 

Har du kontroll på hvor mange kcal du får i deg vs ut, eller tar du det "på øyemål"?

Lenke til kommentar

Grunnen til at du stagnerer kan være flere ting:

 

1) Du har ikke nok underskudd. Husk at når kiloene går ned, går kaloribehovet også ned.

2) Du har ikke hatt carb refeeds.

3) Du gjør ikke nok kardio (noen kan slippe unna helt, men etter et visst punkt må du nok sette i med litt aktiv kaloriforbrenning)

 

1) Bruker My Fitness Pal og loggfører absolutt alt. Ligger under kaloribehovet 7 dager i uken. Ca 2000 kcal om dagen. Jeg er 187cm og 88kg. Trener hver eneste dag.

2) Føler ikke jeg har behov for cheat day annet enn at jeg tar meg en milkshake til maten eller en is de dagene jeg har mange kalorier å gå på om kvelden.

3) Trener ikke noe særlig ren kondis. Trener høyrep og mye supersett. Springer 1 km på leg day. Får sikkert komme i gang noe mer.

 

Har du kontroll på hvor mange kcal du får i deg vs ut, eller tar du det "på øyemål"?

 

Rimelig kontroll. Har merket nedgang i fettprosent jevnt og trutt, men har jo gått fra "litt å ta" i til "relativt stram" på halvannen måneds tid (95kg til 88kg). Kanskje det er fordi det gikk såpass fort i starten at det føles ut som om det stopper opp.

Lenke til kommentar

Eloquent; er det deg på avataren din?

 

Alle andre; er det normalt å føle at man "stopper opp" under en deffing? Har holdt jevnt kaloriunderskudd lenge og gått ned en del fettprosent, men føler at jeg har stått fast både i vekt og fettprosent et par uker nå. Har også trent så og si hver dag. Jeg passer også på å få i meg nok proteiner og vitaminer. Håper dette bare er en kneik jeg må over...

 

Det stoppet totalt opp for meg etter ca 2-3 mnd med god fremgang på underskudd. Så jeg ga faen til slutt og begynte å spise med litt overskudd igjen. Nå ser jeg faktisk antydninger til six pack og har steget litt i benk, mark og knebøy(Endelig 100x5 !!). Jeg forstår ingenting, kroppen min virker ikke til å respondere på logikk.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Veldig teit spørsmål, beklager det.

 

Er det noen negativ / positiv side / forskjell på og gjøre for eksempelvis 10 forskjelige øvelser / aperater slikt:

 

1x10 på alle for å så begynne på andre sett også tredje sett kontra og bli ferdig med alle 3 sett på en øvelse med en gang før en går videre til neste?

Lenke til kommentar

Veldig teit spørsmål, beklager det.

 

Er det noen negativ / positiv side / forskjell på og gjøre for eksempelvis 10 forskjelige øvelser / aperater slikt:

 

1x10 på alle for å så begynne på andre sett også tredje sett kontra og bli ferdig med alle 3 sett på en øvelse med en gang før en går videre til neste?

 

Jeg skjønte ikke helt forklaringen din. Men det jeg tror du mener en altså supersett eller trisett?

 

Da kjører du f.eks benkpress -> så Roing uten pause.. tar pause og fortsetter, dette kalles og supersette. Skal du kjøre det samme bare med f.eks tre øvelser kalles det trisett. Jeg pleier og supersette noen øvelser dersom jeg har dårlig tid, også for og gjøre det mer effektivt. Men da burde du gjøre det med motsatt muskler (antagonistene) F.eks trener du benkpress kan du kjøre facepulls eller roing imellom. Kjører du militærpress kan du kjøre pullups imellom. Men og gjøre det på de tyngste settene er ikke alltid så lurt, med mindre det er meningen.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Veldig teit spørsmål, beklager det.

 

Er det noen negativ / positiv side / forskjell på og gjøre for eksempelvis 10 forskjelige øvelser / aperater slikt:

 

1x10 på alle for å så begynne på andre sett også tredje sett kontra og bli ferdig med alle 3 sett på en øvelse med en gang før en går videre til neste?

 

Det er veldig lite å gagne på da musklene ikke blir utslitt og dermed ikke "slitt ned" for å kunne bygges opp igjen senere. Det blir litt som hverdagslig arbeid for kroppen - du kunne like gjerne bært ting fram og tilbake i hagen. Musklene vil bli satt under ca. samme stress i en fysisk krevende jobb som i 1 sett per øvelse og gå på apparatene i ring.

 

Gjør deg ferdig med settene når du er der; i rekkefølgen mest krevende til minst krevende øvelse. Eksempelvis bør markløft alltid komme før curls.

 

Press deg selv til du kjenner en skikkelig pump i musklene du trener - da vet du at du har gjort det rett.

Lenke til kommentar

Det er veldig lite å gagne på da musklene ikke blir utslitt og dermed ikke "slitt ned" for å kunne bygges opp igjen senere. Det blir litt som hverdagslig arbeid for kroppen - du kunne like gjerne bært ting fram og tilbake i hagen. Musklene vil bli satt under ca. samme stress i en fysisk krevende jobb som i 1 sett per øvelse og gå på apparatene i ring.

 

Gjør deg ferdig med settene når du er der; i rekkefølgen mest krevende til minst krevende øvelse. Eksempelvis bør markløft alltid komme før curls.

 

Press deg selv til du kjenner en skikkelig pump i musklene du trener - da vet du at du har gjort det rett.

Det var mer denne jeg mente ja, takker for svar!

Ser ut som jeg har kjørt litt feil i alle mine treningsperioder, jeg har som regel tatt 1x10 på hver øvelse for å så begynnet på nytt etter siste øvelse ( til sammen 3 ganger).

 

På tide å legge om da! endelig fått tid og motivasjon etter leeeenge til å holde på noen ganger i uken, så kjekt å gjøre det riktig.

 

EDIT: markløft og ordentlig benkpress blir det dessverre lite av, da jeg går på gratis treningsrom via jobben, godt utvalg egentlig, men disse to tingene har vi ikke riktig utstyr til eller får lov å utføre

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Det var mer denne jeg mente ja, takker for svar!

Ser ut som jeg har kjørt litt feil i alle mine treningsperioder, jeg har som regel tatt 1x10 på hver øvelse for å så begynnet på nytt etter siste øvelse ( til sammen 3 ganger).

 

På tide å legge om da! endelig fått tid og motivasjon etter leeeenge til å holde på noen ganger i uken, så kjekt å gjøre det riktig.

 

EDIT: markløft og ordentlig benkpress blir det dessverre lite av, da jeg går på gratis treningsrom via jobben, godt utvalg egentlig, men disse to tingene har vi ikke riktig utstyr til eller får lov å utføre

 

høres ut som et jalla sted og trene på, dessverre.

Lenke til kommentar

Skal på en liten hyttetur på en øde øy den kommende uken. Noen tips til hvordan holde formen ved like? Går og jogge der, er vel egentlig bare å bruke fantasien. PS: Øyen er ikke særlig stor, 20 min ok jogg og du har vært over hele øya.

 

Ta deg en uke fri du. Det skader ikke. kroppen får bare litt ekstra hvile. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...