Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dumt spørsmål, men jeg spør likevel.

 

Jeg har litt fett på kroppen, kan jeg trene styrke med kaloriunderskudd men samtidig gå opp i muskelmasse? (Sett bort i fra nybegynnereffekten)

Nei. Men om du går ned i fettvekt vil du bli mer definert, noe som gjør at musklene ser større ut, selv om du faktisk mister litt av musklene mens du går ned i vekt.

Lenke til kommentar

Polen i to uker her kommer jeg!

 

I forhold til fjorårets opplevelser på treningssenteret så håper jeg at i år klarer å få trent mer i fred uten den obligatoriske-hilse-på-alle-i-strøket opplegget.

 

Satser dog på å veie 80kg når jeg kommer hjem med all de gode maten. Ha en fortsatt strålende sommer folkens!

post-235098-0-70415400-1373952886_thumb.jpg

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Polen i to uker her kommer jeg!

 

I forhold til fjorårets opplevelser på treningssenteret så håper jeg at i år klarer å få trent mer i fred uten den obligatoriske-hilse-på-alle-i-strøket opplegget.

 

Satser dog på å veie 80kg når jeg kommer hjem med all de gode maten. Ha en fortsatt strålende sommer folkens!

 

Kan du polsk?

 

Kan du hjelpe meg å finne et bra treningssenter i Warszawa, som er styrkeløftvennlig? Skal reise på utveksling dit fra august og sliter med å finne et sted å trene.

Lenke til kommentar

 

 

Kan du polsk?

 

Kan du hjelpe meg å finne et bra treningssenter i Warszawa, som er styrkeløftvennlig? Skal reise på utveksling dit fra august og sliter med å finne et sted å trene.

 

Han er polsk, så vidt jeg vet. Faren hans, iallfall.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Kan du polsk?

 

Kan du hjelpe meg å finne et bra treningssenter i Warszawa, som er styrkeløftvennlig? Skal reise på utveksling dit fra august og sliter med å finne et sted å trene.

Han er polsk, så vidt jeg vet. Faren hans, iallfall.

 

Kan du snekre? Jeg trenger hjelp til å panele huset samt fikse på taket.

 

Kan faren din snekre? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://warbie.blogg....-2.html#comment

Hva mener dere om dette? Hele innlegget virker ganske generaliserende.

IMO er det "nye" kroppsfokuset mye bedre enn det som tidligere var målet for de fleste, nemlig det å være så tynn som mulig.

 

"Som dere kanskje har forstått akter jeg ikke melde meg på konkurransen selv. Jeg er en av disse som jeg nevner i avsnittet ovenfor. En av dem som vet at jeg ikke ser bra nok ut til å ha sjanser til å vinne. Vet at kroppen min ikke ville fått en eneste "like" eller positiv kommentar..:"

 

Hun har helt tydelig sitt å stri med, det er forøvrig samme blogger som siden fitnessbloggen omtrent kollektivt ønsket fysisk og psykisk vondt etter at hun la ut info om hva hun spiste som anorektiker for en tid tilbake.. Mye innhold på den bloggen er preget av at hun ikke har det bra i forhold til egen kropp.

 

Når det er sagt er min personlige mening at konkurransen i seg selv ikke er noe problem, men at hver enkelt som vurderer å delta bør tenke gjennom hva de selv får ut av det. Og det er kanskje det hun også mener, selv om det er lett å ty til litt store ord når det er "hitting close to home" :)

Lenke til kommentar

"Jeg har ikke selv lyst/motivasjon til trening og kosthold som gir en best mulig versjon av min kropp, derfor er det feil at andre gjør det."

 

Herremin, la oss bannlyse missekåringer, fitnesskonkurranser, bodybuilding og alt annet i samme slengen da. Kroppsfokus vil det alltid være, ingen type "holdningsendringer" vil forandre på det. Veltrente og slanke mennesker er sexy, feite hvaler er det motsatte. Det er da menneskelig natur å like estetiske kropper.

Lenke til kommentar

Har et lite problem, trener ca 2 timer hver dag. Er i ganske god form både kondisjonsmessig og styrkemessig. Kroppen er ganske ok trent, men sliter litt med mannepupper. Ikke mye, ser det liksom ikke så mye men når jeg tar på de føler jeg at det er litt flesk der. Hvordan skal jeg trene de vekk? Trener jo mye bryst, er det bare det som skal til?

Lenke til kommentar

Har et lite problem, trener ca 2 timer hver dag. Er i ganske god form både kondisjonsmessig og styrkemessig. Kroppen er ganske ok trent, men sliter litt med mannepupper. Ikke mye, ser det liksom ikke så mye men når jeg tar på de føler jeg at det er litt flesk der. Hvordan skal jeg trene de vekk? Trener jo mye bryst, er det bare det som skal til?

 

Brystøvelser i kombinasjon med kaloriunderskudd. Du må rett og slett ned i fettprosent. Legg deg ~500 kcal i underskudd, gjør litt cardio og tren bryst. I tillegg trenger du 1,5-2,5g protein per kg kroppsvekt.

 

Edit: edita inn en quote så vedkommende ser at han har fått svar.

Endret av Eloquent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nøkkelen her er tålmodighet. Kroppen er ikke en tankeleser og virker ofte som det stikk motsatte når du driver og prøver å rive av fett. Hvor og når på kroppen fettet forsvinner er nær lik umulig å si, selv om en tommelfingerregel er at de stedene folk helst ikke vil ha fett (rumpe, lår og bilring etc.), er der det sist gir opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...