Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spekulert litt..

 

Jeg deler vanligvis ikke mye av min egen trening her inne, ikke fører jeg en logg her, poster ikke noe bilder eller lignende men ønsker å lufte en tanke..

Det er noen år siden jeg begynte å løfte mer en å løpe av yrkesmessige årsaker så føler jeg har rn forståelse av hva kroppen min reagerer på og ikke.

Så har av den grunn stort sett brukt 5x5 SL som grunnprogram og gjort noen enkle modereringer for å få inn noen isolasjoner og litt annet snacks eg liker. Men har ofte slitt med å få tid og overskudd til å trene hver dag og har derfor tilpasset programmet til et 5 dagersprogramm, dette er jo details som ikke har så mye med saken å gjøre men lets get to it.

 

Nå skal jeg ha 2 måner uten en damn dritt, er midt opp i at jeg både skal flytte og bytte jobb, di to tingene er jo gjort på en dag, så da har eg mye dødtid der jeg sliter med å finne på non givende ting til å få hverdagen til å gå rundt, så da tenker eg å bruke 2 måner på å finne tilbake til godformen da eg kunne speedmarsje 3 mil uten og engang tenke på å stoppe.

 

Jeg lufter programmet litt for eventuell supledering og tanker har rundt det, viss noen syns det kunne vært spennende og følge kan det være at jeg fører en logg på det også.

 

Men ideologien er som følger - BALANSE

Jeg har litt fett på kroppen men ikke mye, jeg kan derfor ligge i underskudd uten å tape for mye muskelmasse, litt vil eg jo naturligvis tape men kan få bort litt her og litt der flesket. Jeg har en skade i høyresiden av overkroppen som var grunnen til at jeg måtte slutte i mitt tidligere yrke så kroppen min ser rimelig usymetrisk ut og jeg er ganske svak i høyresiden opptreningsprossesen er krevende og har tatt mange år allerede.

Jeg løfter derfor ikke veldig tungt og knebøy har vært vrient med mye vekt, men det siste året har det blitt endel bedre som følger av akkurat.. riktig trening og riktig kosthold.

 

Men her er det jeg tenker, i Sl 5X5 er det korte konsise treningsøkter for baseøvelsene og stor styrkeøkning, i tilegg til dette tar jeg noen bi-øvelser med hantler for å prøve og få symmetrisk styrke i begge sider, så di fleste forstår hvilke øvelser den dagen her går unna til.

 

Den hviledagen ønsker jeg nå å benytte til TO økter, for å få kroppen til å yte maks på styrkebiten ønsker jeg å dra på treningssenteret klokken 9, jeg går allerede 1 mil frem og tilbake så noen mener at det holder men not this fellow, for 12 timer senere har jeg plotte meg ut en 8.4km lang varriert joggetur, i varrierte omstendigheter.

 

Jeg tenker da som følger at for å la kroppen lade ideelt opp mot denne økten og tilpasse meg til søvn 2 ganger i døgnet, viss jeg er hjemme fra treningssenteret klokken 12 legger eg meg 13:00 rekker jeg et måltid og får restituert ganske godt på di 9 timene til jeg skal jogge. Styrketreningen vim bestå i suplederingøvelser og isolasjoner for å kunne få en best mulig progresjon i henhold til baseøvelsene.

 

Spennende eller fullstendig uinteressant?

Lenke til kommentar

Story time! Hvorfor?

Var bare en tjukkas som stirret noe jævlig hele tiden, gjorde selv alt for å unngå øyekontakt men når det er speil overalt og man har dette

bertstare.jpg

i sidesynet hele tiden blir det litt ekstra slitsomt å fokusere på treninga, heldigvis var jeg så ødelagt sliten etter første toppsett på hantelpress at jeg ikke hadde overskudd til å legge merke til noe annet enn det jeg holdt på med selv.

 

Er forresten midt igjennom Forrest Griffin sin "Got Fight?" så det første som slo meg var faktisk å gå rett bort å spørre om vi skulle ordne dette utfor? Heldigvis klarte jeg å la være, fyren var tross alt sikkert 110kg og en jævel på iso-øvelser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Var bare en tjukkas som stirret noe jævlig hele tiden, gjorde selv alt for å unngå øyekontakt men når det er speil overalt og man har dette

bertstare.jpg

i sidesynet hele tiden blir det litt ekstra slitsomt å fokusere på treninga, heldigvis var jeg så ødelagt sliten etter første toppsett på hantelpress at jeg ikke hadde overskudd til å legge merke til noe annet enn det jeg holdt på med selv.

 

Er forresten midt igjennom Forrest Griffin sin "Got Fight?" så det første som slo meg var faktisk å gå rett bort å spørre om vi skulle ordne dette utfor? Heldigvis klarte jeg å la være, fyren var tross alt sikkert 110kg og en jævel på iso-øvelser.

 

Haha love it

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var bare en tjukkas som stirret noe jævlig hele tiden, gjorde selv alt for å unngå øyekontakt men når det er speil overalt og man har dette

*bert stare*

i sidesynet hele tiden blir det litt ekstra slitsomt å fokusere på treninga, heldigvis var jeg så ødelagt sliten etter første toppsett på hantelpress at jeg ikke hadde overskudd til å legge merke til noe annet enn det jeg holdt på med selv.

 

Er forresten midt igjennom Forrest Griffin sin "Got Fight?" så det første som slo meg var faktisk å gå rett bort å spørre om vi skulle ordne dette utfor? Heldigvis klarte jeg å la være, fyren var tross alt sikkert 110kg og en jævel på iso-øvelser.

 

wat

 

Men nå fikk jeg to bilder i hodet. Først av en bamsefeit fyr, så av en gorillafeit og en jævel på iso, hvordan stor var han egentlig?

 

Mighty Rasta (Banks i Prison Break)

410603-images__4_.jpg

 

eller Jack Garcia i FBI?

post-209260-0-56361500-1373315183_thumb.jpg

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

"Mattilsynet advarer mot helsefarlige kosttilskudd"

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10118184

 

Slik jeg leser artikkelen, så handler det først og fremst om slankemiddel osv., men av en eller annen grunn er feks. kreatin dratt inn:

 

"Et av tilskuddene hun tar er kreatin-puler. Olympiatoppen har klassifisert kreatin som et kosttilskudd med «ukjent risiko»."

 

Nå har jeg vært av den oppfatning av at OT har rimelig grei oversikt over kosttilskudd, så hvordan di kan gå ut å si noe slikt om kreatin er meget forbausende imo.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke klart å finne noen slik klassifisering, det eneste jeg finner er at "langsiktige helseeffekter er ukjente". Det er jo sånn som de "må" skrive om de ikke har data som viser at det er trygt også langsiktig.

Alternativt kan det være at VG blander med det resten av artikkelen handler om, altså risikoen for at kosttilskuddet også inneholder andre ting enn det som står på innholdsfortegnelsen.

Lenke til kommentar

"Mattilsynet advarer mot helsefarlige kosttilskudd"

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10118184

 

Nå har jeg vært av den oppfatning av at OT har rimelig grei oversikt over kosttilskudd, så hvordan di kan gå ut å si noe slikt om kreatin er meget forbausende imo.

Er slik Brun sier. Internt i OT prøver man å være svært forsiktig med å uttale seg i og med at dem ofte blir feilsitert. Typisk VG-stil med andre ord.

Lenke til kommentar

Det er den samme teorien med at man begynner med hasj, så havner man opp med heroin.

 

Noen ja. De som trur at proteinpulver er en kort vei til en digg kropp kan fort trenge "mer". Det er et fåtall av de, og de burde trengt psykisk hjelp. Når de ikke får den framgangen de vil ha av proteinpulver, så går de over på sterkere skyts, for de vil jo ikke jobbe alt for mye for å oppnå det de vil.

 

De fleste i verden som bruker proteinpulver vet at det er et kosttilskudd og ikke mirakelmiddel

Lenke til kommentar

Verste er at det er nok svært få som mener at tilskudd av proteiner er idrettens gateway-drug. Det var en uheldig uttalelse i media for syv måned siden og det er dette hun baserer sin påstand på; altså luft og kjærlighet.

 

hfthomas: Njaa, det er sjokkerende mange som tror at proteinpulver inneholder tryllestøv fra høyere makter og at kosten vår som helhet ikke dekker dette, dessverre.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Kjente en fyr som fortalte at han hadde begynt med bol samme dag. Han ønsket å få fortgang i treningen og få sommerkroppen 2010. Dagen etter så jeg på facebook at han hadde pulverisert noe i skuldra som gjorde at han ikke kunne røre en vektstang på nærmere et år. Karma´s a bitch.

 

Annet enn det; ferdig med en ukes dassing og drikking nå. Godt å være tilbake med trening! Tungt og deilig.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Wingeer driver vel med olympisk vektløfting.

 

Jeg har veldig lyst til å begynne med det, og det hender jeg tar noen rykk (som er det norske navnet på snatch) med stanga og de letteste øvingsplatene (til sammen 30 kg). Det er morsomt, men jeg føler veldig at jeg ikke aner hva jeg holder på med. Har lyst til å komme meg til en eller annen klubb på høsten og kanskje begynne litt ordentlig med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...