Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ærlig si deg at viss det er helt uaktuelt å spise i 19,5 av timene i døgnet og du også skal sove, så tror jeg ikke du har sjans om å spise nok til å få overskudd til å trene. Viss du likevel tror du klarer det, og du får i deg nok mat, så er - som andre har nevnt - SL5x5 et kort program med mindre det er veldig tunge sett. Kan anbefale deg å trene litt lavere volum enn du er vant med viss du ikke får i deg mat. Da blir det en måned uten gainnnnz, men det blir iallfall ikke et voldsomt muskeltap den måneden. Og det er et bedre alternativ.

 

TL;DR: spis så mye du kan og tren lavt volum på SL5x5, eller dropp å trene. Antar du er religiøs, så da er vel ikke å la være å faste et alternativ.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv på deff spist på tre til fire timer og hadde ingen problemer med å trene samtidig.

Om du har så stramt tidsskjema at du ikke får trent mer enn 30-40 minutter på en uke vil jeg anbefale deg å finne en annen religion som ikke føkker med gainza ;)

Endret av myhken
Fjernet slettet innhold
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig si deg at viss det er helt uaktuelt å spise i 19,5 av timene i døgnet og du også skal sove, så tror jeg ikke du har sjans om å spise nok til å få overskudd til å trene. Viss du likevel tror du klarer det, og du får i deg nok mat, så er - som andre har nevnt - SL5x5 et kort program med mindre det er veldig tunge sett. Kan anbefale deg å trene litt lavere volum enn du er vant med viss du ikke får i deg mat. Da blir det en måned uten gainnnnz, men det blir iallfall ikke et voldsomt muskeltap den måneden. Og det er et bedre alternativ.

 

TL;DR: spis så mye du kan og tren lavt volum på SL5x5, eller dropp å trene. Antar du er religiøs, så da er vel ikke å la være å faste et alternativ.

 

Du antar delvis rett, jeg er ikke veldig religiøs nei, men å la være å faste er ikke et alternativ hahah. Jeg kommer til å sove i løpet av de timene jeg faster, men kan bare spise mellom solnedgang og soloppgang, som vil si fra ca kvart på 11 (går nedover for hver dag) til kvart over 3. Treningssenteret er åpent til 12, så et raskt måltid også rett på senteret! Målet er å vedlikeholde og unngå voldsomt muskeltap som du nevner ja :) Takk for svar!

 

Jeg har selv på deff spist på tre til fire timer og hadde ingen problemer med å trene samtidig.

Om du har så stramt tidsskjema at du ikke får trent mer enn 30-40 minutter på en uke vil jeg anbefale deg å finne en annen religion som ikke føkker med gainza ;)

 

En liten forskjell, du deffer, jeg prøver å bulke, er ikke så stor og vil helst ikke miste musklene jeg har fått for å si det sånn. Gått opp ca 19 kilo de siste 10 månedene. En kan ikke bare skifte religion altså... Men det er helt drøyt hvordan det blir i Norge :p Men excuses dont win championships!

 

Viss man sover når det er lyst får man inn 2 solide måltider er det jo ikke helt håpløst

 

Ja, tenker det skal gå fint! De dagene jeg begynner 07:00 eller 08:00 på jobb er jeg bare våken, men det er heldigvis bare et par ganger :D

Lenke til kommentar

En liten forskjell, du deffer, jeg prøver å bulke, er ikke så stor og vil helst ikke miste musklene jeg har fått for å si det sånn. Gått opp ca 19 kilo de siste 10 månedene. En kan ikke bare skifte religion altså... Men det er helt drøyt hvordan det blir i Norge :p Men excuses dont win championships!

 

Da har du lagt på deg ganske mye fett og var sinnsykt tynn før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/size]

 

Da har du lagt på deg ganske mye fett og var sinnsykt tynn før.

 

Jeg var syltynn. Biceps og triceps var omtrentlig like store som underarmene mine. 0 skuldre eller bryst eller magemuskler. Helt ok bein tipper jeg.

 

Fettdelen er jeg usikker på, da hvis jeg flexer i speilet så har jeg sixpack. Jeg er redd jeg ikke spiser nok. Men en kompis sa at jeg umulig kan ha gått opp 15 kilo, uten at det er fett, fordi jeg trodde det bare var muskler haha.

 

Edit: Kan legge til at jeg begynte å løfte for 10 måneder siden, hadde aldri rørt en vekt før haha. Go hard or go home, gjør ikke noe halvhjertet!

Endret av Zyzz1
Lenke til kommentar

En liten forskjell, du deffer, jeg prøver å bulke, er ikke så stor og vil helst ikke miste musklene jeg har fått for å si det sånn. Gått opp ca 19 kilo de siste 10 månedene. En kan ikke bare skifte religion altså... Men det er helt drøyt hvordan det blir i Norge :p Men excuses dont win championships!

Jeg deffer ikke lengre...

19kg kan jeg garantere deg er mesteparten fett så en utstrakt faste er ikke ditt største problem vil jeg tro? ;)

Dessuten så går sola ned mye tidligere i østen enn at du bare har tre fire timer på deg til å spise. Det var noe med excuses? ;)

 

Her er oppskrifta om du skal beholde muskelmassen i løpet av en hardt fastende periode (jeg unngår å prate i religiøse termer for admins er åpenbart så redde for sånt at de driter på seg av det?)

 

3 sett dips 10 reps

3 sett pullups 10 reps

2 sett lett knebøy 8 reps

2 sett lett markløft 8 reps

 

 

GLHF :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg deffer ikke lengre...

19kg kan jeg garantere deg er mesteparten fett så en utstrakt faste er ikke ditt største problem vil jeg tro? ;)

Dessuten så går sola ned mye tidligere i østen enn at du bare har tre fire timer på deg til å spise. Det var noe med excuses? ;)

 

Her er oppskrifta om du skal beholde muskelmassen i løpet av en hardt fastende periode (jeg unngår å prate i religiøse termer for admins er åpenbart så redde for sånt at de driter på seg av det?)

 

3 sett dips 10 reps

3 sett pullups 10 reps

2 sett lett knebøy 8 reps

2 sett lett markløft 8 reps

 

 

GLHF :)

 

Som jeg skrev over, så tror jeg nok at det er noe fett, men tror det meste er muskler, lean gains som en kompis pleier å si hahah. Det andre skjønte jeg ikke helt haha, hvis sola går ned tidligere så har jo de i østen flere timer å spise på?

 

Jeg tror jeg har høyt stoffskifte, det er lissom den siste måneden jeg virkelig har spist ordentlig, gainer x2 i løpet av dagen, spise til jeg blir kvalm lissom :p Men så har jeg hørt høyt stoffskifte er en myte også haha.

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Høyt stoffskifte er en hyperindikasjon på pancreal dystrofi også forbundet med KREFT! Vil du påstå en gang til at du har høy forbrenning?

 

Leangains kan jeg GARANTERE deg at det IKKE er du har holdt på med ja :mrgreen:

 

Jeg mente at sola forsvinner rundt 19oo ish der nede og da har man ihvertfall fem timer til klokka er tolv. Jeg klarer heeeelt finfint å komme godt i overskudd på fem timer ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høyt stoffskifte er en hyperindikasjon på pancreal dystrofi også forbundet med KREFT! Vil du påstå en gang til at du har høy forbrenning?

 

Leangains kan jeg GARANTERE deg at det IKKE er du har holdt på med ja :mrgreen:

 

Jeg mente at sola forsvinner rundt 19oo ish der nede og da har man ihvertfall fem timer til klokka er tolv. Jeg klarer heeeelt finfint å komme godt i overskudd på fem timer ;)

 

Høy forbrenning? :p

 

Tja, tallet på vekta økte for hver måned, jeg ble jo større og sterkere, nybegynner-gains så noe var det haha.

 

Ja, men så er vi her oppe, og ikke der nede da, det som er problemet hahah.

 

Edit: Jeg er fremdeles på amatørstadiet når det kommer til trening, har bare løftet i snaue 10 måneder. Jeg har ikke drevet med leangains per definisjon nei, men det var ment som en pekepinn. Jeg føler i hvert fall at jeg ikke har lagt på meg noe fett de siste 9 månedene, den siste måneden tok jeg virkelig tak med tanke på ramadan :p Føler fettprosenten har gått noe opp!

"By failing to prepare you are preparing to fail."

Endret av Zyzz1
Lenke til kommentar

Sl 5x5 er et forholdvis kort program, ca 40-60 min og det får unnagjort det du trenger og dekke di fleste behov

 

Med tanke på at det er snakk om en måned burde bare base delen holde i massevis.

Hvordan klarer dere å trene så lite ved SL 5x5? Selv trener jeg i ca. 1t og 30-45 min hver eneste. Er det noe galt med meg, eller har jeg for lange pauser?

 

Hva synes dere om å trene iso-øvelser i dagene mellom øktene med SL 5x5? I håndboken står det at det holder bare å trene de dagene med SL 5x5, men vil andre dager med trening ødelegge SL 5x5-programmet?

Lenke til kommentar

Hvordan klarer dere å trene så lite ved SL 5x5? Selv trener jeg i ca. 1t og 30-45 min hver eneste. Er det noe galt med meg, eller har jeg for lange pauser?

 

Hva synes dere om å trene iso-øvelser i dagene mellom øktene med SL 5x5? I håndboken står det at det holder bare å trene de dagene med SL 5x5, men vil andre dager med trening ødelegge SL 5x5-programmet?

Det er ingenting galt med deg. Du kan sikkert ta noe kortere pauser da. Angående tilleggsøvelser kan du legge de til på treningsdagene.

Lenke til kommentar

 

Hvordan klarer dere å trene så lite ved SL 5x5? Selv trener jeg i ca. 1t og 30-45 min hver eneste. Er det noe galt med meg, eller har jeg for lange pauser?

 

Hva synes dere om å trene iso-øvelser i dagene mellom øktene med SL 5x5? I håndboken står det at det holder bare å trene de dagene med SL 5x5, men vil andre dager med trening ødelegge SL 5x5-programmet?

 

Eg kombinerer flere øvelser samtidig, benkpress og knebøy, roing og markløft, så samt det er mulig på senteret, prøver å ha passelig lange pauser, noe mer en 3 minutt vil være bortlastet.

 

Når det kommer til om du skal ta isolasjoner på hviledagen er det ikke nødvendig viss du følger 5x5 med den belastning det er tiltenkt, viss du ikke tar deg helt ut er det greit, men det er individuelt, jeg gjør det kanskje 1-2 ganger i uken

Lenke til kommentar

Ønsker man å trene mer så er det ikke noe i veien for å finne et annet program. SL 5x5 er fint det, men det er ingenting som tilsier at en times trening tre ganger i uka er fasiten for alle og enhver. Selv trener jeg to-tre timer om gangen fem dager i uka, mest fordi jeg har lyst men selvsagt også for at det gir gode resultater. Hadde skutt meg selv av ren rastløshet om jeg skulle gått tilbake til kun tre timers trening i uka nå.

 

Mengdetrening <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...