Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere, som jobber og har gode triks for når man bør trene: Når på dagen og hvilke dager er det generelt få folk på treningssentrene?

 

Jeg er ferdig på jobb klokka 9.30 og er på treningssenteret et kvarter etterpå. Da har det vært få folk. I dag hadde jeg hele styrkedelen for meg selv bortsett fra den første halvtimen, da ei blubbe trente i den andre enden. Men jeg vet jo ikke hvordan det er på treningssenteret resten av døgnet på sommeren, eller resten av året.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt på å sette meg mer tilbake når jeg tar knebøy, etter tips herfra. Hvordan ser dette ut?

 

 

137,5 kg x 5

 

Jeg er ikke fornøyd med dybden, er det i det hele tatt noen av repetisjonene hvor jeg går dypt nok? Vurderer å investere i noen vektløftersko når den første lånekasseutbetalinga kommer, vil det være lurt?

Lenke til kommentar

Hva slags muskler er det jeg trener ved hammercurl og ved benkpress? Er det biceps på hammercurl?

 

Jeg klarer å ta mer vekt på hammercurl enn vennene mine men de klarer mer på benkpress enn meg.

 

Benkpress: Alt i fra bunn til topp på kroppen. Mest aktivering er ved bryst, triceps, skuldre, lats og mage.

 

hammercurl tar i hovedsak kun underarm og biceps. (isolasjon)

 

Biceps styrke spiller en liten rolle i benkpress den også ( i den negative fasen ). Men benkpress og hammercurl er ikke øvelser man burde sammenligne seg med.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Ramadan, fastemåneden begynner i neste uke. Jeg skal altså faste i 19 og en halv time ca, jeg rekker en treningsøkt på ca 30-40 min i løpet av den første uka. Er det noen som har noen tips? Programmer? Få mest mulig utbytte på kortest mulig tid? :)

 

Jeg har vurdert helkroppsprogram, splitte overkroppen og underkroppen og litt av hvert haha.

 

Jeg nekter å slutte og trene, kan ikke miste en hel måned med gains.

Lenke til kommentar

Nvm: fant ut av det :)

 

Er det veldig usunt å spise sånn hvit frokostbaguett type? Ødelegger jeg liksom all trening ved å spise en sånn?

 

Det finnes sunnere alternativer, men du ødelegger aldri noe trening med det du spiser, med mindre du søler suppe på noen andre mens dem trener så dem brenner seg.

Det eneste konsekvensen er din egen fremgang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...