Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Skal være forsiktig med å starte doping debatten her igjen, men jeg er enig. Med legalisering hvor leger administrerer dosene og overvåker brukeren hadde vært en bra mellomting! Ustabile personer som går på urent dop er i stor grad årsaken til mye av samfunnsproblemene mener jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amen.

 

Nokon som kjenner til billig og bra vektløftersko? Samma om eg må bestille i eller utanfor Norge.

Sjekk ut Adidas PowerPerfect II. Gode og relativt billige. Godt fornøyd med dem! Var de jeg kom frem til etter nøye vurderinger av de som fantes uten å legge for mye penger i det.

Lenke til kommentar

Huff huff, treningsfri idag så har bare gått fram og tilbake og tenkt på alt jeg har lyst til å trene imorgen (itillegg til den obligatoriske benken)

 

Har lyst til å kjøre iallefall 4*3/6*2 med medium tunge styrkehevninger eller noen gode set med high pulls.

Også lyst til å trene iallefall 3 gode set med dips+vekter, lyst til å sette pers i nedtrekk, noen gode sett smalbenk også alt for lenge siden jeg har trent hantel-skulderpress.

 

Huff huff sier jeg bare, håper jeg har arbeidskapasitet til å gjøre alt! :p

Lenke til kommentar

Huff huff, treningsfri idag så har bare gått fram og tilbake og tenkt på alt jeg har lyst til å trene imorgen (itillegg til den obligatoriske benken)

 

Jeg også. De to siste dagene har jeg gått til Fresh Fitness før og etter jobb for å se om jeg kan trene, men det er ingen ansatte der, så jeg får ikke kjøpt medlemskap. Jeg tror at jeg fant ut når de ansatte er der i morgen da. Jeg har fått lyst til å lære meg muscle ups.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare snike deg inn/vente til noen som trener der skal inn/ut og bare si at du glemte kortet?

 

Gjort dette mye selv :p

 

Ja, hadde det bare vært fysisk mulig å komme gjennom eller rundt den døra uten et kort, for det er det ikke. Jeg har jo et gammelt kort derfra også, for jeg var medlem der i fjor.

 

Ja, altså, det hadde kanskje vært mulig å komme gjennom svingdørene sammen med en annen, liten person.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Sameshit frem til man begynner å nærme seg seriøst tunge løft, da er vell der noen små forskjeller.

Niks. Som påpekt. Styrkeløftere bruker ofte stenger som er litt stivere til løft. Dette grunnet høyere vekter og at de ikke vil at stanga skal bøyes for mye. I olympisk løfting ønsker man derimot denne effekten grunnet dynamikken i løftene. I begge sporter brukes en spesialdesignet stang slik at man kan løfte liiitt mer.

 

Trekker inn magen? Du spenner deg opp, strammer magen og kjernen og puster ut mens du drar stanga opp.

"Spenne opp" er jo ikke så veldig konstruktivt dersom man allerede ikke kan dette.

Det er også noen som sverger til å puste minimalt ut på vei opp (typ presse luften mot en lukket hals - lager typisk litt lyd á "BOOOOOOOOOOFTT" o.l.). Dette blir vel ofte referert til som Valsalvas manøver. Det handler uansett om å maksimere trykket i magen.

Lenke til kommentar

Du er teit... Sjokomelk skal nytes sammen med skolebrød. ;)

 

Dokumentar om løping på Nrk1 nå, om Ben Johnson og de gutta.

Jeg vet jo ikke med de andre, men selv drikker jeg aldri sjokomelk for sportens skyld.

 

Misforstå meg rett. Jeg driver ikke med dette på daglig basis, men har testet noen ganger. Man må brette opp kartongen under og over, og presse det ned i halsen. Kult partytriks blant annet.

Lenke til kommentar

Fuck sommeråpningstider på senteret (Fresh). Åpent 05-20. Greit nok at de åpner tidlig, men 20.00? Dro dit halv 7 idag. Kaaaos. Var ferdig 5 på 8, fortsatt massevis av folk igjen. Venting på knebøy-rack, venting på benk, venting på maskiner, venting overalt. Til-og-med vanndispensern måtte jeg vente på.

 

Tror jeg må begynne å trene før jobb istedet, selv om det betyr at jeg må opp ekstra tidlig. Heldigvis har de nye åpningstider fra og med august, stenger 2300!

Lenke til kommentar

Fuck sommeråpningstider på senteret (Fresh). Åpent 05-20. Greit nok at de åpner tidlig, men 20.00? Dro dit halv 7 idag. Kaaaos. Var ferdig 5 på 8, fortsatt massevis av folk igjen. Venting på knebøy-rack, venting på benk, venting på maskiner, venting overalt. Til-og-med vanndispensern måtte jeg vente på.

 

Tror jeg må begynne å trene før jobb istedet, selv om det betyr at jeg må opp ekstra tidlig. Heldigvis har de nye åpningstider fra og med august, stenger 2300!

 

Håpløst og trene på et senter med åpningstider. Bytt til en som tillater deg og trene 24/7. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...