Akse Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Man regner jo med stanga på et løft. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg gjør aldri det, dog bragger jeg ikke om løft, ei heller noterer jeg for annet en personlig bruk :-) bruker nesten konsekvent barbell, så legge til 20 kunne jeg jo også gjort. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg mente olympiastangen, ja Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Rippetoe prater om det i denne videoen: Ja, var der jeg hadde det fra Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg vet det faktisk ikke selv, men have been told so, mener det var noe med avstanden i mellom vektleddene. Olympisk vektstang er olympisk vektstang, den skal være 2.2 meter lang og veie 20kg. Men til 400+kg løft stilles det litt andre krav mtp belastning og plass til vektskiver etc. men sånne 1000lbs approved stenger pleier ofte å være litt tykkere/veie mer også. Selv regner jeg alltid med hva stanga veier, uansett om det er EZ, olympisk, safety bar eller hexbar osv. da den er med i vekten som er løftet. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Har det noe for seg å ta x antall push-ups, (så mange så man ikke blir svett), hver y'te time? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg gjør aldri det, dog bragger jeg ikke om løft, ei heller noterer jeg for annet en personlig bruk :-) bruker nesten konsekvent barbell, så legge til 20 kunne jeg jo også gjort. Men det blir jo feil å skrive at du har løftet 40kg i benken om du har 20kg plater på hver side? . Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Greit å telle med stanga i tilfelle man bytter treningssenter e.l. Endret 2. juli 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Mener å ha hørt at å bruke EZ-stang til bicepscurls er egentlig "feil", da man holder hendene i feil vinkel, eller noe sånt. Noen som vet hva jeg snakker om? Jeg vet ikke om det er feil, men jeg synes også at det er mer behagelig å curle med EZ-stanga enn ei rett stang. Jeg gjør aldri det, dog bragger jeg ikke om løft, ei heller noterer jeg for annet en personlig bruk :-) bruker nesten konsekvent barbell, så legge til 20 kunne jeg jo også gjort. Ikke for bicepscurl, vel? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Synes det er digg å curle med flatstang, føler nesten jeg får mer kontakt da. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Mener jeg så en Mark Rippetoe-video her i tråden, der han snakket om at du fikk bedrekontakt på triceps extensionshvis du brukte EZ-stang, men omvendt med bicep curls. Føler også selv at bicepen blir strammere uten vinkling. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Ved og bruke EZ stang så får du ikke like mye sammentrekning i biceps som med rett Men du sparer håndleddet ditt for noe av stresset med rett stang. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Noen som kunne være litt behjelping med å forklare puste teknikk & hva du gjør med magen under markløft? Ved knebøy, så fyller du magen med luft og strammer mage musklene sant? Ved markløft trekker du inn magen er det sånn? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Trekker inn magen? Du spenner deg opp, strammer magen og kjernen og puster ut mens du drar stanga opp. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Greit å telle med stanga i tilfelle man bytter treningssenter e.l. Olymipia stang er den mest vanlige på senter og er stort sett 20 kg. Ikke for bicepscurl, vel? Den gangen i året jeg tar Bicepcurl så bruker eg nok ez stang. Men det blir jo feil å skrive at du har løftet 40kg i benken om du har 20kg plater på hver side? . Progresjonsmessig blir det jo det samme :-) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Olympisk vektstang er olympisk vektstang, den skal være 2.2 meter lang og veie 20kg. Men til 400+kg løft stilles det litt andre krav mtp belastning og plass til vektskiver etc. men sånne 1000lbs approved stenger pleier ofte å være litt tykkere/veie mer også. Selv regner jeg alltid med hva stanga veier, uansett om det er EZ, olympisk, safety bar eller hexbar osv. da den er med i vekten som er løftet. Men skiller det ikke litt i lengden i mellom vektleddene eller har jeg misforstått? :-) Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Noen som kunne være litt behjelping med å forklare puste teknikk & hva du gjør med magen under markløft? Ved knebøy, så fyller du magen med luft og strammer mage musklene sant? Ved markløft trekker du inn magen er det sånn? Du trekker pusten godt inn - og strammer/presser magen utover. Øke buktrykket. Steg for steg vil det "se" slik ut: 1) trekk inn pusten og hold den 2) press ut magen og stram (tenk at noen skal slå deg i magen f.eks, og press magen opp i været) 3) hold dette spennet - men pust ut på vei opp igjen (mer og mer jo tyngre det blir) 4) gjør det samme på neste reps. Spesielt viktig på tunge løft, du kan se på magen som et eget belte, og det er viktig at du lærer deg denne teknikken. Men med et belte vil du øke buktrykket enda mer siden du får noe og presse magen imot/ økt buktrykk. Endret 2. juli 2013 av joakimz Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Trekker inn magen? Du spenner deg opp, strammer magen og kjernen og puster ut mens du drar stanga opp. Ja For en stund siden linket jeg til en sånn "vakuum" mage øvelse, også var det noen som kommenterte at det slik man gjør ved markløft får å låse rygg/kjernen. Mulig det var noen misforståelser Endret 2. juli 2013 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Forferdelig reportasje på MAX nå!! Fast bestemt på at steroider kun er kilden til all ondskap og vannskapning i verden... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Man burde heller få legalisert det å få bolegutta yil legen der dem har tilsyn 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå