Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Er det greit å bruke stangen som er beregnet for knebøy, til markløft? Må man ha noe spesielt underlag på gulvet, når man tar markløft? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Er det greit å bruke stangen som er beregnet for knebøy, til markløft? Må man ha noe spesielt underlag på gulvet, når man tar markløft? Ja. Helst noe som tåler juling og smelling, samt at underlaget er rett og skakt. Endret 2. juli 2013 av joakimz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Aha, på treningsstudioet er det ingen spesielle plasser/stenger man kan bruke til markløft. Er litt redd for å få noen stygge blikk, er jo greit når man trener alene, men blir annerledes når det er flere der. Men er det greit å bruke en stang beregnet til knebøy, til markløft? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Er det forskjell på knebøy-stang og markløft-stang :S Trodde det bare var vanlig Olympiastang. Endret 2. juli 2013 av Nerowulf Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Er det forskjell på knebøy-stang og markløft-stang :S Trodde det bare var vanlig Olympiastang. Sameshit frem til man begynner å nærme seg seriøst tunge løft, da er vell der noen små forskjeller. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Spørs jo litt på hva du mener med "beregnet til knebøy", da. Hvordan vet du at den i det hele tatt er det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Sameshit frem til man begynner å nærme seg seriøst tunge løft, da er vell der noen små forskjeller. Jaha? Hva er forskjellen? 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Jaha? Hva er forskjellen? Jeg vet det faktisk ikke selv, men have been told so, mener det var noe med avstanden i mellom vektleddene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Spørs jo litt på hva du mener med "beregnet til knebøy", da. Hvordan vet du at den i det hele tatt er det? Beregnet til knebøy ble litt feil, stangen står i holderen til knebøy. Første gangen jeg trener på treningsstudio, så må lære meg reglene. Er en stang som har en bøy på seg to steder. Stangen er rett, men det er to ganske store bulker i den. Dette ble rart, men vet noen hva den brukes til Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Beregnet til knebøy ble litt feil, stangen står i holderen til knebøy. Første gangen jeg trener på treningsstudio, så må lære meg reglene. Er en stang som har en bøy på seg to steder. Stangen er rett, men det er to ganske store bulker i den. Dette ble rart, men vet noen hva den brukes til Ez-stang du tenker på? Brukes til Tricepspress for det meste. Mange bruker den til Biceps også. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Beregnet til knebøy ble litt feil, stangen står i holderen til knebøy. Første gangen jeg trener på treningsstudio, så må lære meg reglene. Er en stang som har en bøy på seg to steder. Stangen er rett, men det er to ganske store bulker i den. Dette ble rart, men vet noen hva den brukes til EZ-stang. Jeg bruker den til skullcrushers o.l. og bicepscurls de gangene jeg gjør det for å presse ut juice av armene :-P Du bruker samme stang ja, viss du fortsatt skulle være usikker på det. Olympiastang, den veier 20kg. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Mener å ha hørt at å bruke EZ-stang til bicepscurls er egentlig "feil", da man holder hendene i feil vinkel, eller noe sånt. Noen som vet hva jeg snakker om? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Rippetoe prater om det i denne videoen: Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Mener å ha hørt at å bruke EZ-stang til bicepscurls er egentlig "feil", da man holder hendene i feil vinkel, eller noe sånt. Noen som vet hva jeg snakker om? EZ stang er snillere for håndledd og albuer. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Takk for konstruktive tilbakemeldinger! Huskeliste til nesten gang: Bedre dybde og bedre oppspenn! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Mener å ha hørt at å bruke EZ-stang til bicepscurls er egentlig "feil", da man holder hendene i feil vinkel, eller noe sånt. Noen som vet hva jeg snakker om? Det kan være. Men jeg får mindre vondt av ez enn av vanlig stang, sp da bruker jeg det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 EZ-stang. Jeg bruker den til skullcrushers o.l. og bicepscurls de gangene jeg gjør det for å presse ut juice av armene :-P Du bruker samme stang ja, viss du fortsatt skulle være usikker på det. Olympiastang, den veier 20kg. Okei, takketakk. Visste at den at den veide 20kg, men olympiastang visste jeg ikke Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 ezstanga veier 7,5kg eller 10kg, alldeles ikke 20 kg Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Den veide 12,8 på vårt senter. Eleiko stang. Endret 2. juli 2013 av Akse 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2013 Synes ikke hva stengene veier er relevant, regner kun vektene jeg har på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå