Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle hatt litt kritikk på knebøyen min, men får ikke lastet opp video.

"Feil, du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen". Noen som vet?

Forhåpentligvis betyr det at knebøyen er godkjent. Men for sikkerhets skyld kan du laste opp på youtube og legge ut her.

Lenke til kommentar

Etter fem måneder trening har utviklinga gått sånn:

Knebøy 5RM 55 kg -> 135 kg

Benkpress 5RM 55 kg -> 85 kg

Markløft 5RM 60 kg -> 132,5 kg

Press 5RM 27,5 kg -> 50 kg

Styrkevending 3RM 30 kg -> 70 kg

Jeg føler knebøyen min er uproporsjonal med resten av løfta, er dette unormalt? Kan det ha noe med at jeg har ligget i underskudd hele perioden? Hva tror dere kan være et sannsynelig sted for meg å nå et platå på?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Primera finner på shit:

Ingen ren shaker så måtte finne på noe nytt idag, hadde helmelk, whey og en boks mager kesam så lagde

Proteindrikkeyogurt

Ha en boks kesam i halvliterglass, ha i rundt 15 gram whey fyll opp til merket med helmelk.

Rør rundt til det blir gjevnt. Voila, 50ish g proteiner og smaker herk.

For meg ser det mer ut som det er marken din som henger mest etter i forhold til de andre løftene.

Prøvd å bytte til sumo i en periode?

Lenke til kommentar

Primera finner på shit:

Ingen ren shaker så måtte finne på noe nytt idag, hadde helmelk, whey og en boks mager kesam så lagde

Proteindrikkeyogurt

Ha en boks kesam i halvliterglass, ha i rundt 15 gram whey fyll opp til merket med helmelk.

Rør rundt til det blir gjevnt. Voila, 50ish g proteiner og smaker herk.

Prøvd å bytte til sumo i en periode?

Til meg? Jeg har kjørt sumo på de tyngste løftene en god stund.

Lenke til kommentar

At jeg starta på rundt 114 kg i kroppsvekt og nå ligger på rundt 105 har jo litt å si for talla, da.

Jeg har prøvd sumo, og synes det er enklere. Jeg merker jeg har mye igjen på markløft før jeg stopper opp, grunnen til at den er såpass lav er nok først og fremst at det er tre treninger mellom hver økt med mark. Jeg er riktignok veldig forsiktig på grunn av alvorlige ryggproblemer i familien, og er ganske usikker på formen min. Skal få tatt noen videoer snart så jeg kan få noen andre til å vurdere det. Jeg tenker hele tiden min at den øvre delen av ryggen, eller egentlig hele ryggen min er for svak, men samtidig så klarer jeg fint å holde ryggen rak med 135 kg på skuldrene, så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

^

Ser relativt forsvarlig ut, videoen til side.

noen tanker om abs-roller, bra/dårlig?

Bra hvis du er sterk nok til å klare det. Dårlig hvis ikke.

Burde man bruke skumrulle før eller etter tøying? Og hvor får jeg tak i en billig rulle i Oslo?

Før. Gjør musklene mer mottagelige for tøyingen.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

Slik! Ser hvertfall en buttwink(?), og sikkert en hel del andre ting også.

Dette er på grense til og kalles kvartbøy. Du har igjen en del på dybden. Grunnen til en aller så LITEN buttwink er at du spenner deg opp litt feil og får en svai som slippes mer og mer mot bunn. Spenn i ryggen, og stram magen. Klem til med rumpa på toppen.

Også en annen ting, ikke bruk et bein foran når du går ut! vanvittig mye krefter forsvinner her, samt mindre spenn. Spenn deg opp allerede før du går ut, og få hoftene godt under stangen og gå ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...