Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del med ryggen for tiden og har gått jevnlig til kiropraktor i noen måneder nå. I dag fikk jeg konsultasjon fra en naprapat, og det var ingen ringere enn Thomas Askeland, som gikk befalsskole der jeg arbeider nå.

Han hadde helt utrolig peiling.

7252883[/snapback]

Det er ikke dårlig å bli behandlet av Nordiskmester i BB.

Her har du en gylden mulighet til å få plukket opp ganske mange gode tips vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg lei det forpulte forsvaret, har gått ned 5kg siden jeg dro inn. Skrekkelige greier. Gleder meg vilt til og komme ut å dra ned på gymmet og starte opp igjen! Målet er å nå mine fantastiske 88kg igjen før sommeren. Men har enda 3 øvelser til, så må nok moderere meg litt

Lenke til kommentar
Nå er jeg lei det forpulte forsvaret, har gått ned 5kg siden jeg dro inn. Skrekkelige greier. Gleder meg vilt til og komme ut å dra ned på gymmet og starte opp igjen! Målet er å nå mine fantastiske 88kg igjen før sommeren.  Men har enda 3 øvelser til, så må nok moderere meg litt

7262298[/snapback]

Hva er problemet med å ha litt egeninnkjøpt mat på rommet, og trene på gymmet de har i forsvaret?

Lenke til kommentar
Nå er jeg lei det forpulte forsvaret, har gått ned 5kg siden jeg dro inn. Skrekkelige greier. Gleder meg vilt til og komme ut å dra ned på gymmet og starte opp igjen! Målet er å nå mine fantastiske 88kg igjen før sommeren.  Men har enda 3 øvelser til, så må nok moderere meg litt

7262298[/snapback]

Hva er problemet med å ha litt egeninnkjøpt mat på rommet, og trene på gymmet de har i forsvaret?

7263583[/snapback]

1. De har ingen kokemuligheter, og tunfisk ble jeg lei etter 2 uker.

2. Egeninnkjøpt mat som inneholder gode mengder protein, utenom tunfisk er dyrt

3. Ikke alltid man har tid til og spise, 2 dager i uka er vi felten og da er mulighetene til matlaging relativt små.

4. Vi får servert brød til 2 måltider daglig, og til lunsj er det som regel grønnsaker med minimale mengder kjøtt i. Middagen er forøvrig veldig bra, og nok mat.

5. vi har tilsammen 6 uker med øvelse, å der har jeg hvertfall lite eller ingen mulighet til og lage meg noe skikkelig. Lite søvn er det å. Fra onsdag til fredag sov jeg 10minutter, men så sov jeg 20timer når jeg kom til Tromsø da:P

I helga og på fredager får jeg spist skikkelig, å proteiner har jeg på rommet. Men kroppen får uansett ikke nok restitusjon til og gro noe særlig.

Gymmet er ganske slit, å har ingen av apparatene jeg vanligvis bruker. Så blir litt for mye basisøvelser til tider. Å manualene er rammeskeive, og en crossmaskin som jeg skjærer meg på HVER gang. Men gymmet har det grunnleggende så det er ikke noe problem, det er mat og energi som er problemet.

Lenke til kommentar
Dakkars deg Hyrlen høres helt forjævelig ut :(

7264954[/snapback]

Det er forjævlig, ja jeg griner litt men kroppen var faktisk noe jeg var stolt av.

Men det skjønner ikke de forbanna hagenissene i grønt. Å slagordet om at man skal dra fra forsvaret i samme form som man kom, sug meg!

Lenke til kommentar
Dakkars deg Hyrlen høres helt forjævelig ut :(

7264954[/snapback]

Det er forjævlig, ja jeg griner litt men kroppen var faktisk noe jeg var stolt av.

Men det skjønner ikke de forbanna hagenissene i grønt. Å slagordet om at man skal dra fra forsvaret i samme form som man kom, sug meg!

7264978[/snapback]

jeg hadde ivertfal vært lei meg hvis jeg hadde mistet 5kg kropsvekt, hadde flippa ut på forsvaret.

Lenke til kommentar

Når man tar å "ror" på romaskinene for rygg så gjør Arnold det skikkelig fort i en film og jeg har hørt man skal gjøre det sakte er det noen forskjel om man drar sakte tilbake? (Sorry hvis jeg forklarer dårlig).

Og ja ErikFN har ikke sagt noe om at det er muskler eller fett =/

Lenke til kommentar
Når man tar å "ror" på romaskinene for rygg så gjør Arnold det skikkelig fort i  en film og jeg har hørt man skal gjøre det sakte er det noen forskjel om man drar sakte tilbake? (Sorry hvis jeg forklarer dårlig).

Og ja ErikFN har ikke sagt noe om at det er muskler eller fett =/

7265991[/snapback]

Jeg er under inntrykk at man skal dra raskt (men kontrollert) til seg, og så slippe sakte tilbake.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Hvor lenge burde jeg holde seg på et fullkrop program? Han som satt opp programmet sa 4-6 uker men er jo ganske mye forskjel på 4 uker og 6 uker, selv vil jeg på splitt når jeg har hatt det i 4 uker siden jeg føler at vektene er ganske lette og har teknikken inne.

7271336[/snapback]

Det er vel ikke mye i veien for å øke tyngden på vektene i et fullkroppsprogram? F.eks. RYP er vel et fullkroppsprogram, men der har man stadig økende vekter og intensitet.

Lenke til kommentar
F.eks. RYP er vel et fullkroppsprogram, men der har man stadig økende vekter og intensitet.

7271679[/snapback]

Jepp, og DNA bruker jo RYP, så.

7271894[/snapback]

Bruker ikke RyP likavel. Bruker et annet prog som en trener på studio laget.

Han på studio hadde nesten aldri hørt om RYP og frarådet å bruke ferdiglagede programmet på internet :whistle: Vet ikke helt om han hadde rett eller feil, men stolte ivertfal på han selv om jeg trodde RYP var veien å gå.

Programmet jeg bruker nå:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Pulley: 20kg 12x3.

Pulldown: 45kg 12x3.

Benpress: 80kg 12x3.

Benkpress: 35kg 12x3.

Triceps press m/stang: 15kg 12x3

Bicepscurl m/stang: 15kg 12x3.

Mage trener: 50kg 15x3.

Chins maskin: 70kg 12x3.

Dips maskin: 70kg 12x3.

Knebøy: 40kg 12x3.

Benhev: 12x3.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...