Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurar litt på ein ting. Tenkte eg skulle prøve å faste ei heil veke frå Måndag til Måndag. Null mat/næring anna enn te og vatn. Kor hardt vil dette skade muskelmassa? Veit at dette ikkje er ein god måte å gå ned i vekt på, men det er meir for å teste sjølvdiseplin og for å få rensa kroppen. Nokon tankar?

 

Rense kroppen klarer du fint ved bare vann/te/grønnsaker. Trenger ikke kutte ut all næring?

Lenke til kommentar

Lurar litt på ein ting. Tenkte eg skulle prøve å faste ei heil veke frå Måndag til Måndag. Null mat/næring anna enn te og vatn. Kor hardt vil dette skade muskelmassa? Veit at dette ikkje er ein god måte å gå ned i vekt på, men det er meir for å teste sjølvdiseplin og for å få rensa kroppen. Nokon tankar?

Hadde virket mer logisk med 2 uker ren PSMF (bortimot kun hvit fisk/kylling&brokkoli/kål. samt. 3-4liter vann daglig) så "renser" du kroppen, får testet ut selvdisiplin samtidig som du slipper å miste noe muskelmasse.

 

Regn med å gå ned 2-3kg fett samt. 5-6kg vann iløpet av de to ukene.

Lenke til kommentar

Hva med de som bare spiser sunt og rent hele tiden? Har denne type kosthold og trening et navn, og er det bra?

 

Deffe ≠ spise sunt. Når du deffer, spiser du sunt, ja, men det betyr ikke at du går ned i vekt. Om man får i seg nok kalorier via sunn mat, kan du til og med gå opp i vekt og bli feit. Det at det er stempla som sunt er ingen garanti for at man ikke legger på seg. Ta alt i moderasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har levd på 10 liter vann på en uke, spiste litt lyng og annet vi fann ute, men selv på siste dagen fristet det ikke.

 

Det er ikke ideelt for hverken kroppen eller muskulaturen, du blir slakk, lite orientert, får hodepine og mister litt evnen til rasjonrll tankegang.

Har vore i militæret eg òg, men det blir ikkje til å sammenligne. Å gå uten mat OG søvn, i forhold til å bare gå på jobb og sove.

 

Hadde virket mer logisk med 2 uker ren PSMF (bortimot kun hvit fisk/kylling&brokkoli/kål. samt. 3-4liter vann daglig) så "renser" du kroppen, får testet ut selvdisiplin samtidig som du slipper å miste noe muskelmasse.

 

Regn med å gå ned 2-3kg fett samt. 5-6kg vann iløpet av de to ukene.

Det hørtes ikkje dumt ut. Kanskje eg skal vurdere det i staden. Handler vell litt om sjølvdiseplin det òg.

Har du erfaring med PSMF? Er det mulig å kombinere det med periodisk faste?

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...