Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke, mulig jeg er kommet i overgangsalderen :p

Gå til legen og be om å få sjekket test produksjonen din, kan hende du trenger trt på dine siste dager.

Har ingen å trene sammens med og er liten vits i å noensinne deffe seg deilig for her i nord er det aldri vær til å vise hva man har fått til uansett... :lol:

Start med noe lav-volum idiotsikker trening, 5/3/1 eller SL lignende, så tar du kun de obligatoriske settene, klarer du ikke psyke deg opp for 30min 2 ganger i uka blir jeg rett og slett skuffet over deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Har aldri funnet noen øvelser selv som jeg føler meg like sliten av i magemuskulaturen som jeg gjør etter situps, men da får jeg prøve meg frem.

Det du kjenner er sannsynligvis iliopsoas som går under magemusklene og er hovedmuskelen du bruker under bevegelsen.

Kabel-crunches kan være et greit alternativ, men ulempen er at de forsterker thorakal kyfose (datarygg). RKC-planke som nevnt er veldig god. Ab-rollouts også, om du klarer dem. Hanging leg-raises har jeg et litt ambivalent forhold til, men om de utføres korrekt vil jeg si ja.

Lenke til kommentar

Forsiden i nordlys (lokalavis i troms) i dag: "Spiste vanlig mat, gikk ned 25 kilo".

Dette viser jo bare hvor uviten folk flest er om hvordan vektnedgang faktisk fungerer. I artikkelen fikk de det til å virke som om det er et slags mirakel at han kan spise relativt sunt og gå ned i vekt med lett mosjon. De skrev til og med at av alle dietter og slankemetoder han har prøvd, sverger han til "den gamle oppskrifta" mat og mosjon som beste og eneste fungerende løsning.

f_324a8099b9.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har med at man belaster korsryggen unødvendig, det er et punkt du helst skal hoøde rakt, men under tradisjonelle situps får korsryggen en bøy og svai effekt som er veldig uheldig.

er situps like belastende hvis du henger fra en stang?

Lenke til kommentar

er situps like belastende hvis du henger fra en stang?

Da er det jo ikke sit-ups. Er vel beinhev det heter.

Forsiden i nordlys (lokalavis i troms) i dag: "Spiste vanlig mat, gikk ned 25 kilo".

Dette viser jo bare hvor uviten folk flest er om hvordan vektnedgang faktisk fungerer. I artikkelen fikk de det til å virke som om det er et slags mirakel at han kan spise relativt sunt og gå ned i vekt med lett mosjon. De skrev til og med at av alle dietter og slankemetoder han har prøvd, sverger han til "den gamle oppskrifta" mat og mosjon som beste og eneste fungerende løsning.

Hehe, har hatt noen som har spurt meg om hvordan jeg klarte å gå ned 6-7kg når jeg "ikke hadde fett på kroppen". Ganske morsomt å se uttrykkene dems når jeg forteller at jeg spiser pizza, pannekaker, melk og helt vanlig mat.

Det er forståelig da. Man blir ikke lært om termodynamikk i grunnskolen.

Lenke til kommentar

Hehe, har hatt noen som har spurt meg om hvordan jeg klarte å gå ned 6-7kg når jeg "ikke hadde fett på kroppen". Ganske morsomt å se uttrykkene dems når jeg forteller at jeg spiser pizza, pannekaker, melk og helt vanlig mat.

Det er forståelig da. Man blir ikke lært om termodynamikk i grunnskolen.

Er ikke akkurat mirakeldietten du beskriver der, nei :p

Forsåvidt sant, men for meg har dette vært basics så lenge at det er litt vanskelig for meg å forstå at folk ikke skjønner kalorier inn < kalorier ut = vektnedgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...