Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke lett å starte opp i en slik situasjon. Hadde en operasjon så må ta ddt mer med ro. Har nå en måned jeg kan trene på før en ny operasjon.

Jeg har bare vært sjuk, har egentlig ikke så mye å klage over. God bedring, håper du kommer deg igjen fort :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Har aldri funnet noen øvelser selv som jeg føler meg like sliten av i magemuskulaturen som jeg gjør etter situps, men da får jeg prøve meg frem.

Hanging knee/leg raises... Om du da ikke kjenner det så skal du bare la vær :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har med at man belaster korsryggen unødvendig, det er et punkt du helst skal hoøde rakt, men under tradisjonelle situps får korsryggen en bøy og svai effekt som er veldig uheldig.

Hva med den maskinen det du skal sitte og bøye deg fram og tilbake i en fosterstilling som også skal trene magen? Er den også dårlig for ryggen?

Er det faktisk noen her som gjør øvelser som bare trener magen? Har aldri sett at dere snakker om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Ser i åpningsinnlegget: "Ikke ta situps".

Kan jeg spørre hvorfor ikke? Nei, det reduserer ikke magefettet, men det øker jo muskelstyrken og volum til en viss grad i externus oblicus (om jeg ikke husker feil), de rette og skrå (om gjennomført på skrå) magemusklene? Og dermed synliggjøres dem mer?

Takk for svar :)

Ekstremt dårlig aktivering av magen samt ekstremt stort stress på rygg og hofteleddsbøyerne. Husk på at magens oppgave er og stabilisere, samt det og hjelpe og holde ryggen unna unaturlig stor svai og krum rygg. Men med situps krummer man ryggen, og så er det i hovedsak hofteleddsbøyer man bruker på toppen. Prøv RKC-planke du. Den gir 5 ganger høyere aktivering + at den er skadeforebyggende og tung øvelse, du lærer også og spenne opp magen skikkelig, som kommer til bruk i baseløftene.

PS: Kan også legge til at det og sitte mye er like ille som og utføre situps, rett og slett en KILLER på hoftene..

Hva med den maskinen det du skal sitte og bøye deg fram og tilbake i en fosterstilling som også skal trene magen? Er den også dårlig for ryggen?

Er det faktisk noen her som gjør øvelser som bare trener magen? Har aldri sett at dere snakker om det.

Der man sitter og må krumme ryggen for og "kjenne" det i magen er minst LIKE ille som situps.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Det er bevegelsen som er problemet.

Jeg trener mage ved spesifike øvelser engang i uken, men den beste øvelsen er planke-øvelser.

Dog er magemusklatur flr stabilisering, sixpack får man av knebøy, markløft og løping, det handler om å redusere fett i området, for magemusklaturen får kjørt seg gjevnlig.

Lenke til kommentar

Ikke lett å starte opp i en slik situasjon. Hadde en operasjon så må ta ddt mer med ro. Har nå en måned jeg kan trene på før en ny operasjon.

Det er ikke lett her heller. Jeg skulle ha meldt meg inn på Fresh fitness for sommeren mens jeg er hjemme, der jeg trente før, men nå har jeg jobb, er litt syk og kræsjet bilen til mamma. Så for øyeblikket er det vanskelig å trene.

Det er ikke de øvelsene som får mest oppmerksomhet, men jeg har tatt litt hanging leg raises, pallof press og planken.

Lenke til kommentar

Det er bevegelsen som er problemet.

Jeg trener mage ved spesifike øvelser engang i uken, men den beste øvelsen er planke-øvelser.

Dog er magemusklatur flr stabilisering, sixpack får man av knebøy, markløft og løping, det handler om å redusere fett i området, for magemusklaturen får kjørt seg gjevnlig.

tjæ...

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Har aldri funnet noen øvelser selv som jeg føler meg like sliten av i magemuskulaturen som jeg gjør etter situps, men da får jeg prøve meg frem.

Prøv cable crunches. Hvis du gjør den riktig, dreper den magen. Helt drøy øvelse.

Lenke til kommentar

Har ikke vært på gymmen siden 8. juni og føler heller ikke at jeg GIDDER å dra dit med det første.

Noen som føler seg kallet til å flise en wire og jage meg med den til jeg er på gymmen?

Var en tur nå nettopp. Gidda ikke mer etter 5 eller var det 6 settet inn i økta.

Fuck gymmen for all fremtid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...