Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Mon tro om man får gymmen for seg selv på sankthansaften? :)

Dere nordlendinger som skryter slik av hvor hardføre og barske dere er, kan vel bare ta en tur ut i Norskehavet?

Lett om jeg hadde trent utholdenhet. trenger ikke være så jævlig mye kaldere i havet nordpå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til foam roller?

Kjøp den hardeste du finner.

Irriterer meg over at jeg ikke har kommet over Youtube-Kanalen til Klokov Dmitry tidligere, herlig type :p

https://www.youtube.com/watch?v=9Eg5NDovMPE

Dmitry Klokov, ja. :p Feil rekkefølge. Han har begynt å spamme videoer i det siste! Etter fiaskoen i London satser han vel mot et eller annet. Vet ikke helt hva, han klarte ikke å kvalifisere seg for VM i år, og han begynner å bli litt for gammel til Rio, men vi får nå se!

For de som følger med i Russisk 105kg er Akkaev automatisk kvalifisert til VM. Ryktene sier at han har begynt å trene igjen + Ilya Ilyin går opp til 105kg. Det kan bli spennende!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle starte opp en treningslogg her. Sliter litt med å minne meg selv på å nå mål, og har funnet ut at jeg ofte står alt for lenge på samme sted. Jeg er vel fortsatt amatør og trenger noe å jage etter. Er det noen som har noen tips til opplegg for hele kroppen? Trener stort sett 5-6 dager i uken. Jeg har i hvert fall tid til det. Jeg er åpen for å endre treningsprogrammet mitt helt. Målet er å bygge muskelmasse, men i lengden få en lavere fettprosent i tillegg. Hva er lurest å begynne med? Av mat så styrer jeg alt selv og har budsjett til det meste.

Av større muskelgrupper akkurat nå så ligger jeg på 37,5kg 3x6 hantler flatbenk, 70kg knebøy 3x6, 105kg mark 3x8.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Hva trener du i dag?

Jeg bytter mellom to "dager"; en med bein, nedre rygg, kjernemuskulatur (mark, bøy, tåhev, rygghev), og en med bryst, skuldre, øvre rygg (dumbbell flatbenk, skrå flies, skulderpress, pull ups, inverted flies og et par andre øvelser jeg ikke husker navnet på i farten).

Kan også nevne at jeg er 187cm og 90kg. Gått ned 12kg siden jul (hovedsaklig fett, men merker jeg er noe svakere i enkelte push-øvelser).

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Tar jo lang tid før man ser forskjell. Må nesten ha bilder. Jeg har et ganske tregt bryst selv, men det kommer seg tenker jeg. Prøv 3 sett incline og decline hantelpress på hver brystøkt.

Okay, takk for tips ;) Har til nå kjørt 4 sett og øktene har sett slik ut: Incline, flat, decline. Også likedan i kabel med 3 sett.

Lenke til kommentar

Det kommer med andre ord an på hvordan du måler 90 grader. Dersom man med "90 grader" mener at baksiden av låret skal løpe parallelt med bakken, så er det ikke godt nok. Men dersom du trekker en linje fra midten av kneleddet til midten av hofteleddet, og går ned til en slik dybde at den vinkelen akkurat passerer 90 grader (streken vil da gå en plass inni låret ditt), så er det ok.

Lenke til kommentar

Er det juks å gå ned til 90 grader på bøyen istedenfor å gå "ass to the grass"?

NEI! Disregard ALT hva de andre sier før du kommer med en forutsetning. Om det er for å bygge masse eller om du skal delta i en styrke/vektløfterkonkurranse er 90° ikke godt nok men skal du bli grym på sykling er kvartbøy THE SHIT. Sier noen noe andre noe annet nå er de fanbois av et/en eller anna...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

squat.gif

Kommer jo litt ann på hva man kaller 90 grader, kne/hoftebeinene står jo i 90 grader allerede på illustrasjon 2, selv om de fleste ikke vil godkjenne det før illustrasjon 4.

Gå ned til det stopper av seg selv er mitt tips.

Jeg pleier å gå lengre enn 4, og går så langt ned at baken er 5-10 cm over bakken. Men hvis nr 4 er bra, så kan jeg heller gjøre det. Jeg kjenner det begynner å bli veldig tungt å gå så langt ned som jeg vanligvis gjør.

Men går ikke nr 4 sitt lår parallelt med bakken? Er ikke det feil, ifølge Herr Brun?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...