Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

edit: Og ja jeg er fullstendig klar over at det ikke går å punkt-forbrenne fett.

Jeg ser heller ikke noe sted at jeg har nevnt/skrevet det.

Jeg sier at målet er å få bort mesteparten av fettet på magen.

Da misforsto jeg. Det så ut som du mente at du skulle forbrenne fett utelukkende på overkroppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Zarac:, nope, mulig jeg formulerte det krunglete/feil.

@Kevlar: Grense til undervektig pga vekt, eller fett% mener du? Skal opp 3-4 kg i vekt (målet i hvert fall). Når jeg har fått bort det jeg mener er "overflødig" er jeg vel kanskje på 9%. Er i nedere skiktet av sunt/normalt, men sånne tabeller etc er jo bare guidelines. Tar det med en klype salt. Ser i speilet og når jeg er fornøyd er jeg fornøyd, om det er med 15% eller 9% er egentlig hipp som happ. Før jeg tok "testen" i dag trodde jeg at jeg lå på rundt 15-17%.

edit: Altså, mulig jeg er litt vag, men jeg har ikke tenkt å bli kvitt alt fettet på overkroppen. Det er vel mer ca 0.5-1kg maks som jeg vil trimme bort.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Trente på et senter i en annen by idag og knebøy-rackene var plassert sånn at jeg ikke hadde speil. Den var ny! Hadde med en liten hjelper og må si jeg kjørte en helt annen teknikk en vanlig uten å gå inn for det. Kom plutselig mye dypere og mindre vinkling i ryggen i følge henne. Kjente også selv at jeg utførte det annerledes. Artig! Fort å bli blind på sin egen teknikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen kloke hoder der ute som kan forklare hva autoregulering er ? Jeg har lest flere artikler allerede, men jeg forstår det rett og slett ikke. Vurdere det i forbindelse med 5x5.

Det er formbasert progresjon. Man legger på eller dropper vekt når man føler man er klar for det.

Lenke til kommentar

Trente på et senter i en annen by idag og knebøy-rackene var plassert sånn at jeg ikke hadde speil. Den var ny! Hadde med en liten hjelper og må si jeg kjørte en helt annen teknikk en vanlig uten å gå inn for det. Kom plutselig mye dypere og mindre vinkling i ryggen i følge henne. Kjente også selv at jeg utførte det annerledes. Artig! Fort å bli blind på sin egen teknikk.

Sånn er det der jeg trener også, hvilken by var det du var og trente i? Selv foretrekker jeg å kunne se i speilet egentlig, men har vendt meg til å ikke ha muligheten til det. :)

Lenke til kommentar

Norge og Posten <33333333333333333333333333333333333333333

Har bestilt fra bodybuilding endel ganger og noen har kommet igjennom og noe ikke(Det som ikke har kommet igjennom blir sendt tilbake også får jeg igjen pengene)

Så nå vet jeg hva som går igjennom og ikke. Så da bestilte jeg Fish Oil, BCAA og creatine. For det har gått igjennom før. Pakkene har vært åpnet og det er klisteret en lapp utenpå som informerer om det.

I dag fikk jeg Fish Oil'en i posten og et brev om at noe inneholder legemiddel...(heia Norge!)

Men hva faen er det som inneholder legemiddel da, BCAA eller creatinen? Og hvorfor inneholder det legemiddel plutselig nå? Dem har jo kontrollert BCAA og creatinen forrige gang jeg bestilte og da gikk det jo igjennom.

Ringte Posten, men de kunne ikke svare på hva pakken som hadde blitt stoppet inneholde. Og bodybuilding og posten har 2 forskjellig sporingsnr...

Finner det jo ut når siste pakke/brev kommer. Men skjønner ikke hvorfor det plutselig er kvalifisert som legemiddel nå?!?!

Lenke til kommentar

Norge og Posten <33333333333333333333333333333333333333333

Har bestilt fra bodybuilding endel ganger og noen har kommet igjennom og noe ikke(Det som ikke har kommet igjennom blir sendt tilbake også får jeg igjen pengene)

Så nå vet jeg hva som går igjennom og ikke. Så da bestilte jeg Fish Oil, BCAA og creatine. For det har gått igjennom før. Pakkene har vært åpnet og det er klisteret en lapp utenpå som informerer om det.

I dag fikk jeg Fish Oil'en i posten og et brev om at noe inneholder legemiddel...(heia Norge!)

Men hva faen er det som inneholder legemiddel da, BCAA eller creatinen? Og hvorfor inneholder det legemiddel plutselig nå? Dem har jo kontrollert BCAA og creatinen forrige gang jeg bestilte og da gikk det jo igjennom.

Ringte Posten, men de kunne ikke svare på hva pakken som hadde blitt stoppet inneholde. Og bodybuilding og posten har 2 forskjellig sporingsnr...

Finner det jo ut når siste pakke/brev kommer. Men skjønner ikke hvorfor det plutselig er kvalifisert som legemiddel nå?!?!

Om det er vitaminer i noen av produktene som overskrider ADI anses det som legemiddel.

Altså hvis en anbefalt dagsdose med BCAAen skulle inneholde mer vitaminer enn norsk ADI klassifiseres det som legemiddel...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er vitaminer i noen av produktene som overskrider ADI anses det som legemiddel.

Altså hvis en anbefalt dagsdose med BCAAen skulle inneholde mer vitaminer enn norsk ADI klassifiseres det som legemiddel...

Ja, men da skjønner jeg ikke hvorfor den ble kontrollert og sendt videre til meg forrige gang? Bestilte ZMA derifra en gang og den ble stoppet og sendt tilbake, så da bestiller jeg jo ikke ZMA fra bodybuilding noe mer. Men når BCAA'en gikk igjennom forrige gang så skjønner jeg ikke hvorfor den ble stoppet nå? Alle pakker jeg har fått fra bodybuilding har vært åpnet og kontrollert.

Lenke til kommentar

Ja, får jeg se i morgen? :p

Morsomt når shortsen spjærer under frontbøy, da.

:grin2: :grin2:

Lenke til kommentar

@Zarac:, nope, mulig jeg formulerte det krunglete/feil.

@Kevlar: Grense til undervektig pga vekt, eller fett% mener du? Skal opp 3-4 kg i vekt (målet i hvert fall). Når jeg har fått bort det jeg mener er "overflødig" er jeg vel kanskje på 9%. Er i nedere skiktet av sunt/normalt, men sånne tabeller etc er jo bare guidelines. Tar det med en klype salt. Ser i speilet og når jeg er fornøyd er jeg fornøyd, om det er med 15% eller 9% er egentlig hipp som happ. Før jeg tok "testen" i dag trodde jeg at jeg lå på rundt 15-17%.

edit: Altså, mulig jeg er litt vag, men jeg har ikke tenkt å bli kvitt alt fettet på overkroppen. Det er vel mer ca 0.5-1kg maks som jeg vil trimme bort.

Ville tatt Tanita-test med en klype salt. Det er mulig å påvirke resultatet ganske mye avhengig av vanninhold i kroppen og slikt. Det beste er å bruke fettklype og se på fremgang, eller DXA-scanning.

På 10% vil man være ganske shreddet(gitt at man har muskelmasse), eller tar jeg feil nå?

Morsomt når shortsen spjærer under frontbøy, da.

Bytt til tights da. Haters gonna hate.

Lenke til kommentar

Sånn er det der jeg trener også, hvilken by var det du var og trente i? Selv foretrekker jeg å kunne se i speilet egentlig, men har vendt meg til å ikke ha muligheten til det. :)

Evo Sandefjord øst.

Ja, får jeg se i morgen? :p

Stor sjanse for det!

Lenke til kommentar

Ville tatt Tanita-test med en klype salt. Det er mulig å påvirke resultatet ganske mye avhengig av vanninhold i kroppen og slikt. Det beste er å bruke fettklype og se på fremgang, eller DXA-scanning.

På 10% vil man være ganske shreddet(gitt at man har muskelmasse), eller tar jeg feil nå?

Nå har jeg trent i 12 år-ish, så vil vel kalle meg godt over gjennomsnittet trent.

Litt av/og på i de siste årene riktignok, men er veldig aktiv vedsidenav treningen.

Man skal vel uansett ta de fleste tester med en liten klype salt.

Aldri tatt sånn før, ville vel egentlig bare ha noe jeg kan sammenligne med ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hei

Noen som vet om XXL selger vekter og vektstang i butikk/varehus, eller er det bare på nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...