Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På skolen her har vi bare crap som høydehopp og alt mulig dritt. Det eneste styrke vi har er: ta 20 pushups, situps, spenst up.

 

Ungedomskole ftw  :roll:

7223856[/snapback]

Høyde, lengde, fart osv. er jo de testen man virkelig får sjekket hva kroppen er god for.

Styrketest har egentlig lite med hvordan kroppen fungerer i det daglige. Det måtte i tilfelle ha vært en test med standard styrkeløft.

Lenke til kommentar
Høyde, lengde, fart osv. er jo de testen man virkelig får sjekket hva kroppen er god for.

Styrketest har egentlig lite med hvordan kroppen fungerer i det daglige. Det måtte i tilfelle ha vært en test med standard styrkeløft.

7224700[/snapback]

Er vel det ja, men nå er jo jeg elendig til friidrett klarer bare 1.25m mens mange klarer 150-1.60m :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, tida blir kasta bort på mer også:

- Evt. buss til gymsal

- Opprop

- Samlet "oppvarming"

7224394[/snapback]

Sånn er det her. Det tar et kvarter å gå til hallen vi har gym i, fem minutter på å skifte, ti minutter på opprop og komme i ro, en flott «oppvarming» på fem minutter, og så en halvtime med gym. Vi må også få gå en halvtime før, for å rekke å dusje, så en i underkant av en halvtime har vi gym.

Gymtimen skal egentlig være en og en halv time.

Lenke til kommentar

Digg fremgang i dag! Fikk ikke trent på hele forrige uke, fordi jeg måtte ta et brutalt skippertak for å bli ferdig med en eksamen. Derfor regnet jeg med at jeg ikke kom til å øke i det hele tatt denne gangen. Men gikk fra 4 x 70 til 7 x 70 i benkpress og 7 x 35 til 6 x 40 i biceps curl. Dritdigg.

Lenke til kommentar

Har begynnt å spise 100% grovt brød i stedet for litt grovt/lyst brød. Hvor mange grove skiver tilsvarer 5 grove/lyse brød?

 

Foreldrene mine syns jeg også spiser alt for mye de er så redd for at jeg blir stor spiser hver dag:

 

Kl 8.00: 100g-150g havregryn, banan, 60g proteinshake, EFAomega, multivitaminer og kreatin de dagene jeg ikke trener.

 

Kl. 11.00: Kyllingsalat + litt sardiner oppi.

 

Kl. 14.00: 5 brødskiver med tunfisk/sardiner og 60g proteinshake.

 

Kl. 17.00: Fisk/kylling/biff og pasta/ris/poteter.

 

Før trening: Kreatin.

 

Etter trening: 60g Proteinshake, banan, rosiner og kreatin (Creaforce).

 

Kl. 20.00: 5 brødskiver med tunfisk/sardiner.

 

Kl. 22.30-23.00: Fisk/kylling/biff, 3 rå egg, glass med spinat og EFAomega.

 

Noen argumenter jeg kan bruke imot dem?

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Det eneste du må passe på når du spiser mye proteinrik mat osv. Tren så mye at kroppen greier å bruke det du gir den. Hvis du ikke forbrenner det du skal osv, kan du jo risikere å få mer fett enn muskler på kroppen :)

 

Jeg har aldri giddi å tenkt på hva jeg spiser, i sammenheng med trening. Dette er mest fordi jeg har veldig god forbrenning.

 

Jeg tar tran noen ganger i uken for å holde samvittihgeten god! ;)

Lenke til kommentar
Det eneste du må passe på når du spiser mye proteinrik mat osv. Tren så mye at kroppen greier å bruke det du gir den. Hvis du ikke forbrenner det du skal osv, kan du jo risikere å få mer fett enn muskler på kroppen :)

 

Jeg har aldri giddi å tenkt på hva jeg spiser, i sammenheng med trening. Dette er mest fordi jeg har veldig god forbrenning.

 

Jeg tar tran noen ganger i uken for å holde samvittihgeten god! ;)

7232230[/snapback]

Nå legger man ikke på seg proteiner som fett heller da. Å han skal jo heller ikke trene så hardt at han forbrenner mer enn han putter inn.

Lenke til kommentar

Jeg har nettop hatt bronkitt og har nå vært borte i to uker fra skole og alt det der. Er det noen som vet hvor lenge jeg bør vente før jeg begynner og trene igjen?

Er det ansvarlig å begynne og trene igjen etter en uke etter jeg begynte og gå på skolen??

Jeg var i veldig god fysisk form før jeg fikk bronkitt, jeg trener kondis 3 ganger i uka + fotballtrening som er 3 ganger i uke, kondisen består av sykling, svømming og løping/jogging.

 

Noen som har erfaring med dette, jeg hadde, i følge legen, en veldig alvorlig "versjon" av bronkitt, så jeg går fortsatt på astmamedisiner. Legen sa at i mitt tilfelle så kunne det sammenlignes litt med astma.

 

På forhånd takk for alle svar

 

TC

Lenke til kommentar
Har hørt at det ikke lønner seg å spise råe egg. Tro det var et eller annet med at man ikke fikk fordøyd proteinene like godt som kokte/stekte. Så det kan du jo alltids endre.

7234319[/snapback]

Tarmen klarer bare å ta opp ca 50% av proteinene i rått egg. Høyest opptakningsgrad er kokt, så stekt. Salmonella faren er også tilstede med rått egg.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Har hørt at det ikke lønner seg å spise råe egg. Tro det var et eller annet med at man ikke fikk fordøyd proteinene like godt som kokte/stekte. Så det kan du jo alltids endre.

7234319[/snapback]

Tarmen klarer bare å ta opp ca 50% av proteinene i rått egg. Høyest opptakningsgrad er kokt, så stekt. Salmonella faren er også tilstede med rått egg.

7234924[/snapback]

 

Enzymene i eggeplomma blir ødelagt hvis egget stekes eller kokes. Derfor lønner det seg å spise eggeplomma så lite stekt/kokt som mulig, eller å spise den rå.

Lenke til kommentar
Har hørt at det ikke lønner seg å spise råe egg. Tro det var et eller annet med at man ikke fikk fordøyd proteinene like godt som kokte/stekte. Så det kan du jo alltids endre.

7234319[/snapback]

Tarmen klarer bare å ta opp ca 50% av proteinene i rått egg. Høyest opptakningsgrad er kokt, så stekt. Salmonella faren er også tilstede med rått egg.

7234924[/snapback]

 

Enzymene i eggeplomma blir ødelagt hvis egget stekes eller kokes. Derfor lønner det seg å spise eggeplomma så lite stekt/kokt som mulig, eller å spise den rå.

7235139[/snapback]

Tull!! Hvilken bakgrunn har du får i si noe sånt? Så det er bedre å spise kyllig og kjøtt rått også da, for hvis du steker det ødleger du enzymene i proteinene? :nei: Tull og atter Tull.

 

Digestibility of cooked and raw egg protein in humans as assessed by stable isotope techniques.

 

Evenepoel P, Geypens B, Luypaerts A, Hiele M, Ghoos Y, Rutgeerts P.

 

Department of Medicine, Division of Gastroenterology and Gastrointestinal Research Centre, University Hospital Leuven, B-3000 Leuven, Belgium.

 

Egg proteins contribute substantially to the daily nitrogen allowances in Western countries and are generally considered to be highly digestible. However, information is lacking on the true ileal digestibility of either raw or cooked egg protein. The recent availability of stable isotope-labeled egg protein allowed determination of the true ileal digestibility of egg protein by means of noninvasive tracer techniques. Five ileostomy patients were studied, once after ingestion of a test meal consisting of 25 g of cooked 13C- and 15N-labeled egg protein, and once after ingestion of the same test meal in raw form. Ileal effluents and breath samples were collected at regular intervals after consumption of the test meal and analyzed for 15N- and 13C-content, respectively. The true ileal digestibility of cooked and raw egg protein amounted to 90.9 +/- 0.8 and 51.3 +/- 9.8%, respectively. A significant negative correlation (r = -0.92, P < 0.001) was found between the 13C-recovery in breath and the recovery of exogenous N in the ileal effluents. In summary, using the 15N-dilution technique we demonstrated that the assimilation of cooked egg protein is efficient, albeit incomplete, and that the true ileal digestibility of egg protein is significantly enhanced by heat-pretreatment. A simple 13C-breath test technique furthermore proved to be a suitable alternative for the evaluation of the true ileal digestibility of egg protein.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...