Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

For en uke siden tok jeg 14 chins ganske lett. Dagen etter jeg gjorde det, fokuserte jeg mye på chins og pulls, en dag etter det løp jeg 2 mil. Jeg har vært mye svakere siden, hvorfor skjer dette? Er det på grunn av joggingen, eller en hard økt med hang ups?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Du har sikkert ikke spist nok. Har du hatt noe pause etter løpingen?

Ja, har prøvd å hive i meg det jeg kan av middag og ordentlig mat.

Hadde en pause på et par dager etter joggeturen.

Lenke til kommentar

Har alltid hatt samme problem selv, og til og med vært ganske tjukk tidligere i mitt liv (50 kg i femte klasse, og alltid hatt både pupper og mage), men med riktig kosthold og riktig trening går ting mye bedre.

 

Kosthold og trening (i den rekkefølgen) triumfer gener.

 

:)

 

Hehe ja jeg gjør nok noe feil med kostholdet og eller treningen. Men føler jeg gjør det meste riktig, teller kalorier, karbs og alt. Har gitt opp denne sommeren, men det kommer alltid en ny!

Lenke til kommentar

Skal dumbbellsa gå helt ned til 90 grader, slik som stanga ved vanlig benkpress, når man gjør "flat dumbbell press"?

 

Kommer an på vekta. Når du tar lett vekt, er det mye bedre å gå dypt for å få strekt pectoralis ordentlig, som igjen vil hjelpe å rekruttere flere muskelfibre. Når det derimot begynner å bli tungt, er det greit å stoppe på 90 grader for å unngå skader og for at du skal klare å få vekta opp igjen.

 

Edit:

Hehe ja jeg gjør nok noe feil med kostholdet og eller treningen. Men føler jeg gjør det meste riktig, teller kalorier, karbs og alt. Har gitt opp denne sommeren, men det kommer alltid en ny!

 

Hvorfor gi opp? Om du begynner nå, kan du være ripped til neste sommer! Hva er høyden din, vekta di og hva slags daglige aktiviteter gjør du? Hvor mange kalorier legger du deg på daglig? Får du i deg nok proteiner og trener du ofte nok? Hvordan trener du?

Endret av Eloquent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gir opp som i jeg gidder ikke ligge i underskudd lenger for å prøve å få vekk fettet til sommeren - har gått ned nesten 10kg på 5mnd og nedre del av magen er prikk lik som for 5mnd siden. Jeg spiser heller mer og jobber frem mot neste sommer.

 

For de aller fleste er fettet nederst på magen, hoftene og nederst på ryggen ofte det som forsvinner sist. Når jeg er ferdig med en bulk og cutter, merker jeg at lårene mine mine mister fettet først, så armene, deretter pecs og så magen/hoftene/nederst på ryggen. Du må bare smøre deg med tålmodighet, fordi hver enkelt persons kropp lagrer fett på forskjellige måter. Du kan ikke komme ned på 18% kroppsfett og håpe at magen forsvinner. Bare fortsett i underskudd til du har målvekta di, så kan du heller legge på deg muskler når du er slank nok.

Lenke til kommentar

Spørs hvor mye mer jeg kan gå ned, er jo snart under 70 kg. Det blir liksom ikke helt verdt det å ligge i underskudd et halvtår som jeg snart har gjort. Føles kjedelig ut nå, stiger jo svært lite i underskudd, blir dårlig med progressjon.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Nå vet jeg at det ikke går an å punkt forbrenne fett, men de plassene fettet henger lengst er jo faktisk de med minst (fysisk størrelse, og kanskje styrke) muskler.

 

Jeg "sliter" også med fettet nederst på magen. På bein og lår er det nesten ingenting, armer og bryst/rygg er det minimalt. Øvre del av mage er det også lite, men nederst ligger det (heldigvis nesten bare sittemage jeg har)

 

 

Bare en tanke..

Lenke til kommentar

Har vel litt å si hvilket areal fettet har å spre seg på. Og muskler gjør at det strammes opp selv om man har fett utfor. Et lite lår med 5 kg fett rundt vil se verre ut enn et muskuløst lår med 5 kg fett.

Så selv om punktforbrenning ikke finnes (utifra det man vet) så er det fordeler med å ha muskler og fett kontra bare fett. Og i tillegg kommer det helsemessige :p.

Lenke til kommentar

https://coke.no/samarbeid/

 

Dette må være noe av det _DUMMESTE_ (fet, kursiv og understrek er ikke mulig fra mobil), absolutt dummeste jeg har sett på lenge. Ord kan ikke beskrive hvor teit dette er. Hadde jeg ikke sitti så godt skulle jeg lastet opp en video av meg selv som skaller hodet i veggen, skriker, og slår meg selv med en stekepanne.

 

FOLK KAN DA VIRKELIG IKKE GÅ PÅ DETTE?!?

 

"Alle kalorier teller". Pføy! Nettop!

 

Å herregud så dumt. Dette topper Jørgen Foss, med goooood margin!

 

/Rant.

 

GAAAAAAAH!!

Lenke til kommentar

Vil de gjøre noe med det er det bare å legge ned..

 

Om man leser litt hevder de blant annet at de skal bedrive "ansvarlig markedsføring", hvilket er det siste jeg forbinder med dette selskapet.

 

Hadde vært mye fetere om de faktisk hadde hatt baller til å innrømme at produktet deres er søppelusunt, men smaker godt. Sånn som feks Sørlandschips. Å prøve å markedsføre seg som sunne og ansvarlige blir det samme som om Marlboro skulle markedsført seg som en viktig del av en aktiv livsstil.

 

Edit: Og ikke prøv å fortell meg at de ønsker å fremme moderasjon, og få folk til å kose seg med én flaske i uka. Målet er å fremstille produktet som noe det ikke er, slik at folk skal drikke mer, med bedre samvittighet.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Sier ikke at noe er deres feil. Om folk vil drikke Cola og/eller røyke, så må de gjerne gjøre det.

 

Jeg mener bare at det er idiotisk markedsføring, som er uforenelig med markedsført produkt.

 

Også blir jeg litt irritert, for "en kalori er en kalori" er vranglære. Om med utgangspunkt i den setningen spiser mindre fisk og drikker mer Cola så har man virkelig gjort en tabbe.

Lenke til kommentar

Wow, wow, hold your horses, people!

Prøver dere å fortelle meg at et internasjonalt storkonsern som omsetter for milliarder ikke... *ghasp* ...bryr seg om folks helse?!

 

Uansett, her har trent som en idiot i flere år, når jeg bare kunne kjøpt dette! Gjett hvem som har begynt å sette opp ønskeliste til jul!

a2a5f1edjw1e5oonx2llqj20c80bl0tp.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...