~Joakim~ Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Noen som har styrkekrav i 3. klasse vgs jeg kan sammenligne med? For å få 6er må vi ta 12x70 i smithbenk, 12x65 i pec-dec, 12 hangups med underhåndsgrep og 12x100 i chestpress. Kommer ikke på flere i farten. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Om det ikke er noe veldig rart med maskinene dere bruker så virker de kravene som ganske så uoppnåelige for de aller fleste (les: 99%) avgangselever på vgs. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Noen som vet om strekk føelsen man har etter man har tatt knebøy slutter når man har løftet en stund? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Noen som vet om strekk føelsen man har etter man har tatt knebøy slutter når man har løftet en stund? Ja, det vil gå over. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Om det ikke er noe veldig rart med maskinene dere bruker så virker de kravene som ganske så uoppnåelige for de aller fleste (les: 99%) avgangselever på vgs. 7215343[/snapback] Og Joakim, hvorfor har dere bare overkroppsøvelser til å teste dere i på skolen? F.eks. Markløft/Knebøy hadde jo vært logisk å ta med om man nå faktisk tester styrken i skolesammenheng. Lenke til kommentar
~Joakim~ Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Markløft og knebøy er ikke med i testen. Hvis jeg husker riktig har vi lårcurl og det apparatet der man på en måte sparker framover mens en sitter. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Da jeg gikk på skolen brukte man enkle øvelser med kroppsmotstand som et mål på styrke; armhevinger, situps, chins og dips. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 På vår VGS har vi en løpetest, bicepcurl, situps, armhevninger og stille lengdehopp. O,o Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Bicepcurl, haha. Gymlærerne bør skjerpe seg. :!: Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Vi har Serjeant-test, Pull-up test, situps, pushups stille lengde, tresteg... tror det er det! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Bicepcurl, haha. Gymlærerne bør skjerpe seg. :!: 7215674[/snapback] Har gym læreren din utdannelse? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Har gym læreren din utdannelse? 7216166[/snapback] Jeg har ikke hatt gym på flere år. Tipper de aller fleste gymlærere er vanlige lærere som liker å jogge til skolen. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Det virker i hvertfall sånn. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hos oss er de eneste testene: 2,2 km løp ute, biip-test og X*35-kg-benk-test. Sistnevnte er egentlig litt kokos med tanke på at vi har gutter på 50 og 90 kg i klassen. Endret 4. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Jeg har ikke hatt gym på flere år. Tipper de aller fleste gymlærere er vanlige lærere som liker å jogge til skolen. 7216335[/snapback] Gymlæreren min jogger alltid til og fra skolen :!: Vårs karakter på VGS er delt opp i 3 hoveddeler. 1. Teknikk og innsats 2. Teori 3. Benkpress prøve og springeprøve. Endret 4. november 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Vi hadde bare løpetest på ca. 2 km... Ingen av de andre testene dere har. Og jeg er ganske sikker på at mattelæreren min er sprekere enn alle gymlærerne på skolen. Tror han står opp i 5-tiden hver dag og er ute og løper. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) På skolen her har vi bare crap som høydehopp og alt mulig dritt. Det eneste styrke vi har er: ta 20 pushups, situps, spenst up. Ungedomskole ftw Endret 5. november 2006 av DNA Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Jaja. Gym er bortkasting av verdifull tid imo. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Jaja. Gym er bortkasting av verdifull tid imo. 7223863[/snapback] Det vil jeg ikke si, det gir en karakter der du kan se på innsatsen til elven. Og det er bra at folk som ellers ikke får mosjon får litt. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Jaja. Gym er bortkasting av verdifull tid imo. 7223863[/snapback] Det vil jeg ikke si, det gir en karakter der du kan se på innsatsen til elven. Og det er bra at folk som ellers ikke får mosjon får litt. 7224231[/snapback] Det må være det eneste som er positivt med det, selv om innsatsen til en elev på skolen også er ganske synlig i andre fags karakterer. Det med "mosjon" har jeg veldig lite tro på, tviler på folk får så mye ut av 25min gym. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå