Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

45kg 40 ganger. I know i can do it.

7194222[/snapback]

Test noe sånt som:

 

50 kilo så mange ganger du klarer

*fort deg å bytte vekter*

30-35 kilo så mange ganger du klarer

 

Og regelrett løfting av 45kg så mange ganger du klarer.

 

 

Jeg tror det er det mest effektive for å nå kravet ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde ut et annet Sats-studio i dag, siden det har vært åpent hus-dager.

Makan. Det var to gutter på rundt 17-18 år som kom og skulle ta benkpress. De la på 60kg, og han ene spurte om de ikke skulle løfte, og da fikk han til svar, «dum, eller?! Må jo varme opp først», og så gikk han til manualene og begynte med bicepscurl, tok 6 reps på hver arm, og gikk til benket og tok 60kg x 4, med beina så høyt oppe og langt bak at de nestet krasjet med selve stanga.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde ut et annet Sats-studio i dag, siden det har vært åpent hus-dager.

Makan. Det var to gutter på rundt 17-18 år som kom og skulle ta benkpress. De la på 60kg, og han ene spurte om de ikke skulle løfte, og da fikk han til svar, «dum, eller?! Må jo varme opp først», og så gikk han til manualene og begynte med bicepscurl, tok 6 reps på hver arm, og gikk til benket og tok 60kg x 4, med beina så høyt oppe og langt bak at de nestet krasjet med selve stanga.

7194540[/snapback]

Er mange som trener feil, skremmende å se.

 

Har ikke sett noen som trener feil der hvor jeg trener enda men kommer nok litt underholdning etter hvert :)

Lenke til kommentar
Jeg varmer sjelden opp ne særlig før tunge løft...! Jeg løper til treninga, ca. 5 minutter jogging/løping også roer ned i 5 minutter. Så løfter jeg så tungt jeg kan...! Har trent lenge og er ganske godt trent nå, så det er ikke noe problem!

 

Bør jeg allikevel varme mer opp..?

7194584[/snapback]

Ja, uten tvil. Ta ett godt oppvarmingssett med en del flere repetisjoner enn du vanligvis gjør før første øvelse for hver muskelgruppe.

Lenke til kommentar
Jeg varmer sjelden opp ne særlig før tunge løft...! Jeg løper til treninga, ca. 5 minutter jogging/løping også roer ned i 5 minutter. Så løfter jeg så tungt jeg kan...! Har trent lenge og er ganske godt trent nå, så det er ikke noe problem!

 

Bør jeg allikevel varme mer opp..?

7194584[/snapback]

 

Bruker somregel å kjøre maksløft etter en lett gjennomgang av det vanlige oppsettet for den øvelsen det gjelder, da får man varmet skikkelig opp, og en liten pump som hjelper deg langt på vei :)

Lenke til kommentar
For og greie 2x sekser kravet på skolen  :wee:

 

Det har seg sånn at jeg er vanvittig dårlig til og springe (2/3). Så en plass må jeg imponere.

7194157[/snapback]

Om du vil imponere så bør du heller prøve å ta tyngre vekter enn det som er pålagt. 80kg(f.eks) x 10 er i mine øyne mer "imponerende" enn 45 x 40, som kun virker meningsløst.

Lenke til kommentar

Vel. Folk som trener slik, spesielt ungdom, har en tendens til å være bedrevitere når det kommer til slikt, og ler heller av de som kommer med tips, selv om de burde le av seg selv. Lar trenerene på senteret ta seg av den saken jeg, så kan heller jeg få litt mer motivasjon til å konsentrere på å utføre øvelsene riktig, så jeg ikke ender opp med skader og dritt som de pådrar seg. :)

Lenke til kommentar

Tja, 400 kroner i måneden er da ikke rare summen. Trening i store studioer med masse apparater, veiledning uten å betale ekstra og salprogrammer for enhver smak. Noen sentre har også klatrevegg og svømmehall. Jeg som trener omtrent annenhver dag, sparer også en del på at jeg nesten ikke dusjer hjemme i det hele tatt. <--finfint argument for de som vil mase seg til foreldresponset treningssentermedlemskap. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at det er gratis å trene på SATS nå..? Er det fleip eller fakta?

7207426[/snapback]

Både Triaden, Skårer, Strømmen og Lillestrøm (sikkert flere også, men siden du bor i nærheten), hadde åpent hus, men det var kun fram til tirsdag for to dager siden.

Skal riktignok ikke se bort ifra at det blir flere kampanjer om ikke så lenge.

Endret av Redline
Lenke til kommentar

Jeg er villig til å gi opp til 1000.- pr. år for å trene på studio. Jeg trener heller "billig" i en mørk kjeller enn å punge ut 500.- pr. mnd for å bruke 5% av tilbudet som treningssenteret kan gi.

 

Jeg gir jo blanke f. i alt annet enn treningsapparatene, skulle gjerne hatt ett miniabbonemang der jeg kunne sluppet unna alt av spinning, aerobic, stepping og fandens oldemor. Kun vekter.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde ut et annet Sats-studio i dag, siden det har vært åpent hus-dager.

Makan. Det var to gutter på rundt 17-18 år som kom og skulle ta benkpress. De la på 60kg, og han ene spurte om de ikke skulle løfte, og da fikk han til svar, «dum, eller?! Må jo varme opp først», og så gikk han til manualene og begynte med bicepscurl, tok 6 reps på hver arm, og gikk til benket og tok 60kg x 4, med beina så høyt oppe og langt bak at de nestet krasjet med selve stanga.

7194540[/snapback]

 

Regner med at du da gikk bort å prøvde å veilede de litt? En ting som er verre enn folk som trener feil er folk som ser det og ikke hjelper til. Greit at vi intereserte kan mye om emnet, men nybegynner vet selvfølgelig ikke like mye, og har mest sannsynlig ikke den brennende interessen som vi har for emnet. Og vi har alle vært der selv, hvor flaut/irriterende er det ikke å måtte spørre andre om hjelp og føle seg som en idiot? Bedre at de som kan det heller går bort å spør om de vil ha litt hjelp. Selv om det finnes idioter som bare fnyser av det vil de aller fleste være veldig takknemlig.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Regner med at du da gikk bort å prøvde å veilede de litt?

7207960[/snapback]

Jeg har faktisk veiledet mange på min egen alder, og til slutt sagt hvor jeg har lært/lest/hørt det fra, for at det skal være mer troverdig.

Jeg turte ikke å si noe denne gangen, ettersom de var av typen «ikke prøv å lær meg noe jeg kan, bare hold kjeft». Kameraten min sa faktisk at de burde varme opp i selve benken, og varme opp skikkelig, men da fikk han høre at han heller burde ta en titt på seg selv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...