Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at du faller litt fremover når du reiser deg. I tillegg kan det kanskje være en idé å gå litt mer kontrollert ned? Jeg synes du slipper deg litt fort ned. :)

Han som filma den videoen nevnte det, så jeg har allerede begynt å jobbe med det, men takk for tipset!

Først: Sterkt! :) Ser jo ikke fordelig tungt ut for deg engang.

Hvordan tar du oppspenn? Ser nesten ut som du puster UT før du går ned i første rep, og at det deretter går litt hipp som happ med pust og spenn.

Ser ut som du havner litt langt forover, har jeg rett i at du er mer støl i fremside lår enn i rumpa etter bøyen? Kjenner du hælen i bakken på vei oppover?

Ser ut som du hyperextender knærne på toppen på et par reps.

Jeg vil si det føles ganske tungt ut i hvert fall, men jeg har jo en kroppsvekt på rundt 107 kg, så det er jo ikke så sykt mye at det gjør noe.

Puster inn og holder pusten i magen gjennom hele knebøyen, og puster bare ut og inn igjen mellom reps.

Er egentlig ikke noe særlig støl i beina i det hele tatt etter knebøy lenger. Jeg kjenner det derimot ganske greit i hofta. Hælen er i bakken på fire av fem reps, som regel. Må bli flinkere på å holde vekta tilbake, ingen tvil om det.

Vet ikke om jeg hyperextender knærne. Jeg kjører bare knebøyen opp til knærne "låser" seg og beina er rette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at du faller litt fremover når du reiser deg. I tillegg kan det kanskje være en idé å gå litt mer kontrollert ned? Jeg synes du slipper deg litt fort ned. :)

Sånn som dette? :p

Jeg synes det ser helt greit ut egentlig. Det er ikke før man begynner å mose ut 150kg+ at feil vises uansett. Ja med mindre man er totalt styrkeløs i utgangspunktet da :p

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å trene litt nå, da bruker jeg 5 kilos vekter. Hvor mange repetisjoner burde jeg ta vær dag på vær arm? Håper på at noen her erfaringer på det. Hilsen en gutt på 15 år :)

40 Reps 4 ganger hver eneste dag i 2 måneder burde gjøre susen :w00t:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor gir du han et nybegynnerprogram? Han har jo trent litt tidligere.

Fra spøk til alvor; Larse98; hvilke øvelser gjør du? Det blir lettere å si noe om repetisjoner når man vet hva det gjelder.

Lenke til kommentar

Kan være jeg misforstår som er lett på nett (hey, det rimte), men var det ironisk ment? Viss ja, hva var galt med innlegget?

Galt? Alt var rett! Jeg skal lage meg en BMfolder med linker til nybegynnertråder og også poste hver gang nybegynnere poster her. Det BØR være en greie andre og gjør slik at nybegynnere får lest seg opp før de spør videre her i denne samletråden. Om noen nå er så IDIOTER at de sier at det bør kunne spørres selv nybegynnerspørsmål her så værsågod. Tråden vil floodes av slikt da.

Nybegynnere vil og ha mere utbytte av å få lest de trådene som er der for de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gir du han et nybegynnerprogram? Han har jo trent litt tidligere.

Fra spøk til alvor; Larse98; hvilke øvelser gjør du? Det blir lettere å si noe om repetisjoner når man vet hva det gjelder.

Å ja, trodde han var seriøs jeg. Men tydelighvis var han ikke det :hm:

Jeg er ute å jogger mye, jogger vær dag så og si. Og da trener jeg kondisen og bena. Og nå vil jeg satser på armene, så hvor repetisjoner burde jeg ta vær dag på vær arm da? 5 kilo.

FUCK YEAH! Diskutant for pres! (i dag)

Okei, skal ta en titt jeg.

Lenke til kommentar

Galt? Alt var rett! Jeg skal lage meg en BMfolder med linker til nybegynnertråder og også poste hver gang nybegynnere poster her. Det BØR være en greie andre og gjør slik at nybegynnere får lest seg opp før de spør videre her i denne samletråden. Om noen nå er så IDIOTER at de sier at det bør kunne spørres selv nybegynnerspørsmål her så værsågod. Tråden vil floodes av slikt da.

Kanskje jeg også burde gjort det. Det begynner å bli en del innlegg om temaene etter hvert, kanskje jeg skulle kopiert alle og lagret det som et digert innlegg med lenker...

Lenke til kommentar

Tosk.

Kunne det vært en idè å endre trådens navn til noe sånt som "Den store treningstråden (for nybegynnere: Se egen tråd)"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...